Advertenties


Welke is beter. 2.0 16v 147pk of de 140pk ide?

Gestart door Johnhagebeuk8, 16 maart 2014, 16:37:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johnhagebeuk8

Hallo beste megane liefhebbers.
Ik wil graag een megane 2.0 16v kopen
Maar twijfel tussen de twee types.
Hebben ze nou allebei de clio wiliams motor?
Of is de ide een ander type motor?
Ik heb gelezen dat de 140pk versie minder
Mooi loopt maar heb nu geen idee meer welke
Verstandig is om te kopen.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen.
Gr
John

Nicole

Als je op google of het forum op 2.0 16v ide gaat zoeken weet je genoeg denk ik.
De f7r blijft de fijnste. Heb zelfs nog wel een staan voor je!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Christian de Vriend

de 2.0 16v is een "evolutie" op de williams motor,van de IDE (kan) ga je niet vrolijk worden.

Zoals nicole zegt,moet je voor de normale 2.0 16v gaan,de F7R motor is vrij hufter proof,deze kan tegen
een stootje,en er is genoeg mee te doen.

Je gaat in ieder geval geen spijt krijgen,echter moet je wel op bepaalde punten letten als je er 1 aanschaft.

let op of de motor koud is,is dit zo,dan zal de moeten vrijwel niet moeten tikken,en als dit zo is,zou dit
binnen enkele seconden moeten ophouden.
vraag of controleer of de distributieriem is vervangen,een knappende riem kan geen enkel blok tegen.

verder spreekt het voor zich.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

Ik denk dat dit topic al je vragen v.w.b. de IDE motor zal beantwoorden. En dan weet je ook meteen waarom je die links moet laten liggen !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Paul

De 2.016v na 2001 is ook erg goed, heeft ook 140pk en is zuiniger dan de F7R
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

Idd de 2.0 16v met 140 pk is ook goed.
In de megane alleen vaak te vinden in 2002 model.
Bouwjaren 2000 en 2001 hebben een IDE motor.

Voor de megane fase 1 2.0 16v is gewoon een goed en sterk blok.

Christian de Vriend

de megane 2 2.0 16v zou volgens mij een soort "lange slag" motor zijn,ze wilde toen een
krachtige motor maken,zonder dat die te sportief werd,en dus zou die meer rij souplesse geven.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Boris-Djurre

Als de IDE goed is, zoals die van mij, dan heb je daar een topauto aan. Vanaf lage toeren in 1 vloeiende beweging door naar 'rood', door alle versnellingen heen tot er ruim 210 op de teller staat.

Maar onderhoud vergt wat meer aandacht (nauwelijks meer geld), doe je het goed dan kan die ook probleemloos zijn.  Maar dan wel preventief wat vaker erbij.

Door de slechte naam van de IDE is de gemiddelde prijs wat lager. Oftewel, voor zelfde geld een phase 2 met minder kilometers, itt een phase 1 met de 2.0 16v motor. Vergeet niet dat de slechte verhalen vaak blijven hangen. Zo heeft renault nu, nog last van de slechte serie rond de megane 2/ laguna 2 en espace 2...

Ik had ooit een probleemloze laguna 1 en later een probleemvolle laguna 2, die uiteindelijk binnen 2 jaar na zn geboorte in vlammen opging:)

Een maatje van me kocht, jaren later, zo'n zelfde laguna, ik verklaarde hem voor gek, maar achteraf gezien was dat (volgens hem) de beste auto die hij ooit gehad heeft (na vele vele passats).

Zo hoop ik ook over een 2 a 3 jaar te zeggen dat mijn Megane IDE de beste auto was. Tot dusver gaat het de goede kant op....

Christian de Vriend

dan heb je vermoedelijk 1 van de ide's die vanaf dag 1 zn modificaties
heeft gehad,als dat zo is,zijn de storingen niet echt aanwezig.

Heb/koop je er 1 die dit niet heeft gehad/ondergaan,ja dan kan je
de nodige storingen,en dus frustraties verwachten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Johnhagebeuk8

Heel erg bedankt voor jullie info!
Ik heb ondertussen een 2.0 16v van 2000
Gekocht. Deze is volledig dealer onderhouden
En heeft alle beurten en modificaties gehad
Mn broer heeft voor de Megane en Clio cup
Voor Bleekermolen gesleuteld en gaat hem
Volgende week helemaal nalopen.
Thanks

Yorick

Goede keus denk ik, gefeliciteerd! Hoeveel km heeft ie gelopen? Heb je foto's?
Ga je er nog wat mee doen qua timing/ aanpassen naar je voorkeur of?  !-!

Johnhagebeuk8

Dank je.
Hij heeft 230.000km op de klok staan maar
Het was veruit de beste die ik op mn lijstje
Had staan.
Ik was bij de Dealer langs geweest om
Te vragen waar ik op moest letten.
Vooral veel die bij de accu verrot waren.
Ik wil hem eerst nog even helemaal opfrissen
Olie bougies en slangetjes en zo.
Daarna wil ik hem motorisch even opgraden
Mn broer heeft er in de cup eentje met 210pk
Weten te fixen lijkt mij ook wel wat hahaha
Ik hou ervan om qua uiterlijk onopvallend te
Zijn en dan als een verrassing erg snel te zijn.

200016v

Meg 2000-16V Coupe 1996 Met 233.000 op de Teller, Ja het Is en Blijft een Lekker Beest! heb hem NU al 12 Jaar!

Johnhagebeuk8

Ik geniet echt heel erg van mijn Megane 2000 16v binnenkort even alles verversen en tip top in orde maken. Werd alleen tijdens een gekke bui door mijn maat met zijn BMW 120d JA Diesel voorbij gereden ik redde het niet!!! verdorie!!! Bleek dat hij rekening had gehouden dat ik hem zou gaan uitproberen, dus had hij dat hok laten chippen naar 180 pk de hond pfff

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev