Advertenties


Brandstofmeter geeft verkeerde waarde aan na vervangen brandstofpomp

Gestart door Felix, 24 april 2017, 19:37:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

Hallo,

Vorig jaar heb ik de brandstofpomp vervangen van mijn Megane II 1.6 16v op LPG. De oude brandstofpomp was aan vervanging toe, het blok wilde namelijk erg moeilijk starten.
Ik heb er vervolgens een nieuwe (origineel Renault) brandstofpomp in gezet. Hierna gaf de brandstofmeter echter een halve tank aan terwijl deze bijna vol zat. Ik besloot er voorlopig even mee door te rijden omdat ik toch op LPG rijd (maar starten doet hij natuurlijk alsnog op benzine). Deze week heb ik de pakking vervangen van de ring waar de brandstofpomp mee vast zit. Ik dacht dat het probleem met de verkeerde waarde misschien op te lossen was door de accu even los te koppelen (dat er het een en ander gereset zou worden). Blijkbaar niet dus. De tank zit bijna vol en de meter geeft een halve tank aan. Ook met CLIP kom ik niet echt verder.

Heeft iemand nog ideeën wat ik kan doen alvorens ik ga kijken of de tankvlotter misschien niet in orde is? Dat is namelijk het volgende plan, de oude vlotter vergelijken met de nieuwe en zo nodig verwisselen als dat nodig is.

Groeten,
Felix

richard65

Ik heb het vermoeden dat de brandstofpomp niet goed geplaatst is mits je die in de tank zit bedoeld.
In de tank zit een schuine kant en als je daarop die vlotter hebt geplaatst geeft hij maar de helft aan,
doordat de vlotter arm  te hoog geplaatst is.
Zou de tank bijna leeg rijden en dan even eruit halen en goed terug plaatsen.
Tip voor de volgende keer als je iets los maakt maak er eerst een foto met je mobiel van hoe het zit
dan je kun je het niet meer verkeerd terug zetten.

mark29

Op de vlotter en op de tank staan pijltjes. Deze moeten tegenover elkaar staan.
Meestal is stekker op de pomp eraf erop wel voldoende eigenlijk. Controleer de klemkracht van de stekker eens.

Je hebt een clip? Ik weet niet zeker meer of het kon, maar kijk eens of je de pomp kan aansturen met de clip.

Felix

In Clip heb ik geloof ik inderdaad de optie gezien om de brandstofpomp aan te sturen. Deze week eens proberen en een slang op de pomp aansluiten. Bij de carwash hebben ze mooie jerrycans waar ik de benzine in kan opvangen :)
De pomp is wel een beetje gedraaid toen ik de ring vastdraaide, misschien heeft het daar ook mee te maken. Sowieso wel eens goed om de tank leeg te maken denk ik.

mark29

Vervangen en demonteren van die pomp dien je altijd met lege of bijna lege tank te doen, schijnt dat die tanken kunnen te vervormen als je de pomp eruit pakt.

We vragen de klant dus altijd om met bijna lege tank te komen, en ander zuigen weg hem leeg dan.

Felix

Even een update. Zojuist met behulp van Clip de tank leeg gepompt (even een slang aansluiten op de pomp en op de benzine opvangen in een jerrycan afkomstig van de lokale wasstraat :))
De tank was bijna helemaal leeg. Op het einde kwam er niet veel meer uit, dus toen de brandstofpomp er weer uit gehaald. Even gevoeld hoe de binnenkant van de tank er uit zag en toen de pomp weer terug geplaatst. De pakking en de ring op zijn plek en aandraaien maar met mijn zelf gemaakte gereedschap  :q

De meter gaf na een test uiteraard een lege tank aan. Daarna de benzine weer terug gegoten en vervolgens gaf de meter dat de tank ongeveer voor 1/4 vol was. Het lijkt er dus op dat het heeft gewerkt. Waarom precies is mijn niet helemaal duidelijk.

mark29


Felix

Niet helemaal. De unit was een stukje gedraaid tijdens het vastdraaien van de ring. Ik heb er nu voor gezorgd dat dat niet is gebeurd.

richard65

Zoals al eerder vermeld zitten er aan die tank verschillende schuine kanten.
Als jou vlotter er tegen aan zit of op een schuine kant zit werkt hij niet goed.
De vlotter moet vrij hangen in de tank en daarvoor moet hij maar op een manier geplaatst worden.
De juiste vrijhangend. --
Ben blij dat het goed gekomen is !-!

Tedo


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev