Advertenties


Klets maar raak DEEL 174

Gestart door Stefan, 30 januari 2012, 21:51:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dante

Nou, ik begreep van Tedo dat de Reinastella's een ET van 49 hebben & m'n huidige Saros'en een ET van 44, dus zit er 5mm die opgevuld moet worden. Persoonlijk denk ik dat er nog wel 5mm bij kan, dus ik wilde voor max. 10mm rondom gaan. Ik denk dat 15mm net te veel gaat worden. De langere bouten was ik ook al van op de hoogte.
De belangrijkste vraag is eigenlijk: Moet er nou wel of niet een centrering op de spacer zitten? Bij die NLse site vind ik 2 verschillende modellen, terwijl de Duitse site alleen een variant zonder heeft voor de Megane.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

Als naafgat 60,1 is het onmogelijk om er centreeringen in te zetten.. :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

#212
Euhm... Ze zitten op de spoorverbreders...:

CiteerFK Spoorverbreders
- Renault
- 4x100
- 60,1
- M12x1,5 10 mm

T.o.v. deze:

CiteerFK Spoorverbreders
- Renault
- 4x100
- 60,1
- M12x1,5 10 mm
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

Dus dan zijn ze op maat voor je naafgat (60,1) dus dan hoeven er niet nog een keer centreerringen op (dat gaat nie passen nie) Maar verschilt denk ik ook per merk,het ene merk maakt ze met losse centreerringen pas op de juist maat (dan kan je ze later eventueel wel meenemen naar een auto met een ander naafgat) of ze zijn meteen pasklaar gemaakt. en als ik zo naar de foto's kijk is de ene van de voorkant en de ander van de achterkant genomen...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Dat denk ik niet, Michiel. Allebei van de voorkant genomen. De achterkant lijkt me gewoon plat te zijn. Het gaat om die opstaande flens die de bovenste heeft. Volgens mij centreert-ie nog eens extra aan de achterkant van de velg. Die spacer is ook veel dikker in het midden dan de onderste.
Net even een foto van de achterkant van de Reina's geschoten. Die flens lijkt een nut te hebben op deze velgen denk ik zo:

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

Als ik zo naar de foto's kijk is de bovenste echt een voor aanzicht,dus waar je velg opkomt,en de onderste een achteraanzicht,heeft ook dezelfde konische kant als de binnenkant van je naafgat in je velg (zie je eigen foto).
Maar ik denk dat ik je dus niet begreep,de bovenste is dus het beste want die centreerd je wiel,als de onderste niet zo'n flens heeft kan je die beter niet nemen,die moet je namelijk centreren op je bouten,en dat is vrij lastig...  Ik heb ze toen express zonder rand laten maken want er zouden eigenlijk velgen opkomen met een kleiner naafgat,maar dat was geen succes,zooi bleef trillen. Dus neem ze met Flens,en het liefst meteen mooi op maat zo dat er niet nog een keer centreerringen opmoeten.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Benjamin Renon

Als ik de plaatjes bekijk dan lijkt het inderdaad op een voor en achterkant. Vanaf een bepaalde verbreding worden ze automatisch geleverd met een centreerring. Mijn 15mm heeft het in ieder geval. En deze was ook nodig omdat ik nog net een heel klein stukje van de originele naaf mee pakte. Ik zou uit veiligheid kiezen voor eentje met het opstaande randje. Het kan nooit kwaad lijkt me.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roadkill (Michiel)

Nou weet ik enkel niet hoe het zit bij een meg1,maar bij de meg2 is het staandaard randje op de flens al 12mm hoog,dus dan gaat een 10 mm niet echt passen lijkt mij zo,tenminste niet met centreerring...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Ik snap wat jullie bedoelen, maar het zijn toch echt 2 verschillende producten :D
Citaat van: Dante op 15 februari 2012, 10:03:59
Spoorverbreders: Met of zonder centrering..?
Ik zat ook al te denken dat met flens een betere optie is !-!

[EDIT]Ja dat ook Michiel... Ik zet dalijk Meg II velgen onder een Meg I...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roadkill (Michiel)

Ja die velgen moet op zich het probleem niet zijn,maar als jij op je meg1 net als bij de meg2 een rand hebt zitten (op je wielnaaf zeg maar)van 12 mm dan ga je daar met geen mogelijkheid een 10mm spacer met flens op krijgen....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Geweldig.. Dus ik moet eerst m'n huidige wielen er eens afhalen voor ik de spacers bestel...:D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Benjamin Renon

Wiel van de wagen af en even de lengte van de naaf meten, dan weet je meestal genoeg... Is het genoeg dan zonder rand, is het niet genoeg dan met rand... Ik heb wel nog spacers liggen van 5mm. Deze waren voor de Evo bedoelt, maar zijn nu overbodig.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roadkill (Michiel)

#222
Zou ik wel ff doen... Maar zijn deze wielen nu veel breder dan wat er onderzit?

@ Benjamin,je hebt pm
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev