Advertenties


stuurbekrachtigingspomp slaat vast ( duur grapje)

Gestart door weegee, 10 juni 2007, 10:59:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

weegee

Dag mc-ers,

sinds afgelopen donderdag heb ik een behoorlijk probleempje met de megane,
Ik wou de auto starten en vervolgens begon mijn stuur te bonken, ik hoorde het een en ander aan gepiep onder de moterkap en vervolgens stopt de auto ermee.

auto stond alleen nog maar mooi te wezen en verder kon ik er dus niks meer mee.

renault aan huis service gebeld. vervolgens kwam er een man met een oplegger om eventueel de auto op te halen. de beste man vertelde mij dat er vuil/ rommel in de stuurbekrachtigingspomp is gekomen en dat dus
- de stuurbekrachtiginspomp( die bij de multiriem)
- stuurhuizen
- slangen
- stuurbekrachtingsreservoir
etc vervangen en/ of doorgespoeld moet worden.

al met al maakte hij de schatting van een € 1600 a €1700  ;(

gezien het relatief duurdere arbeidsloon van de merkdealer heb ik hem gevraagd de auto maar te laten staan. (ondertussen vraag ik even om mij heen)

Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een goede tip?


alvast bedankt

weegee
(het gaat trouwens om een rmc 1.6 16v bj 2000)

weegee

#1
ik zie nu dat ik hem had moeten plaatsen bij megane 1.

sorry kan iemand dit veranderen. alvast bedankt.

[mod] Alstublieft [/mod]


weegee

we gaan inderdaad op zoek naar 2e hands onderdelen.
wel een gedoe zeg.

en geluk bij een ongeluk  Y  maak ik maar van de gelegenheid gebruik om de voorkant 3,5 cm te laten zakken. ze moeten de boel er toch helemaal afhalen dus dan kunnen ze mooi bij het inelkaar zetten gelijk de andere veren monteren.


weegee


momenteel maar even me multiriem gedemonteerd,kan ik hem in ieder geval starten.


en sturen lukt ook nog dus de vraag is een beetje in hoeverre mn stuurhuis ook vervangen moeten worden.

i.i.g. mn pomp incl.slangen.

iemand een idee?

alvast bedankt

Marc H.

Een bekrachtigd stuurhuis is eigenlijk hetzelfde als een onbekrachtigde, alleen zit er een extra cilindertje op dat aan beide kanten kan worden bediend met de olie. Stuur je naar links zal de pomp olie aan de ene kant van de cilinder pompen en omgekeerd en je daarmee helpen te sturen. Een beetje hetzelfde als je met twee personen aan het stuur gaat hangen, kost jou ook minder kracht. Vandaar dat je ook nu nog wel kunt sturen, gaat alleen wat zwaarder dan je gewend bent.

Misschien alleen het stuurhuis spoelen of een nieuwe cilinder erop (als ie tenminste los te halen is). De slangen zijn volgens mij na het spoelen goed bruikbaar, alleen een nieuwe pomp lijkt mij noodzakelijk en natuurlijk nieuwe olie (vergeet ook niet het reservoir te spoelen).

Succes ermee.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev