Advertenties


Slechte koude start 2.0 16v IDE

Gestart door Djurre1980, 5 januari 2013, 17:39:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Djurre1980

Hey mensen,

Mijn Megane Coupe 2.0 16v IDE rijdt inmiddels heel goed.
Trekkracht in overvloed, houdt niet meer in bij hogere toeren, en stationair trilt hij nog minimaal, is bijna helemaal weg.
De koude start echter blijft nog wel een probleem.
Na een dag stilstaan duurt het vrij lang voordat hij aanslaat (+- 8 seconden) en als hij dan aanslaat trilt hij hevig en valt uit.
Hou je na het starten even het gas erop is er na een tijdje niets meer aan de hand en blijft hij lopen.

Het volgende is er allemaal aan de Megane gedaan:

-klepgeleiders/klepzittingen vervangen (cilinderkop is schoon)
-BDP-gever is vervangen
-benzinedruksensor vervangen
-EGR afgedopt
-Oil Catch Tank geplaatst

Voor de rest heb ik een volle tank BP Ultimate 98 met Forte Fuel System Cleaner en Forte Gas treatment leeg gereden.
Zoals eerder gezegd loopt de motor nu in het hele toerenbereik goed en houdt niet in, trekkracht genoeg.
Alleen koude start is nog niet helemaal goed, en als je stationair gas geeft en het toerental loopt terug hoor en voel je ook een lichte siddering tussen de 4000 en 2000 tpm.

Wat kan ik verder nog doen om deze punten te verbeteren?

Ik heb al veel verhalen gelezen over de IDE motoren, maar weet nu even niet hoe ik verder kan komen.

Alvast bedankt.

Djurre





Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Djurre1980

Maar slechte koude start ligt puur aan vervuilde injectoren?

Tedo

Je zou kunnen proberen de injectoren eerst te reinigen voor je ze vervangt. Een flesje Wynn's injectorcleaner in een vrijwel lege tank doen en vervolgens 30 liter goede benzine erbij. Dan een (flink) stuk rijden. Werkt bij mijn 2.0 16V altijd (al is dat geen IDE).

Fubar (Marcel)


Wynns Injector Plus Cleaner   !-!

Prijs per product (stuks):€9.95

Stel een vraag over dit product


Wynn's PETROL +PLUS+ is een additief voor benzinemotoren, dat het brandstofsysteem in optimale conditie houdt en bepaalde eigenschappen van de benzine verbetert.

Eigenschappen

Voorkomt neerslagvorming in de carburateur, de verbrandingskamers en op de kleppen.

Smeert de kleppen en het bovengedeelte van de cilinders.

Beschermt tegen roest en corrosie.

Voorkomt ijsvorming in de carburateur.

Verbetert de lucht/benzine mengselvorming, de verbranding en het motorvermogen.

Houdt de CO en HC waarden in de uitlaatgassen zo laag mogelijk.

Kan gebruikt worden in gelode en loodvrije benzine.

Tast de katalysator niet aan.

Toepassingen

Voor alle benzinemotoren met carburateur, zonder of met katalysator.

Bij onregelmatig toerental, inhouden, pingelen, nadieselen, moeilijk starten, hoog verbruik, te veel schadelijke uitlaatgassen.

Gebruiksaanwijzing

In de benzinetank gieten, bij voorkeur vóór het tanken.

Normaal gebruik: 1 flacon van 325 ml alle 4.000 km.

Bij vervuild systeem of bij inrijden: 1 flacon gedurende de eerste 3 tankbeurten, daarna volgens normaal gebruik.

Bij intensief gebruik, stadsverkeer, een laag aantal afgelegde kilometer per jaar: 1 flacon alle 2.000 km.

http://www.diamondolie.nl/additieven/shop.product_details/141/flypage_images.tpl/98.html
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

BadEend

#5
Zijn de waardes van de sensoren goed? (Vooral die van de koelvloeistoftemperatuur is belangrijk)
Zo ja, dan heb je kans dat het aan een injector ligt, deze kan je testen op lekken door de brandstofrail los te halen en dan het contact aan te zetten.
Als ze vervuild zijn zou ik ze ultrasoon laten reinigen i.c.m. het aansturen ervan, dat werkt een stuk beter als een middel in de tank.

Roadkill (Michiel)

Enne zoveel toeren maken bij een koude motor is btw zwaar af te raden...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Fubar (Marcel)

Citaat van: BadEend op  6 januari 2013, 04:03:56
Als ze vervuild zijn zou ik ze ultrasoon laten reinigen, dat werkt een stuk beter als een middel in de tank.
Zie riepen :x me nog na bij Halfords toen ik vorig jaar zo'n flesje had gekocht Y 
Maar ja, ik had haast, moest de startproblemen verhelpen, de injectoren waren kennelijk vervuild geraakt door het weinig rijden op benzine (ivm LPG !-!).
Begrijp nu wat ze nog wellicht wilde toelichten l- l- ;)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

BadEend

Als je ze ultrasoon laat reinigen doe dat dan wel i.c.m. het aansturen van de injectoren. En bij een bedrijf die kunnen zien hoe ze vernevelen.

Djurre1980

Oke bedankt voor de tips mannen.

Veel toeren maken bij koude motor doe ik nooit.
Ik heb van het weekend voor het eerst sinds ik 'm heb de Megane eens op zijn staart getrapt, en ik moet zeggen, het is best een rap karretje hoor.
Doortrekken tot 6000 rpm, nice... trekt goed op.
De dagen daarna heb ik eens gestart met de AC uit i.p.v. aan en wat denk je, hij start nu vrijwel meteen, doodnormaal  8)7
Af en toe bij koude start gaat nog wel het motor storingslampje branden en bibbert hij nog een beetje, maar dat gaat meteen uit en weg zodra je gaat rijden of 'm ff laat draaien.
Al met al doet hij het nou eigenlijk dus prima, zeker voor een IDE..
Ik tank nu BP Ultimate 98 en heb er weer een flesje Forte Fuel System Cleaner en een flesje Forte Gas Treatment in gegooid, dus de boel wordt nog lekker gereinigd.

We rijden gewoon door  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev