Advertenties


temparatuurmeter loopt niet op fan slaat niet aan

Gestart door joske75, 16 februari 2014, 01:05:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joske75

Zoals in de titel

de temperatuurmeter op het dashboard blijft hangen op de helft en loopt niet verder op. Ook springt de fann niet in. terwijl het water wel warm genoeg wordt. iemand een idee? ben zelf niet zo technisch aangelegd.

Nicole

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

joske75

Geen idee Nicolle, dat was ook mijn gedachte maar de verwarming wordt wel weer goed heet.

mark29

Kwam net ook een topic van jou tegen, dus je hebt wel meer klachten. Zit er lucht in je koelsysteem?

joske75

Citaat van: mark29 op 16 februari 2014, 21:05:29
Kwam net ook een topic van jou tegen, dus je hebt wel meer klachten. Zit er lucht in je koelsysteem?

Mark dat klopt inderdaad
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18289.new#new

Hoe kom ik daar achter of er lucht in het koelsysteem zit?

Groet, Jos

zoef100

#5
Hoe weet je dat de koelvloeistof warm genoeg was ?  De fan slaat pas aan bij een temp  > 96 graden .
Is de radiator wel warm/heet ?
Sluit de thermoswitch eens kort dan MOET de fan aanslaan. (Deze zit ergens op je  radiator geschroefd )
Slaat de fan niet aan dan of draadbreuk , zekering kapot , switch defect of fan defect)
Er kan idd lucht in het systeem zitten ? Haal radiator dop los (koude motor) en start de motor en laat deze op temperatuur komen (geen gas geven anders loopt de vloeistof eruit ) De eventuele lucht kan dan ontsnappen . (Vul daarna met motor uit koelvloeistof bij tot het max. )
Als de thermostaat dicht blijft zitten bij een warme motor dan zijn je koelslangen keihard en je radiator voelt koud/lauw aan . (vervang thermostaat)
Als je thermostaat open blijft dan komt de motor nauwelijks op temperatuur.  (vervang thermostaat)

joske75

Citaat van: zoef100 op 26 februari 2014, 14:48:06
Hoe weet je dat de koelvloeistof warm genoeg was ?  De fan slaat pas aan bij een temp  > 96 graden .
Is de radiator wel warm/heet ?
Sluit de thermoswitch eens kort dan MOET de fan aanslaan. (Deze zit ergens op je  radiator geschroefd )
Slaat de fan niet aan dan of draadbreuk , zekering kapot , switch defect of fan defect)
Er kan idd lucht in het systeem zitten ? Haal radiator dop los (koude motor) en start de motor en laat deze op temperatuur komen (geen gas geven anders loopt de vloeistof eruit ) De eventuele lucht kan dan ontsnappen . (Vul daarna met motor uit koelvloeistof bij tot het max. )
Als de thermostaat dicht blijft zitten bij een warme motor dan zijn je koelslangen keihard en je radiator voelt koud/lauw aan . (vervang thermostaat)
Als je thermostaat open blijft dan komt de motor nauwelijks op temperatuur.  (vervang thermostaat)

Thanx voor de tip... ik ga het rijtje af!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev