Advertenties


Distributie / waterpomp K7M vervangen

Gestart door mnnbcn, 16 juni 2015, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mnnbcn

Hallo allemaal,

De waterpomp van mijn Scenic met K7M motor (1.6e) lekt. De distributie is ongeveer 70.000 km oud/jong (hij gaat zo´n 120.000 km mee, als het goed is).

Twee vragen:

- ¿Heeft iemand wel eens een waterpomp van een K7M vervangen, zonder de riem en de spanner mee te nemen?
- Heeft iemand een "step-by-step" handleiding/artiekel/stukje over het vervangen van de distributie van een K7M?

Ik heb de distributie van mijn AX wel eens gedaan, maar die had gaatjes in de tandwielen om de nokkenas en de krukas de blokkeren. Die zie ik bij de K7M niet... Ook was het eenvoudig om een gereedschapje te maken om de riem op de juiste spanning te brengen (met een gewichtje). Dat soort info heb ik voor de K7M niet....

Alvast bedankt,

Menno

Christian de Vriend

Kvs pomp zit mee in de distributie riem,je zal je d-riem wel moeten loshalen,of je de riem en
spanrol dan ook vervangen,is geheel aan jouw,ik zou alleen voor dat beetje geld
ook de d-riem en spanrol mee vervangen.

net ff opgezocht,complete set (kvs-pomp,spanrol en d-riem) kost 100€
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mnnbcn

Dank, dat is inderdaad niet veel. Beter alles doen dus...

Maar heeft iemand ervaring met deze klus? Het ziet er op zich niet moeilijk uit, maar garages reken 3,5 uur geloof ik... iets moet er zijn...

Menno

Christian de Vriend

het is een 8 klepper,dat is inderdaad nog relatief makkelijk te doen,het belangrijkste is,om de riem
op de juiste manier te monteren,zet op de oude riem en de nieuwe markering,en ook op de
nokkenas en krukas poeli.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mnnbcn

Dank voor de tip!

De krukas kan je, geloof ik, vastzetten door een spie of schroevendraaier ergens aan de kant van het vliegwiel in te steken...

Menno

Remko

en voordat je start even handmatig de motor ronddraaien...
Daar heeft u elke dag gemak van!!

http://www.mijnrenaultspecialist.nl/

Umpire (Robin)

Basisregel is inderdaad wel de riem direct mee te nemen, kan slapper worden doordat je hem van spanning haalt en vervolgens weer op spanning zet. Wat christian zegt is inderdaad waar: Is niet heel moeilijk. Als je toevallig een vraagbaak hebt kun je nog makkelijke plaatjes kijken ook!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

mark

Deze riem stelt niet zo veel voor.

Als eerst demonteer je alle zooi die je in de weg zit.

als je dan bij de distributie riem ben aangekomen, zet je deze eerst op tijd.
Op de nokkenas tandwiel en krukas tandwiel zitten een merkteken.

als alles op tijd staat, haal je de spanner los.
Dan ff de waterpomp en spanrollen vervangen
En dan kan de riem er weer op.
Vervolgens de spanner op de juiste spanning zetten, het liefst nog een klein beetje meer spanning.
Dan draai je de krukas 2x rond, zodat de nokkenas tandwiel 1x rond is geweest.
Dan zul je zien dat de spanner precies goed op spanning staat.

En dan ff de motorsteun weer monteren en kun je kijken of de motor goed loopt.
daarna kun je het hele spul weer dicht bouwen.  ;)  !-! suc6

Het is trouwens wel makkelijk als je een kleine momentsleutel hebt voor de waterpomp.  ;) Die boutjes moeten meestal rond de 10 Nm vast

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev