Advertenties


verlagen megane coupe

Gestart door Ilona, 10 januari 2005, 12:54:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RikRace

Citaat van: ilona op 10 januari 2005, 14:12:18
Ik heb onlangs bij Sprint geinformeerd en daar kost het verlagen ongeveer 250 euro. Het probleem
is dat ze dat alleen maar voor kunnen doen, vanwege de torsieveren achter.
Heeft iemand misschien foto's waarop je kan zien dat hij alleen voor is verlaagd? Want eerlijk gezegt lijkt dat me geen gezicht... :-\
Renaultdealer raadt me het verlagen achter (+- 200 euro )inderdaad af omdat de kans op breken erg groot is....
Dit is dus onzin begrijp ik?


Ik heb m'n Coup? dus voor verlaagd met Apex veren (+/- 3 - 3,5cm). Ik heb ze zelf gemonteerd, en een setje van 2 veren koste mij nog geen 80 euro. Achter heb ik dus nog niets kunnen doen vanwege die vastzittende torsiestangen.








Groeten en succes,

Rik
-RENAULT-SPORT-

ilonar8

Bedankt allemaal voor de opgestuurde foto's! :D
Het ziet er echt super uit zeg.
Het verlagen aan alleen de voorkant, ziet er ook stoer uit.
Ik had er zelf een beeld van, dat de neus dan echt overdreven naar beneden hing. Dat is niet zo, en het kan dus makkelijk!



ilonar8

Zou iemand mij kunnen vertellen welke veren ik het beste zou kunnen nemen? Ik ben van plan om hem ongeveer 3 tot 3,5 cm te laten verlagen.
Ik vind een goede wegligging en comfort erg belangrijk...

Weet iemand verder nog goede adresjes waar ik dat kan laten doen voor een goed prijsje?

Bij Sprint zou ik ongeveer 200 euro kwijt zijn...de naam van het merk veren ben ik even kwijt.

Gr. Ilona


Kawing [Real-One]

Bij onze clubsponsor MCC kun je het laten doen voor 220 mits je lid bent..

Edgar

Bij de Automat hier in Emmeloord Kan je het ook laten doen weet alleen niet wat het precies gaat kosen maar zeker geen 200. Reken op hooguit 150.

Die jongens hier zijn een wat veredelde Automat. Montage van alles doen ze hier.

ilonar8

Ik kom uit de buurt van Rotterdam,...emmeloord lijkt me een beetje ver :)

Edgar

Tja das jammer maar ik zou zeggen informeer even om je heen misschien heb je een handig persoon in de buurt die ze er even voor je onder kan zetten voor een kratje bier. Scheelt altijd een hoop geld. De veren op zich zijn niet zo heel duur, alleen met de montage vragen ze gewoon een hoog uurloon. Je betaald gewoon voor een dik uur een monteur a 80 euro, geloof ik..

Jeroen

Informeer eens bij S-G in Numansdorp.
www.s-g.nl

Jeroen

Je hebt (zoals bijna altijd) gelijk.

220,00 euro bij MCC is voor de hele rataplan.

Wouter

Ik heb hiervoor een 19 gehad en die had ook het probleem dat de torsie achter vast zat en was uiteindelijk alleen voor 3cm verlaagd. Heb er altijd van gebaald dat hij duidelijk scheef hing om het zomaar te zeggen. Bij mijn coupe kregen ze hem eerst achter ook niet naar beneden. Het schijnt dat als ze hem een paar x van te voren inspuiten met een ??n of ander goedje je hem daarna wel naar beneden krijgt. Bij mij ook gelukt.

resultaat: Super! Superstrakke wegligging. Gaaf gezicht! Enig nadeel is wel wat comfort verlies en een nog grotere hekel aan drempels! :D

Gr. W
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Kier

Dat vastzitten van de torsiestangen is dat toevallig alleen bij ph1 of bestaat er ook een reeele kans dat ik er met mijn ph2 uit 2000 ook last van krijg? Die van mijn staat namelijk net ff te hoog op ze pootjes....

Tony

#26
Een tip voordat je gaat verlagen:
De nieuwste computergestuurde uitlijnapparatuur werkt met bepaalde marges. Daar kwam ik achter toen ik mijn coupe wilde uitlijnen.
Je moet hiervoor 3 maten weten nl hoogte neus, voorste drempelhoogte en torsiestanghuis hoogte (centrum). 340-110-220 mm
Zorg dat je bij het verlagen deze maten aanhoudt, anders is het een klus om de uitlijningscomputer in te stellen omdat je auto dan buiten de specificaties valt.
Dus bij verlagen van voorveren met 35 mm dan gaat de torsievering ook met 35 mm omlaag, maar de neus gaat dan omhoog. Ik geloof dat deze marge ongeveer 11 mm is.

Kasteel

Citaat van: Michel Cijs op 10 januari 2005, 16:11:06
opzich kan het voor het oog wel enkel voor verlagen

maar toch zou ik voor een optimalere wegligging de auto rondom verlagen......

eerlijk gezegd vindt ik dat mijn auto met voor en achter verlagen er niet echt op vooruit is gegaan qua wegligging, het enige grote voordeel, is toch echt de looks. maybe dat het met alleen voor er idd wel op achteruit gaat, maar ik denk dat je verlagen toch merendeels doet voro de looks.
achteraf had ik beter ff door kunnen sparen voor een complete set, maar das mijn id.

Michel Cijs

dat ligt dan idd aan de veren

vond mij auto (ondanks de stugheid) prima rijden met de veren

Met de kw-set helemaal maar das ook duurder ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev