Advertenties


downpipe F7R

Gestart door Jacques, 20 mei 2012, 10:21:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

De balgen van de downpipe van onze F7R's gaan vaak stuk. Het is te repareren als je er wat tijd in stopt. Ik heb op het andere forum wat geschreven en foto's bijgevoegd. http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&p=4191#p4191

Jacques

Ik weet niet of iemand nog een downpipe of volledig spruitstuk van een megane 2.0 16V (1996-1999) zoekt. Deze is nu te koop. Ik ga verder met een Devil spruitstuk.

Christian de Vriend

Wat vraag je ervoor?

Klopt het nou dat een 4-2-1 spruitstuk voor koppel onderin zorgt,en een 4-1 voor meer vermogen bovenin?

persoonlijk vind ik koppel onderin fijner rijden,dan een hoop gejank boven is,maar dat is persoonlijk,aangezien mn 1,6e naar de sloop gaat
stap ik over op de 16v,ben bang dat ik die schop onderin ga missen van een 8v (ondanks dat die bovenin snel is uitgepiest)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

Ja, meestal geeft een 4-2-1 wat meer koppel onderin. Ik ga het gewoon proberen met een Devil 4in1.  Bij je overstap van een 1.6 naar een 2.0 16V zou ik me geen zorgen maken. De 2.0 16v (F7R!!!) loopt als een kanon en kan nog zuinig rijden ook.

Christian de Vriend

gaat me meer om de schop onderin,alhoewel ik vernomen heb dat de megane 16v motor
grotere kleppen heeft,en daardoor onderin meer koppel heeft.

wat vraag je voor het spruitstuk?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

Je hebt nog geen F7R, dus heb je ook nog geen spruitstuk nodig. Downpipe kost bij de dealer momenteel 270 excl btw en heeft een levertijd van 3 maanden. Daarom heb ik deze zelf maar hersteld. Dus als ik er iemand, die hem echt nodig heeft mee blij kan maken, dan hoor ik het graag.

Christian de Vriend

huh?

dus ik zou hem niet mogen kopen omdat ik er nog geen heb? l- l- l-

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renegade (Mark)

Ik denk niet dat je met dat spruitstuk een mega winst kan verwachten ;) bij een goede spagetti is het zaak dat elke cilinder een even lange uitlaatbuis heeft, bij deze heeft een van de buitenste cilinder een langere, of het is een vertekend beeld van de foto ?

Jacques

#8
Alle pootjes zijn even lang. Het is gewoon het standaard spagehetti spruitstuk van een F7R. Vandaar ook de EGR aansluiting bij de eerste cilinder. Er is met dit spruitstuk geen winst te behalen. Het is gewoon een vervanger voor het geval de balgen van je downpipe zijn gescheurd.

Ed_16v

Vergeleken bij de Clio 16v (heb er ooit 1 gehad) is er onderin duidelijk meer koppel voorhanden bij de F7R. Daarintegen lijkt de acceleratie bij de Clio na zo'n 4000 toeren iets harder te verlopen dan bij de Megane, waar het wat geleidelijker gaat.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Jacques

Klopt. Ik heb Pinksteren 2011 twee manches mee gereden op Zandvoort. De eerste met Martijn Kool in zijn bijna cup megane F7R en de tweede manche in de Clio Williams van Geert. Dus toen kon ik het goed vergelijken. (Dat was nog voor ik zelf een F7R ingebouwd had.)

Ed_16v

Oh, daar zit dus ook al verschil tussen? Ik had het eigenlijk over de 1.8, maar ik wist niet dat de 2.0 uit de Williams toch zo verschilt met de Megane 2.0?...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Ed_16v

#12
Ik kan je nu al met zekerheid zeggen: als jij van de 1.6 over stapt in de 2.0 16v, ga je alleen maar een grote smile op je gezicht krijgen.  !-! Dan denk je niet eens aan een ander spruitstuk...  ;) Wees niet bang dat je wat gaat missen. En als je echt een trap in je rug wil krijgen van een atmosferische motor hoog in de toeren, moet je maar eens zo'n Civic EE9 VTEC of CRX ED9 VTEC nemen, daar krijg je pas een schop van in je rug. Ja, onderin moet je echt gas geven als je mee wilt rijden met het gewone verkeer door een totaal gebrek aan koppel daar. Hm, dan toch liever dat koppel onderin...

Citaat van: Christian de Vriend op  8 juli 2012, 14:32:09
Wat vraag je ervoor?

Klopt het nou dat een 4-2-1 spruitstuk voor koppel onderin zorgt,en een 4-1 voor meer vermogen bovenin?

persoonlijk vind ik koppel onderin fijner rijden,dan een hoop gejank boven is,maar dat is persoonlijk,aangezien mn 1,6e naar de sloop gaat
stap ik over op de 16v,ben bang dat ik die schop onderin ga missen van een 8v (ondanks dat die bovenin snel is uitgepiest)
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev