Advertenties


programeerbare ecu

Gestart door Roelk, 18 februari 2012, 22:13:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roelk

ik heb van de week mijn classic ingeruild voor een coupe 2.0 16v ide.
nu heb ik de egr afgedopt.
carter ontluchting eraf gesloopt en wat verdere modificaties uitgevoerd.
maar nu zit ik er over te denken om er een programeerbare ecu in te hangen om alle crap zooi die de motor slecht zou laten lopen eruit te gooien en hem zelf te programeren.
heeft iemand hier ervaring met een coupe met bijv. een megasquirt erin ??

groetjess  ;)

Christian de Vriend

Dan zou ik niet voor de megasquirt gaan,maar eerder de KDFI die is het zelfde,alleen zitten er veel meer opties op,en ondersteunt meerdere types
injectoren,dit wilt kwa impedantie nog wel eens verschillen.

Je kan ook een piggyback tussen de ecu en de motor steken,deze houd de ecu als het ware voor de gek.

Hoe is je elektro technische kennis?een piggyback is bedrading teschnische minder moeilijk dan een kdfi,je moet ook zien te achterhalen welke
draden op de huidige ecu,naar welke sensor of unit gaan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roelk

oke piggybag is ook een optie ja.
mijn kennis is niet heel groot maar ben ermee bezig met Den ( oude bekende van het forum )
en die heeft hier wel veel kennis van.
met uitzoeken ben ik op het moment bezig  !-!

Christian de Vriend

Kosten technische tussen kdfi en piggyback zit er geen verschil,dan zou ik voor de kdfi gaan.

hier is een link waar je deze kan kopen,dat zelfde bedrijf geeft als het goed is ook workshops voor de kdfi.

http://www.bs-autotune.nl/

de piggyback die ik op het oog heb is van perfect power

dit is de leverancier http://perfectpower.com/
dit is de NL leverancier in Goes http://www.tovami.com/

bij de laatste heb je ook de mogelijkheid de auto op de bank te zetten,en te testen,deze man heeft ook heel veel ervaring met dit soort systemen
wij houden daar altijd onze testbankmeetings
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

#4
Waarom koop je nu een 2.0 ide en geen F7R? Die oudjes zijn de leukste. (Daar is ook nog het meeste voor te krijgen en hebben veel mensen met succes een blok van getuned)  Succes met het programeren van een KDFI. Ik begin er wel achter te komen dat het aanpassen van een bestaand programma al veel moeite kost, laat staan een heel nieuwe mapping maken zonder kennis van zaken. Kijk maar even naar wat topics op RTC.

Christian de Vriend

daarom laat ik dat doen door ruud fredericks (tovami te goes)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

Ik heb net de site van Tovami gelezen. Ik ben benieuwd wat Ruud Frederiks van de 2.0 ide motor kan maken. Laat het weten wat het wordt.  Als alles goed is ben ik ook op de RTC dynodag van 10 maart.

Christian de Vriend

ik heb dan geen ide,maar denk dat die er wel wat mee kan?

ander een mailtje sturen roel?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev