Advertenties


hoe krijg je meer vermogen onderin?

Gestart door snerpo, 12 februari 2012, 16:45:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snerpo

hoe krijg je dit voor elkaar zonder teveel gedoe en te doen?...

Ohja en...
Moet een keer de koppelingsset enz van de automaat bak laten vervangen.. (preventief)...
Misschien dat dit een verschilt maakt als ik dan anders kies dan de standaard versie?

alvast bedankt!

Groetjes Willem

matthew

Wat voor een motor heb je in je auto liggen?

RobScénic

Je kunt lang zoeken naar de koppelingsset, een automaat heeft dat niet....... Wat je kunt doen aan preventief onderhoud is olie verversen en zeefje vervangen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

testit

Wat in ieder geval niet helpt is een sportuitlaat wel een dikkere motor liefst 16 klepper maar is altijd gedoe

matthew

Dan gaat het niet in eerste instantie om de eindemper,maar wel om een ander uitlaatspruitstuk.

Chiptuning is ook een optie.

Christian de Vriend

#5


Als je onder wat meer por wilt hebben,dan raadt ik een aantal dingen aan

aller eerst een spagetti uitlaat spruitstuk,met name een 4 naar 2 naar 1 uitvoering,deze geven onderin meer koppel,een 4 naar 1 spruitstuk
geeft bovenin meer vermogen,deze word over het algemeen veel gebruikt bij honda's
katelizator er van tussen trekken,en vervanger door een hele kleine demper (voor de tegendruk)
de standaard benzinedruk regelaar vervangen door een instelbare (zal geen vermogenswinsten geven,maar regelt wel de druk beter,en zal
dit dus een betere reachtie op het gaspedaal geven.
een luchtfilter,liefst weg van de motor op een plek waar koude lucht bij kan.
en als laatste een piggyback (modulle komt tussen motor en motorcomputer in) of een soort stand alone ecu,dus een complete vervanging van de motor
computer.

Dit allemaal zal een leuke winst geven onderin,de ecu hoeft nog niet eens persee,een uitlaat spruitstuk is wel een pre,als je meer wil onderin,
met de kat vervanger.

en persoonlijk heb ik er magnecore bougieskabels en denzo iridium bougies gemonteerd,dit geeft net als de benzinedruk regelaar geen winst
maar wel een winst in reactie van het gaspedaal.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

#6
Christian heeft deze reactie al vaker neergezet en simpel gezegd klopt het ook :) Ik heb pas geleden weer geswitched naar het originele spruitstuk (van een Supersprint 4-2-1) en het is serieus een wereld van verschil, waar de meg vlot en rap aanvoelde, was hij nu weer traag en sloom bij lage toeren.

Maaarrrrr, we weten nog steeds niet om welke auto + motor het gaat!

Citeerhoe krijg je dit voor elkaar zonder teveel gedoe en te doen?...
Helaas gaat dit niet, tenzij je een turbo rijdt (correct me if wrong). Dan kan je kiezen voor een remap

Stefan

MOD:
Even wat zinloze berichten verwijderd.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Christian de Vriend

even mn bericht aangepast,de 1e regel doelde op iets anders
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

snerpo

Okeey ik dacht dat het nog wat simpelere kon?

Aangezien ik hem gewoon netjes voor het dagelijks gebruik gebruik..
En hij het liefst nog steeds zo zuinig als nu moet rijden...
En net zo betrouwbaar moet blijven..

Groetjes Willem

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: snerpo op 13 februari 2012, 19:00:03
Okeey ik dacht dat het nog wat simpelere kon?

Aangezien ik hem gewoon netjes voor het dagelijks gebruik gebruik..
En hij het liefst nog steeds zo zuinig als nu moet rijden...
En net zo betrouwbaar moet blijven..

Groetjes Willem

na de bovengenoemde aanpassingen zal je auto zuiniger lopen, meer power, en betrouwbaarheid blijf het zelfde.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Christian de Vriend

Citaat van: snerpo op 13 februari 2012, 19:00:03
Okeey ik dacht dat het nog wat simpelere kon?

Aangezien ik hem gewoon netjes voor het dagelijks gebruik gebruik..
En hij het liefst nog steeds zo zuinig als nu moet rijden...
En net zo betrouwbaar moet blijven..

Groetjes Willem

Wat ik opnoemde (op de ecu na) heb ik ook gemonteerd,mn stads verbruik ligt op 1:12 op de snelweg ongeveer 1:14 het record staat op 1:16

Dus wat erwin zegt,als je dingen aanpast,hoeft het niet meteen te betekenen dat je megane meer gaat verbuiken,ga je stoplichtspringen doen tot je werk
ja,dan word je niet vorlijk,rij je daarin tegen rustig,zal die zuinig(er) gaan lopen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev