Advertenties


stotteren boven 3000 rpm

Gestart door rebeld09, 16 juni 2014, 00:31:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rebeld09

Heb een renault megane coupe met het beruchte IDE blok,sinds een week last van stotteren boven 3000 /3500 toeren(voor de rest loopt hij prima,start direct,loopt mooi stationair)bij dit stotteren gaat op een gegeven moment het storingslampje branden en heb ik geen vermogen meer,motor blijf wel gewoon lopen,na enige tijd gaat storingslampje uit en heb ik weer vermogen,heb storing uit laten lezen er kwam uit dat de 2de lambda sonde(na de cat dus)niet goed zou zijn,deze vervangen maar geen resultaat,is er iemand die nog suggesties heeft.

mark29

Wie of wat heeft die diagnose gesteld?
Waarom krijg je melding van 2e lambda? Die geeft ook foute waarde als jouw katalysator namelijk kapot is.
Die fout is niet altijd de veroorzaker begrijp je?

Verstookt ie ook olie toevallig? Wat geeft ie aan van parameters per cilinder?

rebeld09

bedankt voor reactie,monteur van Renault heeft hem uitgelezen,na resetten kwam steeds deze storing naar boven en ja hij verbruikt wel wat olie(1/2 liter op 1000 km)

mark29

dus die kat zit vol olie. en dan geeft de 2e lambda een fout.
nou kan je de kat vervangen.
maar dat olie zuipen moet je ook oplossen.

BadEend

Als de waardes van de 2de lambdasonde pendelen is de kat stuk.

rebeld09

bedankt voor de reacties,dus als ik het goed begrijp dan is mijn cat niet goed meer en is dat dan ook de reden van het stotteren?

J to the H (Jeroen)

#6
Als ik het goed begrijp heb je het goed begrepen, maar... zou je een nieuwe kat plaatsen dan zal deze ook op termijn weer stuk gaan en de 2de lambda verkeerde waardes laten geven omdat de kat weer volloopt met olie.

Als ik het dus goed begrijp, zal je dus de oorzaak van het olieverbruik moeten opsporen, dan de kat vervangen.

Heb ik het goed begrepen Mark en Badeend?

mark29

Ja inderdaad.
Oorzaak, olieverbruik.
Gevolg, kat vol olie, raakt verzadigd hierdoor.

Wat zie jij, een foutmelding 2e lambdasensor. Maar door te veel olie kan deze ook defect raken.
Dus oorzaak verhelpen, maakt meer kapot dan je lief is.

rebeld09

iedereen bedankt ik ga het olie verbruik laten uitzoeken en proberen dit te laten verhelpen,en dan pas de cat vervangen.

BadEend

#9
Als de kat vol olie staat zou je dat moeten kunnen horen als je er mee schud.
De kat gaat volgens mij vaker stuk door externe factoren als door slijtage, daarom is het belangrijk om te achterhalen waardoor deze stuk gegaan is.


mark29

Nou ja vol olie, als deze nog als vloeibaar erin loopt, is het wel heel heftig.
Gewoon dampen, roken zal denk ik nog wel meevallen, hij zal in ieder geval dicht gekoekt zijn.
Ben benieuwd.

J to the H (Jeroen)

Ja!, 

Laat t ons ff weten als je verder bent!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev