Advertenties


75 gram lood bij uitbalanceren? :S

Gestart door Boy, 16 augustus 2006, 23:52:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boy

Hallo,

Ik heb pas een nieuwe set velgen gekocht en laten uitbalanceren.
Alleen nu hebben ze op een velg 60 gram lood en op een andere 75 gram lood geplakt.  :x
Dit lijkt me echt veels te veel.

Het is 17'' maar dan moet dat nog niet kunnen lijkt me.
Waar ik ze gekocht heb zeggen ze dat 100 gram pas veel begint te worden (had ik beter loden velgen kunnen kopen  :q )

Het zijn Tenzo R Hyper Vertigo velgen.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Alvast bedankt,
Groeten boy

Boy

het zijn splinternieuwe velgen, 4 dagen oud :P

Paul

Hey Boy, wat voor merk banden heb je??
75 gr is erg veel voor een nieuwe set, anders zouden ze miss. de band op de velg kunnen verdraaien.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Boy

toyo's de band hebben ze al verdraaid.....

RaymondTroost

Uitlijnen... trekt de wielen weer in de juiste stand.. bij mij hielp het wel enorm... kost 60€ ongv

Paul

Citaat van: La Beauté Verte op 19 augustus 2006, 12:03:11
Uitlijnen... trekt de wielen weer in de juiste stand.. bij mij hielp het wel enorm... kost 60€ ongv

:? wat heeft dat met 75 gr lood te maken :?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Marc Brouwer

Uitlijnen heeft te maken met de sporing van de auto. Spoort de auto niet goed dan slijten de banden niet gelijkmatig.

Onbalans in een nieuwe velg heeft hier dus niets mee te maken. 75 gr lood is idd erg veel. Zoals al gezegd is, heeft dit te maken met de productie van de velg. Ik zou dit niet accepteren en je leverancier gewoon de velg terugsturen naar de producent. Laat maar een nwe komen.

Succes
"We Shall Not Be Moved"

Dj-Matthe

heb zelf tijdje banden gebalanceerd kom soms wel 120 tegen.. maakt geen bal uit.. die machines zijn niet voor niks gemaakt.. het klinkt wel raar omdat het nieuwe banden zijn. maar ze zijn tenminsten nu wel in 'balance..

Johan-1988

#8
het maximaal gewicht is 55 gram. zodra een band/wiel combinatie meer dan 55 gram onbalans bevat, moet de band t.o.v. de velg verdraaid worden.

Toyo t1-r zijn toch onbalans gevoelige banden. Dus wat dat betreft kan het op zich wel. maar 75 gram is wel erg veel.

uitlijnen heeft niets te maken met onbalans in de wielen. door een verkeerde sporing o.i.d. kunnen de wielen niet krom raken ofzo. en het zijn nieuwe velgen dus.

Ik zou zeggen kom een keer langs, dan kan ik ze wel ff fijn balanceren, maak ik wel een prijsje voor;)

o, en mochten jullie het willen weten, ik werk bij Profile Tyrecenter, dus ik weet er wel wat vanaf:P

Jochem,  75 gram is een hele plak lood(rvs) hoor, als je dat erop plakt, komt er op een ander punt weer onbalans bij. vanwege milieu regels mag tegenwoordig geen lood meer gebruikt worden.

m.v.g. Johan

Johan-1988

#9
nee daar heb je gelijk in, het is geen vastgestelde norm, maar een norm van Profile zelf. bij ons filiaal maar ook in het filiaal in Oss(elzenburg) waar ik stage gelopen heb.Maar daarboven worden de plakaten gewoon te groot. ik heb er idd overheen gelezen dat loodjes zo bedoeld was, sorry daarvoor.

het is idd misschien in strijd met de fabrikant om "de stip" niet bij het ventiel te leggen, MAAR er staat (meestal) maar op 1 kant een stip. en het is niet zo heel belangrijk om de stip dan dus daar neer te leggen. ook omdat het om het minste onbalans gaat in de combinatie. al is het in eerste instantie wel de bedoeling dat ie daar komt te liggen.

op de velg staat ook geen punt waar het meest, of het minste onbalans zit.

wat ik boy aan zou raden, is om een keer naar een bandenzaak te gaan.(en dat hoeft niet persé profile te zijn) dus ook b.v. De molen banden, banden en wielen centrale Oss. bij je in de buurt. je hebt ze immers ook niet bij een dergelijke zaak gekocht.

m.v.g. Johan

en rs50jochem, sorry voor het misverstand;)

Patrick

In het RDW boek staat niets beschreven over balanceer(lood)
dus van de RDW maakt het niet uit of er lood opzit en hoeveel.
Maar 75 gram op 1 kant van een velg vind ik wel erg veel,
en hoe meer lood er op moet, hoe moeilijker het word om hem op nul te krijgen.
beter is om de band een halve slag op de velg te draaien, meestal helpt dit wel.
anders idd de losse velg aan het apparaat hangen en kijken wat hij dan aangeeft.

Boy

#11
jezes wat een verhalen, da zoek ik nieteens te lezen :P

jochem die 75 gram(en 60 op andere velg) zit vol in het zicht mijn velg heeft 10 spaken van ongeveer 1 cm dik, dit is dus niet echt een prachtig gezicht(75 gram in het zicht en nog 10 uit het zicht)
als ze op 2 velgen 5 en 10 gram plakken en op de andere 60 en 75 dan heb ik ook zoiets van da klopt nie.....

maja ik ga dinsdag (weer) naar het bedrijf waar ik ze gekocht heb en dan moeten ze de set maar terug nemen

ik ga niet voor 1000 euro met 20 cm lood in het zicht rijden

EDIT:

ik heb ze trouwens ook laten balanceren bij de molen banden en het is geen lood maar staal(zij ik ff om het wat duidelijker te maken) ik heb verschillende mensen al horen zeggen dat 55 het maximum is en dat je bij 40 gram al een kromme velg hebt, de banden hebben ze ook al verdraait.

Boy

Ey mensen het is geregeld!
Na een hoop gezever krijg ik eindelijk 2 nieuwe velgen+banden  _o_

Nog ff gouw ergens een beetje gaan gummen dus  >:D

grts Boy  --

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev