Advertenties


schudden auto bij overschakelen

Gestart door desus, 23 maart 2016, 18:30:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

desus

Hi,

Mijn megane schudt enorm tijdens het overschakelen (dgas terug, schakelen, en gas geven). Schudden begint bij het loslaten van het gas en is vergelijkbaar als het schudden/trillen van motor/auto als je in de 3de of 4de versnelling wilt optrekken vanaf stilstand. Ik heb het idee dat het schudden niet komt van wielen (balanceren) en niet van aandrijfassen. Ik vermoed dat het schudden veroorzaakt wordt door de motor.

Wie herkent dit probleem of weet wat oorzaak kan zijn?

Alvast dank voor reactie.
Rene

Yorick

Zijn dit niet de bekende motorsteunen? (Ik hoop zo dat ik het een keer goed heb he  8)7)

zapp

Hè: In de 3de of 4de versnelling optrekken vanaf stilstand. ????
Probeer het eens in de eerste versnelling...  8)7

mark29

Geen gescheurde pendelsteun?
Die zit onder de motor, voorkomt het, de naam zegt het al, pendelen van de motor.

Mits jouw motor wel goed loopt natuurlijk.

Tedo

Heb je dit altijd, of is het slechts af en toe?

hermantel

Schudden kan verschillende oorzaken hebben.
Heb je de krukas poelie al eens bekeken? Deze heeft een rubber die uitdroogd na verloop van tijd en je krijgt dan onballans.
Hij trilt dan ook als auto in zijn vrij staat en je gas geeft. Bij bepaald toerental voel je de trilling dan ook al. Kijk van boven af op de poelie. Deze drijft je multiriem aan en je kunt zien of de krukas poelie slingert.

Daarnaast kun je testen of de motor mooi rond loopt op 4 cilinders, trek 1 voor 1 de stekkers van de bougies eraf, kijk of je toerental omlaag gaat bij iedere cilinder waar je stekker aftrekt.

Controleer dit eerst maar om het een en ander uit te sluiten, dan hoor ik het wel

Laat even weten wat je bevindingen zijn.


Remko

Citaat van: hermantel op 24 maart 2016, 11:39:34

Daarnaast kun je testen of de motor mooi rond loopt op 4 cilinders, trek 1 voor 1 de stekkers van de bougies eraf, kijk of je toerental omlaag gaat bij iedere cilinder waar je stekker aftrekt.

ja dit is ook weer zo'n sleutelclub oplossing... :neen:

dit deed je vroeger bij een opel kadett, tegenwoordig met deze electronica lees je hem uit.
Daar heeft u elke dag gemak van!!

http://www.mijnrenaultspecialist.nl/

mark29

En die inspuitcomputer regelt ondertussen het toerental bij hahaha.
Niet meer van deze tijd inderdaad.

Hij klaagt specifiek over bepaalde momenten. Niet bij stationair.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev