Advertenties


Koude kachel en thermostaat vervangen...?

Gestart door Snijworst, 28 april 2014, 10:50:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snijworst

Zo te lezen ben ik niet de eerste of de enige met het koude kachelprobleem in mijn Megane.

Nu ben ik op zoek geweest naar de symptomen en dit is wat ik weet;

Bij een koude motor worden de slangen naar de kachelradiator warm wanneer de auto stationair loopt, de slangen naar de gewone radiator niet. Dan lijkt t mij dat de thermostaat in orde is of in elk geval niet permanent open staat.

Bij langdurig stationair draaien word de kachel wel warmer dan tijdens het rijden maar niet spectaculair.

Het deel waar de kachelslangen aan vast zitten lijkt me de waterpomp, daaraan zit een kunststof zwart onderdeel met 3 schroeven vast. Ga ik daar de thermostaat vinden?

Mocht de thermostaat in orde zijn dan blijft een verstopte kachelradiator nog over. Ik lees overal dat spoelen met soda een oplossing is alleen vind niet iedereen dat een goede oplossing. Hoe denken jullie hier over?

mvg

BadEend

Een goede manier om te zien of de thermostaat nog goed werkt is de volgende.
Als de motor koud is en op temperatuur aan het komen is moet de kvs temp meter oplopen tot bedrijfstemperatuur en vervolgens even teruglopen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev