Advertenties


Remzuiger terugduwen

Gestart door Umpire (Robin), 8 juli 2015, 20:26:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Umpire (Robin)

Hi!

Voor de vakantie nog even de remblokken vervangen omdat die in de bergen flink op hun donder gaan krijgen is natuurlijk altijd goed. Maar voor ik begin ben ik benieuwd naar een specifiek ding:

Hoe moet de remzuiger worden teruggeduwd zodat de nieuwe blokken passen? Ik heb geen speciale gereedschap, maar die is negen van de tien keer ook niet nodig.  Jullie weten vast wel wat ik moet doen !-!

_o_
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

jarno27

Waterpomp tang op de zuiger en remklauw en rustig knijpen

Umpire (Robin)

Zo gaat het indd altijd, maar het zal niet de eerste keer zijn dat het anders gaat. Bij m'n alfa moest je achter bijvoorbeeld draaien.

Ik ben trouwens ook benieuwd of er verschil zit tussen de achterzuigers en die voor.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

mark29

Achter draaien en duwen tegelijk.
Voor alleen duwen.

Situatie voor:
Ik doe altijd, de klauw iets omhoog halen, dus niet helemaal van de blokken af.
Dan bandijzertje, een kleine van ca 25 cm heb ik in mijn kist, die duw ik ertussen, tussen de zuiger en de remblok, heb ik een hefboom, dan duw je makkelijk de zuiger terug.
Klauw aan de kant en met waterpomptang kan ook, maar kost wat meer spierkracht vind ik. Doe ik praktisch nooit eigenlijk.
Remblokken vervangen is toch wel iets wat minimaal 3 keer in de week voorkomt in de werkplaats voor mij  l-

Umpire (Robin)

Draaien en duwen met een tang, twee waterpomptangen en met de ene draaien en de ander duwen of heb je daar echt speciaal gereedschap voor nodig?

Mooi dat het voor in ieder geval alleen terugduwen is !-!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

RobScénic

Ik gebruik altijd een lijmklem in plaats van een waterpomptang. Met een lijmklem kun je gelijkmatiger knijpen, kost nauwelijks kracht, en je drukt recht op de cilinder. Ook het probleem van de te kleine waterpomptang is meteen opgelost hiermee.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Umpire (Robin)

Ja dat is wel een goed idee Rob, maar daarmee kun je niet draaien toch?

Ik heb het idee gekregen om een lijmklem erop te zetten, aan te draaien en vervolgens met een waterpomptang de zuiger te draaien. Ik denk dat dat wel zou moeten werken.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

RobScénic

Heb voor achter een buisje gemaakt met insnijdingen. Die drukt dus tegen de remzuiger, en door de insnijdingen steek je een schroevendraaier en draai je de zuiger, terwijl de remklauw hem op spanning houdt.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

duckie1098

Strip van pakweg 20mm en 150mm lang, schroefdraad van m12 en een lange bout erin, klaar.Makkelijk te maken en gaat nooit kapot.
Achter inderdaad draaien en duwen, maar niet moeilijk.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev