Advertenties


Motor slaat niet aan

Gestart door Han_Megane, 14 maart 2017, 22:22:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han_Megane

Hallo,

Ik weet het niet meer. Ik rijd sinds kort (half jaar) een oude Megane 1,6 16V station. Gekocht met 206.000 km op de teller en rijd (reed) werkelijk heerlijk. Ik heb ook een Scenic uit hetzelfde jaar, beide automaat, beide heerlijke auto's. Maar:

Ik reed naar een Renault garage om een vraag te stellen. Toen ik daar weer wilde vertrekken, sloeg de motor niet meer aan. Wel draaide de start motor rond, maar verder niets. De auto werd daarop de garage ingeduwd en aan een onderzoek overgeleverd. Na drie kwartier kwam de oplossing. De krukas censor was goed, maar de brandstof pomp bleek defect. Reparatiekosten:  ca 650,00 euro. Duur, maar ja, de tank moest er onder uit en het geheel zou 4,5 uur duren. Dus heb ik de auto weer naar buiten geduwd en heb de brandstof pomp zelf vervangen. Eentje bij een Renault sloperij gekocht en prima, de auto startte en reed weer! Dit was 29 dec. j.l. . Vrijdag 24 februari; hetzelfde probleem. Dan maar naar een garage gebracht, die heeft er eerst een nieuwe krukas censor in geplaatst, maar na plaatsing wilde de motor nog steeds niet aanslaan. Ik vertelde van de brandstofmotor en nadat de monteur aan de draadjes friemelde, hoorde hij de brandstofpomp draaien, probeerde te starten, en weer liep de auto uitstekend (of dat gefriemel geholpen heeft, kon hij mij niet zeggen en kon ook toeval zijn). Vrijdag overkwam me weer hetzelfde. Start motor draait rond, maar de motor slaat niet aan. Weer een andere brandstof pomp gemonteerd (is werkelijk binnen 15 minuten te doen, tank kan blijven zitten) maar nog steeds niet aanslaan. Ik weet zeker, door diverse testen, dat de brandstof pomp draait, en 12V krijgt. Ook zit er voldoende benzine in de tank.

Ik weet het niet meer. Mijn vraag:  hoe en waar kan ik zien dat er bij de motor benzine komt. Ik hoorde dat er geen carburateur inzit, waar komt de benzine, vanuit de tank, via de brandstof pomp, in de motor ?  Kan dat met behulp van bijvoorbeeld een foto aangewezen worden, of goed uitgelegd?

Lang verhaal, hopelijk kan iemand me helpen.
Alvast hartelijk dank.

Han.

zapp

Heb je naar het brandstoffilter gekeken?
Heb je een vonk op je bougies?

mark29

Als jij die vlotter eruit pakt, met brandstof in de tank, kan de tank krom trekken. En later gaan lekken.
Maar goed, voor de volgende keer.
Ik gok dat de klemkracht van de stekker niet goed is.
Is die een beetje twijfelachtig, haal dan ff een vervangings setje bij de dealer. Dit komt vaak voor namelijk.

mark29

#3
Sorry. niks gezegd. dacht dat het om een megane 2 ging.

Mastertje

#4
dit is een  megane 1,..  tenminste?
zeker goed idee om naar filter te kijken,.. maar vervuild filter laat meestal genoeg door om te starten en stat toerental, op toeren niet meer, is mijn ervaring
benzine leiding zit voor onder inlaat spruitstuk.
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Mastertje

Citaat van: Han_Megane op 14 maart 2017, 22:22:15
= Weer een andere brandstof pomp gemonteerd (is werkelijk binnen 15 minuten te doen, tank kan blijven zitten) maar nog steeds niet aanslaan. Ik weet zeker, door diverse testen, dat de brandstof pomp draait, en 12V krijgt. Ook zit er voldoende benzine in de tank.


Han.

de stekker zou goed moeten zijn,, maar telefonisch en online is het lastig diagnose stellen
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Remko

Citaat van: Han_Megane op 14 maart 2017, 22:22:15
Ik vertelde van de brandstofmotor en nadat de monteur aan de draadjes friemelde, hoorde hij de brandstofpomp draaien, probeerde te starten, en weer liep de auto uitstekend (of dat gefriemel geholpen heeft, kon hij mij niet zeggen en kon ook toeval zijn).

ik zou haast aan een draadbreuk denken.
Daar heeft u elke dag gemak van!!

http://www.mijnrenaultspecialist.nl/

mark29

Maar als er problemen zijn met de klemkracht van de stekker. Dus hoe strak die ijzeren pennetjes zit, kan je ook problemen krijgen.
Vaak nadat die een keer los is geweest en een beetje ruw los en vast is gedrukt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev