Advertenties


[Coupé 2.0 F3R-750] Nog resterende problemen (schudden/ploffen)

Gestart door musje83, 30 november 2012, 14:05:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobScénic

Als er voor het gasklephuis een gasinstroommondstuk gemonteerd zit is het mijns inziens geen G3 nee.....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roadkill (Michiel)

Ah ok, ik ging er eigenlijk van uit dat je die milieunorm enkel kon halen met injectie
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

musje83

Gasinstroommondstuk: Check.
LPG G3 op kentekenbewijs: Check.

Maar waar moet ik nu spuiten om te checken of mijn inlaatspruitstuk(pakking) lek is?

BadEend

LPG die elektronisch geregeld is is G3.

Op je inlaatspruitstuk. ;)


Paul

lpg die lambda geregeld is, en als de auto en lpg installatie aan bepaalde milieueisen voldoen is het pas g3
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

BadEend

Computergestuurde LPG installatie is altijd minimaal lambda geregeld en sinds ongeveer 2002 is het ook een volgsysteem.
Auto's vanaf ongeveer bouwjaar 1996 komen in aanmerking voor G3 code.

autounion

Ik volg deze discussie ook en ben benieuwd naar de oplossing ?

Wat is NU de stand van zaken.....


mvg

Dirk

musje83

De stand van zaken is nu dat de auto met koude motor extreem moeilijk start. De startmotor moet soms echt wel 10x draaien voor dat hij aanslaat. Dan sputtert en pruttelt hij met veel moeite, valt uit, start dan in een keer en na een paar keer gas geven draait hij goed genoeg om weg te rijden. Na een paar meter kan ik goed rijden.

Intussen lijkt een deel van de oplossing in zicht. Een week geleden begon de auto lawaai te maken, alsof er een gat in de uitlaat zit. Het komt recht onder het motorblok vandaan. 4 maanden geleden is het flexibele tussenstuk van de uitlaat vervangen, maar bij gebrek aan goede pakking is er gumgum tussen gezet (wordt gebruikt om gaten tijdelijk te dichten, een pasta die keihard wordt). Wij vermoeden nu dat de katalysator is gesmolten en door te veel tegendruk het flexibele stuk heeft 'losgedrukt'. De auto maakt nu een lawaai van jewelste, maar heeft wel veel meer power dan voorheen.

Bij uitlezen bleek de lambda ook definitief overleden. Dat zou het hoge verbruik (1:8 ) en de benzinelucht goed kunnen verklaren.

Als ik de kat leeg haal en een nieuwe lambda monteer, verwacht ik dat de meeste problemen opgelost zijn. Helaas heeft m'n monteur ook de griep te pakken, dus wordt het volgende week. Ik houd jullie op de hoogte  :)

BadEend

#39
Valse lucht na de lambdasonde heeft geen invloed op hoe de auto loopt.

Is het uitlaatspruitstuk niet gescheurd? (of misschien is de pakking daarvan lek)
Katalysator kan je controleren door er een beetje mee te schudden, als je dan geluid hoort zit het binnenwerk los of stukken daarvan.
Zonder of met een lege katalysator komt je auto niet door de APK en als je katalysator verstopt zit merk je dat altijd, dus ook onder het rijden.







Devilcoupe

Ik heb het soortgelijke probleem nu dus ook. Alleen rij ik alleen op benzine. Helemaal geen gas. Mijn Mégane is ook uit '98 met 2.0 8v blok en geen IDE!

Maar mijn auto slaat niet af en in hogere versnelling als de 2 doet ie niks. Hij loopt goed stationair en als je stilstaand wat gas geeft blijft het ook gewoon goed. Alleen bij het aanrijden en in de 2e versnelling doet hij dat en het is onder een bepaald toerental. Ik schat in tot max 2500 toeren. Dit echter alleen in de 1 en 2 dus.

Het zou misschien een van de problemen kunnen zijn die hier aangegeven worden maar bij het mijne is het toch iets of wat anders. Vandaar.  :x

Ik ga ook even wat checken en dan misschien maar laten repareren. Als er nog suggesties zijn graag.  :grin:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev