Advertenties


Megane Coupe 1996 2.0 Help

Gestart door SmokeALot, 21 maart 2014, 11:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SmokeALot

Beste forum leden,


Ik ben een trotse eigenaar van een prachtige Renault Megane 2.0 8v coupe 1996
Waar ik al 5 jaar Vlekkeloos inrij hij heeft me nooit problemen bezorgd of in de steek gelaten.
Maar nu lijkt het net alsof Hell is losgebroken.

Vanochtend ik stap me auto in en start zoals gewoonlijk zonder probleem ik moest even tanken en start hem nogmaals zonder probleem.
Ik rij naar mijn collega toe 9 km vlekkeloos ik sta in de straat en ik doe me motor uit 3 sec later zie ik mijn collega aankomen rennen.
Ik wil me auto weer starten (nu gebeurd het) ik doe de sleutel erin en ik wil me sleutel draaien en ik voel dat ik geen standen meer heb dus ik draai hem zoals gewoonlijk een kwartslag om me stuurslot eraf te hallen en radio, kachel aan te doen.
Ik draai hem iets verder ik hoor dat me startmotor aangaat en de motor start gewoon vlekkeloos maar de startmotor blijft doordraaien terwijl de motor loopt. Ik deed de motor weer uit sleutel eruit en weer opnieuw hetzelfde verhaal.
Toen voor de laatste keer sleutel erin weer geen standen en bam niks doet het meer (waarschijnlijk accu leeg)

Weet iemand toevallig wat hier aan de hand is sleutel mechanisme ,accu, startmotor kapot? tips alles is welkom

alvast bedankt

Rogier

Het lijkt op een te lage accu spanning, heb je toevallig de accu ook doorgemeten of die wel 12V doorgeeft? En hoe oud is ja accu?

SmokeALot

Citaat van: Rogier op 21 maart 2014, 12:23:54
Het lijkt op een te lage accu spanning, heb je toevallig de accu ook doorgemeten of die wel 12V doorgeeft? En hoe oud is ja accu?


Net even gekeken als de auto wou starten met startkabels en dat deed hij zonder probleem alleen blijf ik het sleutel probleem houden en me startmotor blijft lopen kan ik mijn sleutel mechanisme laten reviseren? want anders moet ik alles vernieuwe en dat kost een hoop
aangezien ik wel gewoon centrale deurvergrendeling heb (accu wordt morgen gemeten) aangezien een collega het apparaatje heeft

RobScénic

Set sloten en sleutels van de sloop kost veel minder als het reviseren van je contactslot hoor...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

SmokeALot

Citaat van: RobScénic op 21 maart 2014, 19:51:39
Set sloten en sleutels van de sloop kost veel minder als het reviseren van je contactslot hoor...

Dat denk ik niet ik heb op mijn sleutel me centrale deurvergrendeling en dat hele systeempje met montage kost denk ik meer(veel meer werk)
in plaats van contactslot eruit maken inbouwen klaar.

Accu is in orde is net getest door de ANWB (kon niet wachten 8)7
Meneer van de ANWB vermoed dat de contactslot het ringetje wat de standen bepaald kapot is.
De startmotor zelf werkt gewoon goed want hij doet wat hij moet doen en dat is de motor starten.
Andere mogelijkheid is dat de accu ergens door wordt leeg getrokken alleen zou ik niet weten door wat 

RobScénic

Nee, want dat kun je gewoon laten zitten. Je zet alleen de sloten om, en de sleutelbaard. De printplaat in de sleutel kun je overzetten, daardoor blijft het elektronische gedeelte zoals het is. Je vervangt dus alleen het mechanische deel.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

SmokeALot

Citaat van: RobScénic op 22 maart 2014, 08:06:26
Nee, want dat kun je gewoon laten zitten. Je zet alleen de sloten om, en de sleutelbaard. De printplaat in de sleutel kun je overzetten, daardoor blijft het elektronische gedeelte zoals het is. Je vervangt dus alleen het mechanische deel.

Geachte rob weet u toevallig hoe dat heet? zeg maar het onderdeel dat er voorzorgd dat je 0 stand en 1 stand (motor aan)
want meneer van de ANWB zei dat alleen dat vervangen hoefde teworden
net namelijk de Renault dealer gebeld en hun willen en heel nieuw sloten systeem inbouwen (Renault garage Nieuwedijk) om mijn centrale deurvergrendeling tebehouden

fitz

@smokealot
tuurlijk willen ze dat.... kassa!

En idd heel simpel net zoals robscenic zegt de sloten vervangen door een set te kopen van de sloop en de originele chip die je nu hebt te behouden.
Of je kunt het contactslot vervangen door een sloop exemplaar en met twee sleutels gaan werken. Eén om de auto met ab te openen en één om te starten.

Jacques

Of je maakt een drukknop op het dashbord om te starten en gebruikt het kontaktslot niet meer om te starten. Ben je voor 10 euro klaar.

SmokeALot

#9
Citaat van: Jacques op 22 maart 2014, 11:12:57
Of je maakt een drukknop op het dashbord om te starten en gebruikt het kontaktslot niet meer om te starten. Ben je voor 10 euro klaar.

inderdaad een slim idee maar de monteur haalt een oud slot en verwerkt die erin zodat ik mijn sleutel gewoon kan behouden
Er zit ook een nieuwe startmotor op aangezien die helaas gisteren overleden is dan krijgt hij een grote beurd met apk en dan ga ik hem te koop zetten.

Is het trouwens toegestaan om nog een forum topic te openen over de nieuwe type 3 Megane RS overde rij ervaring van deze auto?

PS: dit is mijn auto beetje laat maar beter laat dan nooit
http://imageshack.com/a/img703/2231/5r7v.jpg
http://imageshack.com/a/img401/5097/jrky.jpg

Bedankt iedereen voor de hulp

Renaultmonteurtje

#10
Geef eens een flinke tik op de startmotor met een verlengstuk van de ratel en een hamer ofzo. Lijkt me ook een probleem te kunnen zijn in de startmotor dat je hevel blijft 'plakken'. Deze drukt normaal een tandwiel op de starterkrans van het vliegwiel en maakt dus zo de verbinding van startmotor naar motor.

Mike.

Renaultmonteurtje

Aanvulling...
Als de motor dus eenmaal loopt en de hevel zit inderdaad vast, drijft de motor zelf de startmotor aan, vanwaar het geluid. ;)

Mike.

SmokeALot

Citaat van: Renaultmonteurtje op 23 maart 2014, 21:58:23
Aanvulling...
Als de motor dus eenmaal loopt en de hevel zit inderdaad vast, drijft de motor zelf de startmotor aan, vanwaar het geluid. ;)

Mike.

Heb me auto vandaag terug gekregen alles is gemaakt
alleen heb ik een klein tik geluidje erbij monteur zegt dat de band de tik veroorzaakt kan dit??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev