Advertenties


RS loopt op 2 of 3 cilinders

Gestart door RSF1R25, 5 september 2016, 13:22:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RSF1R25

Goedemiddag,
Wie kan mij helpen met het volgende:Megane 2 RS loopt op 2 of 3 cilinders. Na veel onderling uitgewisseld te hebben is gebleken dat cilinder 2 geen vonk krijgt, er staat ook geen spanning op de stekker van de desbetreffende bobine. Zoals gezegd, bobine, bougie en ook injector omgewisseld maar cilinder 2 werkt niet. De stekkers van de bobines zijn wel een beetje gaar, dwz het kunststof van de stekker is uitgehard dus ik was in de veronderstelling dat dat de oorzaak was maar helaas, ik heb nu de metalen stekkers op de bobine geschoven maar geen vonk.
Kan het zijn dat er een kabelbreuk in zit of waarschijnlijker dat er een stekker verbinding ergens geoxideerd is.?
Maar waar loopt de kabel van de bobine naar toe? Naar de ECU? Zit deze naast de accu? en kan ik de min en plus pool van de accu verwijderen en de stekkers uit de ECU? naast de accu halen om te checken?
Heeft er nog iemand suggesties wat het kan zijn? Compressie is getest en is ca. 10 bar, met de nodige lekkage omdat de compressietester niet 100% afsluit op het bougie gat, dus ik denk niet dat er sprake is van een lekke klep, cq kleppen.

Vriendelijk groet,
RSF1R25

mark29

Als ik het zo lees is het allemaal beetje halve bak.
Die rekeneenheid zit inderdaad naast de accu.
Je zult een schema moeten regelen, en dan bedrading op ohm meten tussen de ecu en de stekkers van de ecu.
Misschien is er ergens een draad onderbroken of geoxideerd.
Lees de auto ook eens uit, wie weet is er een bobine kapot, en schakelt ie de voeding uit door de noodloop.

A110

Let op de bobines van cilinder 2 en 3 staan in serie. Het zou goed kunnen zijn dat de bobine van cilinder 3 kapot is en daardoor die van cilinder 2 niet mee doet.
Wissel ze eens om en kijk of de storing ook meegaat dan weet je het zeker.
Het kan ook zijn dat je eerst de storingen moet wissen voordat de bobine weer mee gaat doen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

RSF1R25

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties!
A110, je sloeg de spijker op zijn kop!
Ik wist idd niet dat de bobines in serie stonden en met mij ook monteurs niet.
Maar het was idd een defecte bobine op cilinder drie waardoor cilinder twee ook niets deed.

Hartelijk dank voor jullie hulp.

Grtzz, RSF1R25

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev