Advertenties


Onderstel 2 liter passend op een 1600?

Gestart door Renault Sport, 15 mei 2014, 15:21:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renault Sport

Beste kenners,

Bij Volkswagen weet ik het vaak wel; veel past. Maar hoe zit het bij Renault?
Ik weet dat beide types dezelfde soort wielophanging, remmen en veren hebben. Maar ik ga ervan uit dat het bij een 2 liter allemaal even wat dikker, steviger en groter is. Logisch natuurlijk, maar past het ook op een 1600? Een 1600 crosser met een onderstel van een 2 liter lijkt mij op zich niet verkeerd.

Het gaat om de coupé versies van 96 tot 00, dus ook phase 2 versies (schijven achter).

Ik ben benieuwd naar de response.

mark29

Gek genoeg let ik hier eigenlijk nooit op.
De schokbrekers zijn zowiezo anders, dat weet ik zeker, zelf eens ondervonden.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Renault Sport

Maakt eigenlijk niet heel veel uit. Hangt even af wat de verschillen zijn tussen de 16v en de 8v betreffende onderstel. En als het past natuurlijk.

Hangt even af van wat het beste is maar zou eigenlijk van zoveel mogelijk mégane's willen weten (2.0 16v, 2.0 8v (beide phasen) en eventueel 1.6 16v (phase 2) wat past en niet past.

megcab2000 (Verkocht)


Als ik zou gaan crossen (maar dat doe ik niet ,want wil de boel vooral heelhouden) ,zou ik vooral gaan voor het type ,waarvoor de meeste reserve-onderdelen voor een gunstige prijs zouden staan.

Als ik zo vergelijk (autoweek.nl  /occassions /autovergelijker) zie ik weinig verschil.
De bakoverbrengingen van een 90pk 1.6 e zijn ook hetzelfde als een 1.6 16v 110pk.
Kleine wielen erop, korte overbrengingen en vooral aandacht aan de koeling besteden ...als je het mij vraagt  ;)



wielophanging voor      onafh., McPherson      onafh., McPherson      onafh., McPherson      onafh., McPherson
infowielophanging achter      semi-onafh.      semi-onafh.      semi-onafh.      semi-onafh.
infovering voor      schroefveren      schroefveren      schroefveren      schroefveren
infovering achter      torsiestaaf      torsiestaaf      torsiestaaf      torsiestaaf
infostabilisator voor      ja      ja      ja      ja
infostabilisator achter      ja      ja      ja      ja
inforemmen voor      schijven      gev. schijven      gev. schijven      gev. schijven, 280 mm
inforemmen achter      trommels      trommels      schijven      trommels, 203 mm
infobandenmaat voor      175/70R13      175/65R14      195/60VR16      185/60HR15
infobandenmaat achter      175/70R13      175/65R14      195/60VR16      185/60HR15
infodraaicirkel      10,5 m      10,5 m      10,5 m      10,5 m

TRANSMISSIE
overbrenging 1e      3,73:1      3,09:1      3,36:1      3,73:1
overbrenging 2e      2,05:1      1,86:1      1,86:1      2,05:1
overbrenging 3e      1,32:1      1,32:1      1,32:1      1,32:1
overbrenging 4e      0,97:1      0,97:1      1,03:1      0,97:1
overbrenging 5e      0,79:1      0,74:1      0,82:1      0,79:1
Megane is verkocht

Renault Sport

Ik heb dit ook inderdaad al even met elkaar vergeleken en veel qua onderstel is hetzelfde, maar ik weet niet of mij dat ook de garantie geeft dat het dan past.

De overbrengingen van de bakken heb ik nog niet vergeleken. Het verhaal gaat rond dat de versnellingsbakken van Renault niet al te sterk zijn. Klopt dit? En zoja, past de 16v versie op de 1.6e en is die ook sterker?

De koeling gaat helemaal goed komen. De originele radiateur is al weg en i.p.v. daarvan komt er een dikkere en grotere radiateur die achter mijn stoel komt. 

Christian de Vriend

als je 16v veerpoten wilt monteren,moeten de
fusee delen ook worden vervangen.

de aansluiting van de veerpoot op het fusee verschilt tussen de 1.6e en 16V
ongeveer 1cm tussen de 2 bouten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes


nico

Als het zou passen,,,,, dat vroeg ik me ook af. Heeft iemand het ooit gedaan?

nico

Oh kijk is aan: 1.6 16v met een 3.0L V6 Turbo : http://www.tunkka.com/megane_v6_uk.html

Als een 6 cilinder 3.0L blok past met Intake Turbo, dan zou er een 2.0 16v makkelijk in kunnen,,,,, alleen money nog.

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

Twee aandachtpuntjes. In de standaard bakken zit er een circlip in het differentieel. Die wil er bij doorslaande wielen wel eens uit springen. Dat is einde versnellingsbak. Een modificatie is een plaat met boutjes die de dif-clip vervangt zie http://www.ebay.co.uk/itm/Gearbox-renfort-Clio-Williams-JC5-JB3-16V-F7P-F7R-2L-/180853487230  Verder zou ik letten op de juiste lengtes van de aandrijfassen. Bij een te korte aan de linker kant kan de as uit de tripot springen. Zoals christiaan al zei. Bij de F7R staan de fusees 1cm verder naar buiten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev