Advertenties


Alarm issue Megane Cabrio

Gestart door Ash, 8 maart 2016, 21:10:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ash

Goedeavond medeforummers,

Ik zal mij binnenkort (voorzien van foto's) met de auto netjes voorstellen. Ik heb alleen nu een probleem.
Sinds een kleine 3 weken ben ik in het bezig van een Megane Cabrio I fase 2 en eerlijk is eerlijk een geweldige auto.
Hij is blauw van kleur en is afkomstig van de 1e eigenaar heb ik kunnen achterhalen. De auto is als 3e auto gebruikt en
heeft slechts 44.000 kilometers op de teller.

Her en der wat gebruikerssporen, maar ach wat wil je voor een auto van 14 jaar oud ;-)
er zijn ook wat kleine dingen die ik nog aan moet pakken (buitentemperatuur senor vervangen, electrische antenne vervangen en binnenverlichting nakijken)

Het grootste issue is het alarm, sinds gisteravond is het alarm systeem ineens in werking getreden (voorheen heeft ie dat nooit gedaan) en het probleem is dat hij nu constant ingeschakeld blijft. Het is een Cobra alarm systeem voor renault type 8265. Is destijds ook door renault ingebouwd vermoed ik, aangezien instructie en montage handleidingen er ook bij zitten. Ik mis alleen de code kaart.

Het probleem is dat de auto continue op alarm staat en er niet meer vanaf wilt gaan, zelfs het verwijderen van de ALIM UCH zekering heeft geen gevolgen, het alarmsysteem blijft gewoon in werking. Ik heb de sirene er maar uitgehaald om overlast te voorkomen terwijl ik van alles heb geprobeerd om hem van het alarm af te krijgen, echter na 2 uur een strijd geleverd te hebben, ben ik toch als verliezer uit de bus gekomen. Bijkomend probleem is ook dat de auto morgen voor de keuring moet gaan, maar nu dus absoluut niet wilt starten, doordat door het alarm de startblokkering ingeschakeld blijft. Accupolen loshalen en wederom proberen helpt niet,
het resetten dmv 3x contact aan binnen 7 sec werkt ook niet. Het lijkt erop dat het alarm niet uitschakelt tezamen met het ontgrendelen van de auto dmv de centrale deurvergrendeling (welk overigens wel gewoon werkt)

Heeft iemand enig idee hoe en wat ik kan doen. Ik heb al gebruik gemaakt van de zoekfunctie op het forum, maar ben helaas niets wijzer geworden.

Alle hulp is meer dan welkom.

Mijn dank is groot :D

Ash

hey medeforummers,

ik denk dat de lezers tot nu toe geen idee hebben, vandaar geen reactie. enfin dat zal ongetwijfeld nog wel komen op een forum als deze. Daarnaast zullen alle normale mensen ook wel slapen rond dit tijdstip.

Inmiddels (doordat ik er net zo goed tegen kan als iets niet werkt) ben ik verder aan het strijden geweest. Nu ben ik er per toeval achter gekomen dat indien het alarm gaat als ik de auto wil starten heb uit krijg door op het knopje waarmee je de portieren ontgrendeld vanuit de auto druk, het alarm uitkrijg en de auto wel kan starten.

Bij het vergrendelen van de auto middels de afstandsbediening op de sleutel schakelt het alarm wel weer in, maar schakelt niet uit. Ik denk dat mijn sleutel niet meer herkend wordt door de alarm module. Nu heb ik in het boekje gelezen dat ik dan de noodprocedure dien te proberen, waarbij er waarschijnlijk om een pin gevraagd wordt. NU heb ik alle boekjes ed nagelopen en ben nergens de pincode van het alarm tegen gekomen. In de handleiding staat dat indien deze verloren is, er contact opgenomen dient te worden met de leverancier.

Nu zou ik graag willen weten of:
1. iemand enig idee heeft hoe ik zonder de pincode de sleutel weer kan inleren op het alarm, waardoor de sleutel wel herkend wordt
2. iemand weet wie het boekje precies bedoelt met leverancier, is dat Renault Nederland, of de dealer waar het alarm is ingebouwd (het 1e weet ik wel te benaderen 2e gaat moeilijk worden aangezien de auto destijds is ingeruild, waarna ik hem heb gekocht)

alvast bedankt voor de hulp  :)

hansenn

misschien heb je hier iets aan, gevonden op een engelstalig renault forum:

here we go ... this is for the Renault Cobra factory fitted or accessory fitted alarm systems ... (I dont know the outcome if tried with the earlier Philips or later Sigma alarm systems)


1/ Disconnect the battery wait 120 seconds
2/ Reconnect the battery and the following must be done within 20 seconds of reconnecting the battery (you need 2 people for this and make sure the sidelights are on when you reconnect the battery in-case of spikes.)

a/ switch the ignition on and off 3 times within 7 seconds
b/ switch the ignition on again .... wait for the alarm LED to flash 3 times
c/ switch the ignition off

3/ You should now get two sets of 3 flashes from the LED, this confirms that the system has been initialised/reset.

The car should now arm and disarm with the PLIP key or emergency key if fitted (not all models with factory alarms have this option) or indeed the central locking button on the floor console, the indicators will flash twice to confirm arming and once to confirm disarming.


Please be aware that you try this reset sequence at your own risk.

I've used this method before when my battery failed and the alarm wouldnt behave properly after fitting a new battery, it worked exactly as described.

My IR plip keys worked before and after the battery failure but they can often require to be resync'd in these cases (see other threads) ... the keys may need dismantled and cleaned, esp the contacts for the button (under the circuit board ... carefully rotate the board until vertical then gently pull back to release from the "o" ring that holds the IR transmitter) and the batteries ... check how bright and long lasting the red LED on the key top is ... its an indicator that the key is transmitting properly.

hope some of this helps

Ash

Beste Hansenn,

Bedankt voor je reactie. Ik was dat ook tegengekomen en heb het natuurlijk gelijk uitgeprobeerd, maar ik krijg een serie van 11 tot 12 knipperringen :S:S en alarm reageerde nog steeds niet op sleutel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev