Advertenties


Instrument cluster vervangen

Gestart door Ambassador, 26 juni 2017, 15:18:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ambassador

Na lang rond gereden te hebben met veel storingen had ik besloten om het instrumenten cluster te laten repareren. De dealer heeft hiervoor contact gehad met Actronics. Gezien dit bedrijf de foutmeldingen niet herkend, leek reparatie niet haalbaar. Voor mijn CC uit 2005 blijkt geen nieuw instrumenten paneel meer leverbaar. Dit na bericht van Renault Franrijk. Uiteindelijk heeft de dealer een gebruikte unit van een bevriend bedrijf opgedoken en gemonteerd. Nadeel is wel dat deze de kilometerstand 40.000km hoger aangeeft dan mijn oorspronkelijke. De dealer geeft aan dat zij deze stand niet kunnen aanpassen. Zou dit kloppen?  Ik begrijp dat er niet zo maar aan standen gerommeld mag worden en terecht natuurlijk. Alleen in mijn situatie zou het wel verantwoord zijn. Kan of wil een dealer dit niet?

mark29

Dealer kan dit niet, wel zijn er auto s waarbij je hem binnen een kilometerstand van ik dacht 200 ongeveer hem terug kan zetten, dus vrijwel nieuwe autos.
En met programmeren van een gloedje nieuwe instrumenten paneel is het bij sommige modellen mogelijk.

Dus kort samengevat, ze zullen het niet voor jou kunnen.
Maar via het grijze circuit zijn er natuurlijk wel jongens die standen kunnen corrigeren, maar ik ben hier niet bepaald een voorstander van, maar goed wat is nu 40k kilometer? Ik zou mij er niet zo druk om maken. En de boel lekker zo laten.

Fluppie

Als je het weet is het simpel maar ik zeg niks o-)

mark

Je moet dus ff een "klokkendokter" zien te vinden  :D

Tedo

Inderdaad; 130.000 staat toch net even anders dan 90.000.
Bij standen van resp. 220.000 en 260.000 zou ik het zo laten.

Ambassador

De KM stand was 103.000 en staat nu op 143.000. De Renault dealer wil wel een onderbouwd bericht maken naar de RWD, omdat het anders ineens een grote sprong vooruit is en zo dan een "Logische" stand verklaart wordt.
De geschiedenis van de auto is mij natuurlijk bekend en heeft geen consequenties voor het gebruik.
Ben blij dat de storingen en foutmeldingen verdwenen zijn.
Ik kreeg alleen niet duidelijk of men het technisch inderdaad niet kan uitvoeren en vroeg me af hoe het gegaan zou zijn als er nog een nieuw display geleverd had kunnen worden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev