Advertenties


Renault megane 2 injectie controlleren.

Gestart door mallefiede, 19 september 2013, 17:10:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mallefiede

Goeiemiddag,

Ik ben al een tijd aan het stoeien met mijn renault om de foutcode weg te krijgen, maar echter is t spoor mij nu ook bijster...


Ik heb een renault 1600 16v.
De auto loopt moeilijk en rijd voor geen meter zit helemaal geen pit meer in.
Ik heb hem laten uitlezen door een vriend van mij bij de garage, en geeft aan dat het constant bij mijn 4e cilinder een misfire heb

nokkenassensor is al vervangen, bougies, en de injector van de vierde cilinder.

Heeft iemand enig idee wat het nog meer kan zijn, ik begin het een beetje zat te raken om alles te vervangen en niks op te lossen! 8)7



heel erg bedankt alvast!


grtzz

BadEend

Zomaar van alles gaan vervangen schiet ook niet op.
Bobines zijn een bekend euvel bij deze motor.

mallefiede

Bobines zijn ook vervangen, compressie gemeten van cilinders zijn ook prima.
bougies zijn ook gewoon droog en zien er goed uit...

kortom ik kan me niks anders meer bedenken wat het kan zijn... :cry:

fitz

Brandstoffilter, uitlaat die dicht zit....

mallefiede

Kan hij daardoor de foutcode geven injectie controleren??
Ik zal vanmiddag even kijken denk dat het geen van bijde kan zijn.
Foutcode geeft hij alleen bij cilinder 4 misfire namelijk

fitz

Mijn excuses, had je post niet goed gelezen.

Heatzone (Mark)

Ik heb zelf geen Megane 2, maar ik was wel even aan het meedenken. Kan het zijn dat de bekabeling naar de 4e cilinder wellicht niet goed meer is?
Als de bobine of bougie natuurlijk niet wordt aangestuurd in cilinder 4 dan heb je geen ontbranding en dus een misfire? Wellicht is het iets dat handig is om uit te sluiten.

matthew

Even voor de duidelijkheid, cilinder 4 is distributie zijde.
Weet je zeker dat het zo gecontroleerd en vervangen allemaal is?
Want daar wordt ook nog weleens in mis gedacht.

Anders verwacht ik een draadbreuk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev