Advertenties


IDE probleem, ik ben aan mn eind

Gestart door renemegane26, 26 maart 2013, 21:37:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renemegane26

hoi allemaal, een vraag betrekkend tot mijn megane cabrio 2.0 16v IDE
na mijn reparatie van mijn versnellingsbaksteun heb ik de auto donderdag opgehaald bij de garage vorige donderdag.
vrijdag rijd ik naar huis (25KM snelweg) niets aan het handje.
ik parkeer de auto pak even wat spullen en start de auto, maar deze valt uit.
het STOP lampje gaat knipperen en de auto valt automatisch uit. volgens t boekje een storing in t injectie systeem -- :D !-!
ANWB gebeld en de computer eraan maar deze kon niks vinden, auto naar garage gesleept om m uit te laten lezen.
de garage belt me vanmiddag op dat ze niet in de computer kunnen komen.... l-
gelukkig kost t niets omdat ze t niet kunnen repareren  !-! !-! !-!

nu mijn vraag: is deze computer van de F5R motor uitwisselbaar met een computer van de F7R (ook 2.0 16v)?
of is het op een of andere manier mogelijk om de computer te resetten zonder in de computer te komen? klinkt dom i know...
ik heb zelf al een minuut de plu kabel van de accu gehaald maar dit hielp niet.

als jullie het niet weten dan breng ik m nog 1 keer naar een andere garage, maar als dit veel in de kosten gaat lopen houd ook ik op met deze IDE motor want dit gaat wel erg veel geld kosten en van het ene probleem in t andere...

HOPEND OP JULLIE HULP!!

Rene

Stony (Robert)

Ik denk dat de computer omwisselen nog niet zo 1,2,3 gedaan is, de Ide is natuurlijk een ander type blok als de 'gewone' 2.0 16v.
Misschien helpt het als je in plaats van een minuutje de accupool er een half uur oid afgooit?

Gr Robert
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Felix


Christian de Vriend

het schijnt dat de motor ecu communiceert met de ubix (interieur computer)
als je een andere ecu plaatst,moet alles omgeprogrameerd worden.
en schijnbaar is dat een moeilijk proces.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

Is er heel misschien een aardlitze van het blok naar de carroserie gebroken? Er horen er twee op te zitten. Een bij de bal en een bij de kop. Dit lijkt een electrisch probleem.

Roadkill (Michiel)

Breng heem eens naar een dealer, die moet hem uit kunnen lezen, ga met een Iedere Dag Ellende never nooit je heil zoeken bij een garage op de hoek (of die moet er toevallig net in gespelcialiseerd zijn..)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

renemegane26

sorry voor de late reacktie en jullie bedankt voor jullie input!  _o_

de auto word dinsdag naar een gespecialiseerde garege gebracht, hopelijk kunnen zij iets vinden.

@Jaques; bedoel je een aardelus van de motor of van de ECU naar het chassis? dan kan ik dat vermelden

Jacques

Aardlus motor naar chassis. Maar kan ook zijn dat er ergens bij de montage van de baksteun een kabeltje niet goed is vastgezet. Kan zelfs de BDP sensor zijn, die zit op de bak en bepaald alles. Succes met de reparatie.

matthew

Jep massakabel kan zijn of idd stekkertje vergeten.

Maar als rekeneenheid niet is uit te lezen, kan er ook een onderbreking zijn in een voedingkabel naar de rekeenheid toe.


renemegane26

oke... de renault specialist kan er dus ook niet inkomen  --
de monteur krijgt morgen andere apparatuur (betere volgens hem) van een renault dealer zodat hij i.i.g. de bron van het probleem kan achterhalen waarom die er niet inkomt...
het was een serieus probleem volgens hem wat er aan de hand is...
alle kabels en aardlus zijn gecontroleerd en daar lag t niet aan.

zijn F5R computers onderling wel uitwisselbaar? kan er NL 1 aankomen voor €135

als mijn financiele situatie het toeliet had ik nu a la minute een andere auto gekocht, ben er helemaal klaar mee.

mocht hij niet het probleem kunnen vinden ga ik m verkopen in onderdelen, want voor een kapotte auto krijg je ook niets terug.

Rene


Jacques

Waarschijnlijk moet je de interieurcomputer en de sleutel bij hebben als je hem zo wilt omzetten.

renemegane26

Jaques, heel erg bedankt voor alle hulp! ook met de versnellingsbak steun!
maar ik gooi nu echt de handdoek in de ring hij gaat weg!
word te duur

Roy16v

de ide is een heel ander stukje techniek dan een f7r,
even ecu uitwisselen kun je vergeten.
het begint al bij een electronisch gaspedaal.

zorgen dat je iemand vind met een goed stukje uitlees apparatuur,liefst een clip.
vaak worden dingen te moeilijk gezocht,zijn er meer dingen losgehaald met het vv van de motorsteun?
krukaspositie sensor stuk?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev