Advertenties


Koppakking vervangen

Gestart door dennisje, 18 maart 2012, 13:06:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennisje

Halloootjess o-) !-!

Is het makkelijk om je koppakking te vervangen?? kan dit zonder mijn nokken as te demonteren?? distributieriem snap ik dat die los moet maar kan het ook zonder dat mijn nokkenas los moet?? nog 1 vraagje :q is het normaal dat er bij de koppakking veel olie uitkomt nouja veel je ziet dat eht zwart is endat hij gezweet heeft.  het gaat om een megane coupe fase 1  1999

Christian de Vriend

nokkenas hoeft niet los gemaakt te worden,enkel de distributieriem,ik weet niet hoe het met de overige megane rijders zit,maar voor dat ik
mn koppakking verving,lekte die ook veel olie,na het vervangen van de pakking,is de megane tot op heden kurk droog bij de koppakking.
we hebben toen het motorblok schoon gemaakt om zo snel te kunnen achterhalen of er nog een lek was ja of nee.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

dennisje

Ik zie dus dat hij echt heel erg zweet aan de linkerkant van mijn blok. en precies langs de naad van de voet van de koppakking. was bij jou het zelfde probleem?

Christian de Vriend

We hebben dan niet het zelfde blok,maar wel de zelfde klacht.

precies bij de naad van de koppakking was het 1 grote aangekoekte olie bende,advies is dan ook,als je de pakking gaat vervangen,je kop te laten vlakken,
dat heb ik toen niet gedaan,en kost me nu weer een vervanging,en dan blok schoonmaken,zo kan je beter controleren of alles goed is gegaan,of goed gaat.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

dennisje

Jhaa oke maar opzich hij heeft altijd zo gereden blijkbaar en olie verlies is ook wel minimaal en vindt het dan een beetje tever gaan om mijn kop te vlakken ik kan het zelf wel dat is het probleem niet maar kost teveel tijd voor mij denk dat ik het gewoon eerst bij een nieuwe pakking hou en zie wat hij doet. hopelijk werkt remreiniger voldoende om de aangekoekte olie weg te halen :q en anders zandstralen eh:D

Christian de Vriend

Als je kop er af gaat,word het altijd wel aangeraden om dat te laten controleren.

mijn gebakje gaat dit jaar ook aangepakt worden,en ik neem geen risicos meer voor die paar euro,maargoed,dat is iets dat je zelf moet
weten natuurlijk
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

hallo kop vlakken kost 35 euri,dan ga je het toch niet laten????? Ik bracht hem s'ochtends weg en kon hem meestal s'middags of de dag erop al weer ophalen,koppakking vervangen is nou ook niet echt een uurtje werk als je het goed wilt doen,en als de kop eraf is slijp je ook meteen je kleppen weer ff vers in toch (als het toch allemaal open ligt dan doe je meteen alles lijkt me)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

dennisje

Snap ik maargoed ik ben iemand die graag alles zelf doe haha o-) >:D maar ik zie wel wat ik doe ik doe het bij de 220.000 zit nu op de 207 en bij de 220 word ook de d-riem vervangen dus kan dat dan ook maar gelijk doen.

T Spec

distributie moet sowieso vervangen worden, maar wat voor een blok ligt er in? type motor.

MisterMike

ik heb ook mijn kop laten vlakken , toen bleek dat er een klep vast bleef hangen beetje verbrand , dus hebben ze gelijk alles aangepakt geslepen etc ( soort van revisie ).

koste maar 155 euro..vind het wel mee vallen heb je zowat een nieuwe kop die een aantal jaren mee kan.

Ik zou ook gelijk de waterpomp vervangen beetje zonde als die eruit klapt kan je weer de zooi losgooien.

juul

heb een keer de fout gemaakt door d-riem te laten zitten en dat kwam me duur te staan. D-riem knapte na ongeveer 4 maanden.
Hierna kop laten reviseren nieuwe pakkingen vanaf de kop en hij loopt als een zonnetje.

Dus als hij toch los ligt gelijk alles maar meenemen ben je misschien een paar tientjes meer kwijt maar zo is het risico op grote schade wel minimaal.

dennisje

Zoals ik het zeg bij de 220.000 ga ik er maar is aan beginnen haha.
wil eerst nog even genieten haha !-!
Maar komt goed heren bedankt voor al jullie reacties maak wel een how to hoe je alles reviseerd.

Roadkill (Michiel)

Ok dus je koppakking is waarschijnlijk lek,en dan wil je gewoon nog 13000 km doorrijden???? Misschien een idee om het nu aan te pakken en dan meteen je d-riem te doen(met alle toebehoren),dan heb je nu even werk,en kan je daarna echt genieten. Op jou manier geniet je nu waarschijnlijk nog even en daarna zit je met de brokken. Misschien weet je het niet,maar je d-riem mag ook eerder worden vervangen,maar had je deze auto niet net gekocht,en heb je dan geen garantie?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

dennisje

Nouja lek hij zweet gewoon en weet niet in hoemate diit toelaatbaar is bij renault megane maargoed ik heb er genoeg vertrouwen in:) en heb de auto particulier gekocht dus geen garantie

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev