Advertenties


Verbruik met katvervanger

Gestart door mich, 5 oktober 2005, 23:09:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mich

Is het zo dat je met een katvervanger theoretisch minder moet gaan verbruiken (brandstof) of zal dit juist meer worden?? Hierbij wel dezelfde rijstijl hanterend als met een kat eronder...

Tweede vraagje: Wat zijn de meest merkbare gevolgen als de Lambda Sonde kapot is?? Moet je dat merken in hoe de motor loopt, soepel of minder soepel, of ook in het verbruik??

mich


Timo Zuiderduin

verschil zal waarschijnlijk zo minimaal zijn dat niemand er een duidelijk antwoord op kan geven!!

maar ik gok dat je automatisch meer met je gaspedaaltje zal gaan spelen omdat het geluid wat leuker is,. je zal dus meer gaan verbruiken daardoor, maar dat terzijde, ik denk niet dat het veel zal uitmaken!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RaymondTroost

Als je lambda sonde kapot is.. dan kan die in gaan houden meetsla rond de 2,5 duizend rpm Stionair niks.. Je comp weet namelijk niet meer de benzine luchverhouding.. hij kan ook wat witte rook vertonen :P Ervaring met vorige auto  :)

Marco K

Weinig kans dat het verbruik echt merkbaar verandert met een katvervanger, positief of negatief. Met een open luchtfilter zou het verbruik theoretisch ook moeten verbeteren omdat het brandstofmengel geoptimaliseerd wordt, maar da's ook nattevingerwerk.

versace1

theoretisch gezien zou je iets meer vermogen uit kunnen halen en motor reageert sneller omdat de uitlaat dan minder tegendruk geeft aan de motor. mijn mening is dat je pas een (merkbaar) verschil zult merken als je een getunede motor hebt. (chiptuning, openlucht filter,race-uitlaat aangepast aan je motor ,enz.. ) hetzelfde effect als je alleen een openlucht-filter monteert op een volledig standaard auto.

je zult waarschijnlijk een verbeterde reactie op het gaspedaal krijgen en iets meer geluid uit de uitlaat.

bij tdi's heeft het eigenlijk alleen positief effect op de turbo, de turbo is sneller op toeren en daardoor reageert de motor sneller op het gaspedaal.   

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev