Advertenties


Renault Megane 2.0 16 v 2003 start niet..accu wel geladen

Gestart door butterfly-7, 13 juli 2016, 14:02:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

butterfly-7

hallo ik heb een probleem met het starten.

Eerst uitleggen wat ik allemaal gedaan heb ivm de technische problemen ramen en panoramadak.

Bij aankoop werkte het linkerraam niet en achter links ook niet,de kinderslot werkte wel.

Heb een filmpje gevonden met de aanwijzing de fuse box schoon te maken en de zekeringen allemaal te checken.

Dat was gelukt en de auto starte gewoon de daarna,helaas waren de ramen en dak nog niet in beweging.

Volgende dag zag ik dat ik wat veel vaseline rondom de accu had gezet,heb dit schoongemaakt.de polen bij geveild en weer vast gezet.

Toen gaf hij aan storing!

Starte hij niet meer,vervolgens samen met iemand die er verstand van heeft opnieuw alle zekeringen gechecht ook de fuse box bij de motor,de grote zekeringen helemaal onder ook want die vergat ik.

Daarna de accu een nacht opgeladen,en vandaag zelf er op gezet.


Het enige wat het nu doet is de auto sluiten en weer dicht,er gaat niks branden op het dash board.

Flink balen   l- dus,

Dus ik weet het even niet meer,de accu was vanmorgen volledig opgeladen,alle zekeringen zijn vervangen in de auto bij stuur.


Ben zeg maar radeloos!!  8)7 ben nu al vier weken aan het sukkelen,ben een vrouw maar zoek alles op voordat ik wat ga doen.


graag hoor ik tips

groetjes butterfly-7  BVD  _o_

A110

Bovenop de plus pool (rood) van de accu zitten ook zekeringen deze willen nog weleens inwendig breken waardoor de auto niet meer wil aanslaan.

Het mooiste is loshalen plat op een tafel neerleggen en met een Ohm meter de weerstand meten, als deze oneindig is dan is de zekering gebroken (je kunt dit namelijk niet zien).

Succes
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

butterfly-7

Net op de fiets naar de garage gereden.de zekeringen bovenop zijn goed ook de grote.dan heb ik een eclectische storing gemaakt.en kan dit geintje 50 tot 1000 euro gaan kosten.

Kan ondertussen wel janken.

Had er beter niet aan kunnen komen!!

Wat ik nu zoek is de bedrading.hij had het over de megane 1 die rechtsonder bedrading heeft.maar van deze wist hij het niet.


Moeilijk gevalletje zei hij nog...en ik dacht...en bedankt he... >:(

butterfly-7

Ik moet de massa bedrading links (bij de distributie) checken.daar kan hij kortsluiting hebben gemaakt.

Probeer foto,s te zoeken van de bedrading op deze plek maar kan niks vinden.

geef de moed nog niet op.maar als iemand het weet of een link kan sturen.heel graag.

Dan ga ik vanavond weer kijken...bedankt nog 0110 voor de info altijd fijn..en is dat vast uitgesloten(de zekeringen zijn nog goed)

bvd


Jacques

Ik vind het rot voor je en probeer mee te denken.
Ik ken alleen de megane F7R (1996 2.0 16V). Het lijkt erop dat er helemaal geen spanning op de circuits staat voor dashbord en motorbesturing. Bij de F7R gaat de + van de accu naar de startmotor en vervolgens gaat van de startmotor een draad naar de rest van de auto. De startmotor zit dan acher de motor. Ik zou eens controleren of op alle cruciale punten wel 12V staat. Heb je een schema van deze auto?

A110

Ik denk dat je het toch in de hoek van de accu moet zoeken.
Ben je niet vergeten om een draad(je) te monteren op de massapool of pluspool?? Mijn weleens overkomen namelijk, doe je maar 1x daarna onthoud je dit.

Zomaar kortsluiting kan je echt niet maken behalve als je de plus en min omdraait, maar dat is denk ik bij jou niet gebeurd.

Ben je ook niet een stekker vergeten te monteren op de zekeringenkast naast je accu?

Zijn zomaar wat puntje's

Bij deze auto zit als ik het goed heb geen massadraad links bij de distributie (wel bij een Meg I) en dan kan er ook niet zomaar kortsluiting bij een massa ontstaan.

Even een stoel pakken en rustig naast of voor de auto gaan zitten en gewoon gaan kijken en simpel nadenken. Soms gaan we ook teveel en te diep nadenken over een probleem. Terwijl de oplossing soms iets heel simpels is zoals een vergeten draad(je).
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

butterfly-7

#6
Bedankt voor je reactie, ik heb het toch voor elkaar gekregen.

ben naar een vriend gelopen en gevraagd wat ik fout heb gedaan.ik alles aangegeven wat ik gedaan en gebruikt heb.

Bleek ik de verkeerde vloeistof gebruikt te hebben om de fuse box en accu schoon te maken namelijk wd 40

En niet de contact vloeistof,voelde al niet goed want alles bleef vettig.
Hij uitgelegd dat dat smeerboel is en niet geleid.

Hij heeft mij zijn compressor meeggeven en heb vervolgens alles uitgespoten ,contact vloeistof gezet accu weer vast en toen deed hij het!

Helaas de ramen werken nog niet behalve de rechter maargoed mijn autootje loopt weer!!

Ondertussen weer mijn lesje geleerd,bedankt voor de tips....en inderdaad het was geen kortsluiting gelukkig maar.


Deze vrouw gaat heerlijk slapen o-)

mark29

Niet het eerste waar aan gedacht word. Maar goed.
Zat die klem wel goed strak? Kan mij niet voorstellen dat het door die wd40 geen klemspanning meer was.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev