Advertenties


Distributieriem....

Gestart door Erw1978, 19 juli 2014, 22:07:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erw1978

 Binnenkort moet mijn distributie riem worden vervangen.

Wat is handig om nog meer te laten doen kwa onderhoudt ?
Waterpomp?

Kosten?

Wie weet meer?

mark29

google?
ca 250 euro voor alle onderdelen.
dan nog paar uur werk.

Christian de Vriend

kvs pomp? die vervang ik elke keer als de distri. riem er af gaat.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

#3
Een distributieset compleet met spanrol en meelooprol en riem heb je al voor 130 euro van contitech bij Misterauto.
De waterpomp zit niet in de distributielijn. Die kun je altijd nog vervangen. Ik voel gewoon of er speling op de waterpomp zit en zo ja dan vervang ik hem.
Ik heb bij het vorige blok F7P bij 189 000km de distributieriem vervangen en de waterpomp laten zitten. 5 jaar later bij 240 oookm heb ik het F7R blok ingebouwd. Ik weet niet hoe handig je bent, maar voor handige mensen is het goed te doen. Edit: Ik weet niet zeker of je een F7R hebt, anders moet je dit antwoord maar negeren.

Christian de Vriend

al met al,iedereen doet het op zn eigen manier,ik neem geen risico met een onderdeel
van rond de 30€,bij zowel mn 1,6e K7M als mn huidige F7R heb ik ten alle tijden,tijdens het vervangen
van de D-riem,de waterpomp mee vervangen.

eveneens als de D-riem zelf,en de multiriem/v-riem ,gewoon vervangen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

#5
Erg mooie F7R verhalen, maar dit topic staat bij de Megane II, dus dan is het hoogstwaarschijnlijk een K4M (1.6 16V) of misschien een K4J (1.4 16V) of een F4R (2.0 16V). En daarbij wordt doorgaans de waterpomp meegenomen bij het vervangen van de distributieriem, omdat men er dan makkelijk bij kan en het slechts een meerprijs van enkele tientjes oplevert. Het is echter geen noodzaak; bij de 3e distributiewissel van mijn toen bijna 8 jaar oude K4M bleek de originele waterpomp er nog op te zitten, die toen wel nodig aan vervanging toe was.

Christian de Vriend

zeg toch ook niet dat je het met een f7r moet vergelijken,bij elke motor is het aan te raden
om de waterpomp te vervangen bij het wisselen van de D-riem
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Op mijn werk monteer ik vaak distributiesetjes van skf.
En daar zit meestal ook een waterpomp bij.  !-!

Persoonlijk zou ik het wel mee laten vervangen.  ;)

Paul

Bij een f7P/R zit de pomp niet op de distributie
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

duckie1098

Lijkt mij verstandig om gewoon de koelwaterpomp ook te vervangen.Als het op 30 euro aankomt moet je gewoon niet auto rijden denk ik dan maar.En je kunt je zelf ellende besparen.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev