Advertenties


Torsie as verstellen Renault Megane 2.0 16v 2002

Gestart door meijk, 29 oktober 2013, 20:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meijk

Beste Megane liefhebbers,

Ik heb onlangs een Renault Megane 2.0 16v uit 2002 gekocht. Geen IDE versie dus, dit is het model zonder alle bijkomende ellende. Nu heb ik gisteren de auto voor 4 cm laten verlagen d.m.v. verlagingsveren van H&R.

Nu zul je snappen dat het mooier is als de achterkant meezakt. Helaas zitten er achter geen veren, maar torsieassen.

Nu heb ik tot nu toe nog nergens duidelijk kunnen vinden hoe ik die assen voor mijn auto kan verstellen zodat mijn auto achter lager wordt. Mijn vraag is dus: heeft iemand hier een duidelijke uitleg bij (gevonden) met foto's of kan iemand mij dit tot detail uitleggen?

Alvast erg bedankt, je zou me er een groot plezier mee doen! !-!


Roy16v

ik heb er een soort slagtrekker voor gemaakt.
buis gepakt,draad er ingedraad 10x1,5
op 80% lengte van de buis een dikke aandrijfas moer aangelast.
in het ingetapte draad heb ik een 20cm 10x1,5 draadeind in gedraaid en er een halve glij stuk van een aanhanger koppeling over heen geschoven.

ik kan nu stuk draadeind in de torsie as draaien,draai het draad eind in de buis en met het glij stuk sla ik tegen de moer aan,
3x slaan en is los,


BadEend

Ik ben wel benieuwd of het verstellen gelukt is.


mark

#5
Je kunt ook een pers maken.

Je neemt een stukje buis die net over dat stuk past waar die plastic dop op zit valt.
En aan de andere kant las je er een dikke ring op. (beter maak je 2 van die buizen, 1 korte en 1 iets langere)

Dan pak je de sterkste bouten die je kunt krijgen (dacht m10 of het was m12) (minimaal sterkte 8.8  ;) )

Als je dan de bout op spanning hebt gedraait dan geef je met een moker een paar klappen op het middelste stuk van de torsie staven.
Je zult zien dat als je genoeg spanning op de bout houd, dat de torsie assen naar buiten zullen komen.  !-!

En als de torsie assen goed vast zitten gerot, dan krijg je die ook niet zomaar met een slagtrekker los.
Je hebt dan echt een pers nodig. (was bij mij namelijk ook het geval, kreeg maar 1 as los met de slagtrekker  ;) )

Op deze manier doet Joost-cabrio het ook, hij heeft mijn hb ook verlaagt.
Dus als het niet lukt dan moet je is bij hem langs gaan.  ;) !-!

Roy16v

Wel geinig,
Heb zeker 8 meganes de kont verlaagd dmv mn home mad slagvtrekker
Waarvan bij 2 de assen echt vast gerot zaten.
Deze kreeg ik.met dat buisje boutje systeem niet los.
Heb nu 4kilo gewicht aan de trekker zitten met een slag van 70cm.
3x slaan en hij ligt er uit.
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen manier van werken,heb het geprobeerd met buisje boutje maar vond hetvte omslachtig en te lqng duren.
Ii ben.blij met mijn self made trekker :p

mark

Tja als je zelf een slagtrekker maakt, dan kun je het zo zwaar maken als je wil. Met een standaart slagtrekker kom je er niet.  ;)
Een standaard slagtrekker heeft meestal ook geen goeie verloop stukken/beugels om het er recht voor te krijgen.  ;)

Als je dat goed voor elkaar hebt dan wil dit idd wel lukken.  !-!

Heatzone (Mark)

haha je slagtrekker klinkt ook als een goede tool Roy! Maar niet iedereen is natuurlijk zo handig en creatief :P.

Ik heb het met een vriend gedaan, hij deed het meeste werk eerlijk gezegd :D. Maar wij gebruikte een grote dop, maat 32? dan meerdere dikke ringen en een bout uit een versnellingsbak. 1 kant zat goed vast en toen hebben we de andere kant geprobeerd. Deze ging toen bijzonder makkelijk los en toen hebben we van binnen uit de andere kant een paar goede harde tikken gegeven met de moker en toen konden we deze ook zo losdraaien !-!

Veel succes alvast!

Ps.: zorg er wel voor dat de schokdempers eraf zijn en dat er zo min mogelijk spanning staat op de as.

Remko

ik had vroeger ook zon trekkertje gemaakt en het is me maar bij 1 niet gelukt om hem los te krijgen.
ze kunnen inderdaad verrotte vast zitten  ;)
Daar heeft u elke dag gemak van!!

http://www.mijnrenaultspecialist.nl/

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev