Advertenties


allerslechtste auto aller tijden :-)

Gestart door zapp, 28 oktober 2015, 18:03:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bobo8

In het onderzoek van de Consumentenbond zijn alle Megane II op 1 hoop gegooid. Zo komen ze er daar dus niet achter dat de exemplaren van na de facelift (Phase 2) in februari 2006 stukken minder problemen vertonen dan de exemplaren van voor de facelift (Phase 1).
Dat onderzoek levert trouwens meer opmerkelijke uitkomsten. Zo verschilt de betrouwbaarheid van de Aygo, 107 en C1 nogal. Terwijl dat exact dezelfde auto's zijn. Kennelijk gaan Toyota-eigenaren anders met hun auto om dat Peugeot- of Citroëneigenaren, maar dat kan je de auto niet kwalijk nemen. Dat soort resultaten maakt dat de zeggingskracht van zo'n onderzoek in mijn ogen twijfelachtig.

Bij mijn auto (1.6 Grand Tour 2007 LPG Phase 2, 258000 km) heb ik tot nu toe 2 echte defecten gehad: een lekkende oliekeerring (vervangen gelijk met de distributie, daardoor beperkte kosten, anders is het flink wat werk en dus niet goedkoop), en een afgebroken motorsteun, waardoor de motor er aan 1 kant uit dreigde te vallen (!). Dat laatste heb ik nog nergens andere gelezen, dat lijkt niet een typisch Megane probleem te zijn. Wellicht een montagefout na vervanging van de distributieriem.

Daarnaast nog wel diverse ongemakken, te weten een defecte druksensor van de airco, water in de auto (zowel voorin, komt door een verstopte condenswaterafvoer van de airco, rubber klepje aan het eind van die leiding afsnijden en die leiding goed doorprikken en probleem is opgelost, alsook in de kunststof reservewielbak door een slechte kitrand, 'opgelost' door gaatjes in die bak te boren waardoor het water kan weglopen), en inderdaad af en toe gekraak of getik van onderstelrubbers en dashboarddelen. De deurknoppen van de keyless entry zijn rechts uitgevallen. Opnieuw inleren bleek de oplossing tot nu toe, kosteloos. Op de betrouwbaarheid van de auto heeft dit alles geen invloed, hij rijdt er gewoon mee verder.

In vergelijking met eerdere auto's heb ik met mijn Megane tot nu toe weinig kosten gehad. Hij is volledig betrouwbaar gebleken, zelfs met die kapotte motorsteun heb ik nog 80 km gereden (meer geluk dan wijsheid wellicht). Beslist geen slechte auto naar mijn ervaring.

mark

volgensmij zijn ze met die onderzoeken allemaal een beetje "vag-minded".
Bedoel die tsi motoren, waar bij +/- 100.000 km de ketting uitrekt.
Of het hoge olie verbruik en slijtende nokkenassen van tfsi motoren.
Daar had ik bijv. pas heel laat van gehoord.

Als er iets aan een frans automerk mankeert dan staat bij wijze van spreken direct met grote letters in de kranten/magazines.
En al dat duitse spul word een beetje verzwegen, hoor je nooit zoveel over.

Nu komt dat natuurlijk ook wel omdat ze stiekum gewoon stinkend jaloers zijn, omdat wij in mooie franse stokbroden rond rijden.
(en dan kijk ik met een schuin oog naar mijn collega's (die vag-sjonnies zijn), die altijd over Renault kunnen zeuren.  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev