Advertenties


benzine druk regelaar

Gestart door Nick Mattheus, 20 september 2007, 19:11:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

ja hoor,dan moet je je druk gelijk houden,of ietsje opschroeven,maar niet veel meer.

je hebt een openluchtfilter,dus een beetje extra kan geen kwaad.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

zo wat een stof op deze topic :D nu ben ik dus toch een beetje nieuwschierig. Ik krijg van me neef maandag of dinsdag een benzinedrukregelaar, merk ik hier wat van of is het meer optisch ?? en hoe zit dit dan straks met de apk ?

Renegade (Mark)

Een gezegde die ik nog ken van een paar jaar terug uit t vw wereldje: je maakt geen nasi met alleen maar rijst, dr moeten ook nog andere dingen in _o_ alleen de benzinedruk regelaar heeft dus niet erg veel nut. Je inlaat, uitlaat, nokkenassen en chip aanpassen, dan haal je echt winst ermee !-! Maar het is optisch natuurlijk ook wel leuk en voor de apk zou het denk ik niets mogen uitmaken.

Christian de Vriend

je merkt verschil,hoe groot het verschil is,ligt aan de aanpassingen
die je hebt gemaakt aan of in de motor.

In zn algemeenheid zal die vlotter reargeren op het gas pedaal

Ik heb nog wel tips voor je,mocht je de regelaar willen monteren
je huidige (standaard) regelaar moet er wel van tussen.

of je doet het makkelijk,en neemt mn huidige benzinerail
van me over,die is aan aangepast voor een regelaar,en dan
hoef je je huidige niet op te offeren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Ik snap best dat er nog het 1 en ander aan gedaan moet worden, ik wilde dan ook met zijn tijd een keer andere bougies aanschaffen voor de sneller ontbranding ;) kijk het hoeft voor mij niet super snel te worden, dan kan ik beter de auto verkopen en een subaru kopen en die helemaal verbouwen, dat is dus ook niet mijn insteek.

Nou cristian dan is nu de vraag, wat gaat me dat kosten ? hopelijk niet al te veel (aangezien ik nog een groot project in me slaapkamer heb liggen :P)

Christian de Vriend

bougies en bougiekabels heb ik ook nog voor je
magnecore bougiekabels en denso iridium bougies.

stel voor dat we het via PM verder over hebben.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier


Rogier

Na een tijdje niet meer gereageert te hebben ben ik toch weer nieuwschierig.

Gisteren heb ik dan eindelijk de benzinedruk regelaar gekregen van me neefje.

Ik heb hier een stukje terug gelezen, en ik kwam met de vraag waarom kan je zo'n druk regelaar wel meteen aansluiten op een 16v en niet op een 8v ? want Christian kwam met het aanbod om zijn onderdelen over te nemen, want dan hoef ik de mijne niet aan te passen.

Christian de Vriend

Dat is jammer Rogier ,die aangepaste injectoren rail ligt op de sloop

Maar het is makkelijk om je huidige aan te passen,moet moet tevens
nieuwe benzineslang aanschaffen,de slangetjes die nu naar je rail
lopen zijn niet te bewerken voor het monteren van de regelaar,
tenminste,dat was bij mij het geval,bij de 16v lopen er al goeie
benzineslang naar de rail,echter moet de standaard regelaar nog altijd
onklaar gemaakt worden.

de denso iridium bougies en magnecorr bougiekabels heb
ik nog liggen bijdeweg :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Ik ga de regelaar voorlopig niet monteren, eerst me remmen weer werkend maken ;), maar waarom kan het wel meteen gemonteerd worden bij een 16v en niet bij de 8v dan ? of heeft dat met de regelaar te maken ?

Christian de Vriend

meteen is een groot woord Rogier,voor beide moet er het 1 en ander aangepast worden,echter bij de 1,6e komt er net ff iets meer bij kijken.

Moet eerlijk zeggen dat ik bij mn 16v nog niet echt gekeken heb hoe ik een benzinedruk regelaar zou kunnen monteren,het enige verschil wat ik
zo 1,2,6 kan zien is dat bij de 16v je geen brandstof slang hoeft te vervangen,bij mij 1,6 moest ik deze vervangen van de benzinerail
tot onder de auto (vlak bij motoruim,onder passagier deel ) daar zitten 2 koppelingen (aanvoer en retour)

De brandstofslang die vanaf die koppelingen naar de motor liepen bij mn 1,6e ,waren totaal niet te bewerken,die kreeg ik niet over de aansluitingen heen van
de benzinerail en de regelaar.

Mocht je het door willen zetten,kan/wil ik je er graag mee helpen,of tips geven,als je het niet goed doet,kan je je rail vernaggelen,dat heb ik bijna voor elkaar
gekregen namelijk,enkele maanden later heb ik het overgedaan bij een oud RMC lid (andy-photo) bij hem is het in 1 keer goed gelukt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Losballos (Ron)

Citaat van: Nick Mattheus op 25 september 2007, 20:51:03
bobine's zijn al niet origineel niemeer en heb ook een green kit steken ;)

+ hierbij de beloofde pic's :q





hopelijk ben je hier wat mee ;)

Even totaal iets anders :P wat is de maat van het stukje silicone slang die je op het ovale gedeelte heb? kan ik deze namelijk ook even bestellen  :D
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev