Advertenties


megane coupe dti is erg langzaam

Gestart door erik duteweert, 16 april 2006, 11:29:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik duteweert

Hallo,

Ik heb een blauwe megane coupe dti uit 1999.

Het probleem is dat deze auto erg slecht start en erg langzaam optrekt

De auto trekt erg langzaam op, de turbo voel ik pas bij 3000 toeren en dan begint ie iets te trekken. Maar hij is veel te langzaam (mijn auto is veel langzamer dan een vw caddy tdi met iets van 95 pk terwijl ik er 105 heb).

Mijn auto start s'morgens ook erg slecht, zelfs bij een temp van 15 graden moet ik 4 á 5 keer voorgloeien en start ie met moeite. Ik heb de gloeibougies recent vervangen dus hier kan het niet aan liggen.

Ik verwacht dat deze twee problemen een zelfde oorzaak hebben. Heeft iemand van jullie een idee wat er kapot kan zijn????

ron

Starten lag bij onze dti aan de temperatuursensor van de brandstofpomp. Ook onze dti is langzaam, volgens kenners de luchtmassameter. Hiervoor moet ik nog naar de garage.

matthew

Misschien is de brandstofpomp wel van tijd af, dan loopt die ook niet lekker en slaat moeilijk aan.Is misschien recent de distributie riem vervangen?
Wat ook nog kan is dat de kleppen te strak staan dus dan zou je de kleppen even moeten laten stellen.

versace1

#3
ik vermoed dat het aan je lmm ligt of anders aan de pomptiming.

je gelooft het niet maar ik rijd al sinds afgelopen winter met dit zelfde probleem.alleen wanneer motor warm is of als het mooi warm weer is start wel in 1 keer. trouwens ik heb zelf een megane dTi 80 pk hatchback, maar motorisch zijn ze hetzelfde.  
mijn (universele)garage heeft meerdere malen gekeken en onderdelen vervangen, we zijn er bijna zeker van dat het aan de pomptiming van de brandstofpomp ligt.alles blijft nog in goede staat.alleen het rare is dat ie met de diagnose apparatuur niet in het benodigde menu kan komen, of dat ie ineens er uit word geknikkerd (???) de garage heeft de auto zelfs naar de Bosch dealer gebracht en daar kunnen ze er ook niet in komen.

ik heb alleen een kans bij de echte stealer ,uh, dealer. ben daar pas nog geweest voor een prijsopgave, en ALLEEN een controle van computer,brandstofpomp timing ,werking verstuivers,enz... gaat me ongeveer 219 euri kosten EX materiaal enz...

er mankeert nogal wat aan mijn auto (nl. verdamper van airco is lek, motorsteun(en) uitgelubberd, rechtervoorschokdemper lek,katalysator maakt rammelend geluid bij het optrekken en genoemde koudestart problemen) auto is van 2001 en heeft nu net 180.000 km op de teller.... onacceptabel veel defecten voor zo'n jonge auto .....

dus ik laat het lekker zo zitten en ruil 'm dan liever in na de zomervakantie voor wat beters.

erik duteweert

 _o_Mijn auto is weer gerepareerd. _o_

Ik ben allereest bij de renault garage geweest, deze hebben de auto uitgelezen en een rondje in mijn auto gereden en deze zeggen dat mijn auto goed is. Ik was het daar niet mee eens dus heb ik mijn auto naar een dieselspecialist gebracht. Deze zag direct dat het de luchtmassa meter was. Deze is nu vervangen en mijn auto gaat weer als de brandweer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev