Advertenties


Een I erbij

Gestart door Nikk, 26 mei 2018, 23:25:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobScénic

Citaat van: Tedo op 28 mei 2018, 20:26:35
Dat er ook een Scenic Sportway was wist ik niet (niet echt een sportief model, afgezien van de RX4).

De Scenic had dan climate control, bandenspanningssensoren, zwart/ grijze bekleding en koperkleurige elementen in het interieur.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Nikk

Binnenkant klep handschoenenkastje zit een expression embleem. Dat zal dan de basis dus wel zijn van deze nieuwe aanwinst van me. Dan wellicht in "fairway" uitvoering nog voorzien van wat extra's.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Dan heb je wellicht een samenraapsel. Als je bandenspanningssensoren hebt duidt dat toch op een luxere uitvoering.

Nikk

Weet niet wat destijds de mogelijkheden waren voor het samenstellen van een auto. Wellicht konden zaken apart worden besteld. De stoelen zijn bijvoorbeeld weer standaard exemplaren. Geen half leer of armsteun aan de bestuurderstoel.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Op mijn dynamique had ik ook bandenspanning sensoren zitten. Deze heb ik er uiteraard met de andere velgen niet meer onder gezet. Met 3 bar in de bandjes gaat de kerstboom verlichting ook branden, dus heb er toch niks aan.

@roadkill als ik in m'n grotere schuurtje zit, en ik kan een clio rs voor weinig op de kop tikken, dan gaat dat blok in een megane hatchback.  >:D

Tedo

Dynamique en Privilege waren de topversies (resp. sportief en luxe). En die hadden bandenspanningssensoren.
En Mark; waarom niet meteen een V6?  Y

Nikk

V6 blok weegt een bek meer neem ik aan
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Als ik een v6 er in lepel (de vq35 van nissan), dan wil ik ook achterwiel aandrijving.
Dat is een beetje teveel werk, op de grond op bokjes.   ;)

Een clio rs blok is bijna plug en play. Standalone ecu er in en klaar. (Naast de andere aanpassingen als, een achteras met remschijven)

mark

#23
De vq35 is van aluminium, en de versnellingsbak ligt achter de voorwielen. En ja het is veel werk, maar daar ben ik gek genoeg voor.  8)7 zet er zo de zaag in.

Nikk

Is het niet makkelijker / minder lastig om een K4M beetje richting RS specs te krijgen of een 1.8 die richting op?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

#25
Nee een k4m aanpakken kost ook klauwen met geld.
Dan zit je al snel aan een turbo kit, en volledige revisie.
Je bent zo 5000 euro verder.

En een clio 2 rs blok is met een setje itb's en standalone ecu makkelijk over de 200pk te krijgen. Dat is wel leuk in een megane 1.  8)7 Dus dan koop ik liever een clio rs, om die vervolgens in onderdelen weer te verkopen. En alles wat ik nodig heb voor de megane hou ik dan.

Nikk

Klinkt als een mooi project Mark  !-!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Zekers, hopen dat ik van de winter nog een rsje tegenkom voor een mooi prijsje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev