Advertenties


een paar vragen

Gestart door Big Pimpin, 3 juli 2005, 14:06:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Big Pimpin

Hallo,

Ik ben nieuw hier maar kon geen voorstellings topic vinden, als ik deze over het hoofd heb gezien dan stel ik mij daar alsnog wel ff voor.
Heb mij net ook al voorgesteld bij de Renault Tuning Club en nu zag ik net dat deze site ook bestond.

Ben nog niet in het bezit van een Megane Coupe maar ben druk opzoek.

Op het oog heb ik een Renault Megane Privilege 2.0 16V IDE Coup? 2001. Wat is die IDE motor precies, ik had begrepen dat het nog een "proef" was van Renault en nog niet optimaal zou presteren? Want hij zou gemaakt zijn om er zuinig mee te kunnen rijden, en hij zou nog niet mooi lopen?
Iemand van jullie een idee hoe dit nou zit.

En die auto die ik op het oog heb zou dat wat zijn, qua type en uitvoering? Aangezien ik niet met megane coupe's bekend ben, waar moet ik opletten als ik zo'n auto ga bekijken.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt.

Groeten van Berry

Stefan

de IDE uitvoering is een uitvoering geweest die een tijdje gevoerd is
IDE betekend in het frans Injection Direct Essence, of te wel directe inspuiting
Net als bij diesels de TDI en tegenwordig de FSI benzine's van Audi of HDI of Dci bij renault en ga maar door.

Directe inspuiting moest idd zorgen voor een beter verbruik omdat de motor efficienter omging met de benzine.
Ook prestaties zouden beter worden.
Met een 2.0 IDE heb je over prestatiees niets te klagen waarschijnlijk.
omdat Renault al als 1 v/d 1e fabrikanten geen experimenteren met directe inspuiting, hebben veel van deze auto's nog wel eens storingen vertoond. gevoelige techniek wat nog niet tot in het perfecte was ontwikkeld.
je kan best veel plezier hebben van zo'n auto, er is verder niks mis mee, let wel op dat de auto goed onderhouden is en controleer zoveel mogelijk bij eventuele aanschaf.
waar je precies op moet letten kan ik je niet vertellen(buiten de normale dingen) kijk eens verder op het forum want er zijn al een paar topics geweest over de IDE.

Je hebt het over een Privilege uitvoering.
Dat is voor de coupe de duurste uitvoering die er geweest is, met interieur geheel in leder en waarschijnlijk airco

oja, het voorstellen hebben we wel een topic voor :D

onder algemene zaken, wie is wie, stel je even voor
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ErikMG

Beste Berry,

Over de techniek van de Megane 2.0 IDE kan ik je niet veel vertellen. Wel over mijn ervaringen.

Ik heb zelf ook een Megane Coupe 2.0 IDE gehad, echt een plaatje in een kleur die ik verder nog nooit op de weg heb gezien, metalic groen, kortom, ik was verliefd toen ik deze auto in de showroom zag staan. Des te meer toen ik een proefrit maakte, wat een kracht heeft die auto! Auto gekocht met 50.000 Km op de teller bij een officiele Renault dealer en slechts een paar weken echt van kunnen genieten. De problemen bleven zich daarna maar ophopen, wat een elende! Startproblemen, cilinders die spontaan wegvielen, ineens geen gas meer kunnen geven (niet leuk op de linkerbaan van de snelweg!), het gas dat ineens begint te haperen waardoor je ook geen kracht meer hebt. Gelukkig had ik twee jaar Top Garantie op deze auto, want anders waren de kosten niet te overzien geweest. Maar los van de kosten begon die auto zo'n beetje mijn hele leven ontregelen. Dit klinkt wat overdreven en dat is het ook wel, maar wanneer je iedere week naar de garage moet, dan weer een leenauto mee, dan weer door mensen gehaald en gebracht worden en het ergste, ik ben drie keer door Renault Route Service van de weg gehaald omdat mijn auto niks meer deed, kortom, een rampenplan.

Zelfs nadat de motor een revisie van 4300 Euro had ondergaan waren de problemen niet weg. Op internet lees je ook alleen meer elende omtrent dit model en ik wil je dan ook echt dringend adviseren, koop hem niet! Het uiterlijk is geweldig, maar de motor hadden ze nooit op de markt mogen brengen. Mocht je er toch een willen kopen, zorg dan dat je er een koopt met Top Garantie, want anders kom je zonder twijfel voor torenhoge kosten te staan.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel van je.

Succes!

Groeten Erik.

Remco v.K.

Berry,

Het verhaal van ErikMG is niet voor iedere IDE van toepassing, laten we dit voorop stellen. Ik ben zelf sinds februari in het bezit van een IDE,heb er zo'n 10.000 km opzitten en ik moet zeggen, ik rij met plezier in de auto. Zoals je het zelf al ervaren hebt misschien, wat een power als je het gaspedaal eens intrapt.

Als je zo'n IDE aanschaft, zitten er wel een aantal puntjes van aandacht aan. Probeer te achterhalen of alle modificaties uitgevoerd zijn, de renault dealer kan dit zo opvragen van de auto. Gebruik regelmatig een cleaner, zo tussen de 5 a 10 duizend km. Tank bij de grote merken, het liefst Shell V-Power of BP Ultimate. De goedkopere pompen hebben een verarmd soort benzine waar relatief veel zware bestandsdelen in zitten.Verder is het schommelende toerental bij stationair draaien niet iets om zorgen over te maken.

Privilege is inderdaad de duurste uitvoering, airco en leder interieur.

ErikMG

Hoi Berry & Remco,

Je hebt gelijk Remco, mijn reactie is misschien een beetje kort door de bocht. Hier op het forum kom je veel problemen tegen omtrent de 2.0 IDE motor, maar ik ben ervan overtuigd dat er ook genoeg mensen zijn die veel plezier hebben van deze auto en die hier niet op het forum komen. Ik denk dat je inderdaad goed in de historie van de auto moet duiken voordat je hem koopt.

Berry; wanneer je met deze auto zonder problemen kunt rijden heb je echt een lekkere auto! Wat mij, los van de genoemde problemen, wel een beetje tegenviel was het enorme kabaal van de motor. Wanneer je 120 km/h rijdt is de motor erg 'aanwezig', hetgeen je op kortere ritten niet echt merkt, maar wat mij tijdens een langere rit over de snelweg best een beetje stoorde.

Groeten Erik.


Remco v.K.

Ik was dankzij de achtergrond van mijn vader als chef/manager werkplaats bij een renault dealer bekend met de IDE problemen. Helaas best wat probleemgevallen gezien met de IDE, maar daar kon je ook twijfels bij de rijvaardigheden van de bestuurders hebben. Deze IDE die ik heb is vanaf levering tot aan het moment dat ik hem kocht zonder problemen in onderhoud geweest bij de dealer. Op dit moment uiteraard ook nog, alleen met special care van de chef  ;D

Je treft het, of je treft het niet. Aan de historie kan je heel snel achterhalen of je de auto moet nemen of niet. Succes met de beslissing!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev