Advertenties


Roest bij wielkast laten opknappen

Gestart door Yannick21, 18 augustus 2016, 18:58:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yannick21

Hoi allemaal, Ik ben laatst bij een bedrijf langs gegaan omdat ik een sticker op de zijkant van mijn auto wil, maar het probleem is dat ik last heb van roest bij mijn wielkasten. Het is al een keer bijgewerkt alleen het is heel beunhaas gedaan en de roest komt erdoorheen, en je ziet een hele lelijke plek van het spuiten.

Nu wil ik de wielkasten laten opknappen door een professioneel bedrijf. De wielkasten zijn niet compleet doorgeroest dus er hoeft hopelijk niet aan gelast te worden, maar de zijpaneel en een deel van mijn achterbumper moet opnieuw gespoten worden aan allebei de kanten van de auto omdat het spuitwerk slechts is.

Nu is de vraag op wat voor prijs ik moet rekenen.

Hier een paar foto's

Rechterkant:









Het Spuitwerk:



Linkerkant:





Stickers:




Jacques

#1
De roest, die je ziet is niet alles. Meestal is het namelijk nog een stuk groter. Het beste is om er nieuw plaatwerk in te lassen. Er zijn vaak ook reparatie-inzetstukken te koop. Daarna spuiten en van binnen uit ook beschermen tegen corrosie.

Kijk, in het midden van je spatbord.
De randen zijn gepuntlast en de roest zit er tussen en drukt je binnen- en buitenspatbord uit elkaar. Roest heeft ca 10 keer meer volume als staal en daardoor worden die naden open gedruk. Dit heet spleetcorrosie.


mark

Zal me niks verbazen als er ook nog een laag plamuur achter zit. Je zal toch dat gedeelte helemaal kaal moeten maken, om te kunnen zien of het nog te redden valt.

Yannick21

Oh, zo te horen kan het dus een flink karwei worden met een aardig prijskaartje erop. Ik zal morgen even contact opnemen met een restauratie bedrijf, kijken wat zij ervan vinden. En anders ben ik bang dat ik het zo moet laten, qua kosten enzovoort.

Maar bedankt voor de reactie's

mark29

Ik als niet megane liefhebber, dus niet voor beoordeeld, zou zeggen, waarom?
Die auto levert ca 750 euro op, waarom honderden euros tegen aan gooien voor spuitwerk?
Ik zou hem rijdende houden, of weg doen, en een wat jongere model kopen.

Yannick21

Nou ik heb mijn auto net een jaar en ik heb al een boel veranderd aan mijn auto, terwijl de kosten meevielen, en ik vind dit model erg mooi. Maar ik hoop dat ik nog een lange tijd kan rijden in deze auto (zoiezo totdat hij totall loss is). En in die tijd wil ik er wel een beetje in style rondrijden, maar stel die reparatie is wel heel duur dan doe ik het ook niet, dan vind ik wel een andere manier om m'n auto te stylen 😜

Jacques

Ik rijd autos en motoren van bouwjaar 1936 t/m 2013. Alles is te repareren en in stand te houden. Als het te duur wordt om uit te besteden, moet je het zelf doen. Met een Mig/mag lasapparaat kun je redelijk snel overweg. Verder is het een kwestie van plaatwerk kopen of zelf maken en erin lassen (niet bakken!!!!!!). Uteraard heb je wel een garage en geduld nodig. Als je vragen hebt over Mig/mag lassen (apparaat keuze, type gas , lasdraad), antwoord ik je graag. Ik ga het werk niet doen. Ik heb niet veel tijd en genoeg projecten.

Yannick21

Ja daar heb je inderdaad gelijk in, ik heb zelf wel een beetje verstand van lassen want ik doe op dit moment een mechatronica opleiding, maar ik durf het zelf niet aan om eraan te beginnen. Dus voor mij is nu de optie om het door een professioneel bedrijf te laten doen of het te laten voor wat het is

Jacques

Zo spannend is lassen niet. Als je de juiste instellingen hebt kun je meestal al vooruit. Rustbusters in Veenendaal geeft lascursussen. Ik heb een paar jaar geleden ook de R19 cabrio carroserie opgeknapt. Het overtreft de dagwaarde. Ondanks de lage dagwaarde is het de auto waar ik het meeste plezier aan beleef. http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=100 Leuk dat je mechatronica studeerd. Dat bestond nog niet toen ik in 1984 op de HTS zat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev