Advertenties


Motor schudt

Gestart door K3ng, 6 oktober 2011, 18:04:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K3ng

Goede avond allemaal,

ik heb sinds kort een probleem met mijn Renault Megane Scinic uit 2000 (2.0 16v). Vandaag toen ik van het werk weg reed. Klonk het geluid uit de uitlaat anders dan normaal. Het geluid lijkt een beetje op dat van een brommer en maakt een puffend geluid.

Voordat dit probleem ontstond is de uitlaat lek gegaan (achterste gedeelte). Dit is echter al een maand zo. Ik heb gezocht op internet en op dit forum en heb diverse mogelijkheden gehoord. Het lijkt op een probleem met de bobine. Echter volgens een post die ik gelezen heb kon je dat testen door de motor aan te zetten en de bobines 1 voor 1 los te halen. Is er geen verandering in de motor waar te nemen dan zou de betreffende bobine defect zijn. Dit heb ik op de genoemde manier getest, maar bij allemaal gebeurde er wel iets.

Voor de zekerheid ook even 1 penbobine los gehaald. Deze bleek aan de onderzijde vochtig. Ik heb er aan geroken en heb het aangeraakt en het is zeker geen olie of benzine. Ook zat er een klein beetje "prut" aan. heb dit schoongemaakt met een droge doek.

Ook heb ik gelezen dat ik met een droge doek voor de uitlaat het eea kan testen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat er dan wel of niet zou moeten gebeuren. Ik heb namelijk gelezen dat de oorzaak ook kan liggen in een verstopte uitlaat. Het lek zit in de achterdemper (zo lek als een mandje)

Wat ik nog even moet vermelden is dat er ook een verlies is in kracht.

Wie kan mij tips geven??

cabrio1

bougie's al nagekeken?

A110

Die bobine heeft gewoon in het water gestaan. Er komt dus water in de bobineschacht.
Alle bobine's eruit halen en bougie's bekijken hoe ze eruit zien. Anders bougie's vervangen en bobine's goed droog maken.
Zijn alle afvoer kanalen open nergens bladeren aanwezig?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Jacques

Doormeten met multimeter. Primair ca 2 tot 4 ohm. Secundair ca 5000 tot 10000 ohm. Als dat niet klopt, is het einde bobine. Dit komt heel vaak voor. Ze staan met bosjes nieuw op MP en e-bay.

matthew

Klopt,maar het betreft hier een denso en die zijn eigenlijk niet kapot te krijgen en is duidelijk te zien dat er water bij heeft gestaan en ja dan loopt de motor ook niet lekker.

michel vermeeren

ik sluit me hier bij aan matthew :q

K3ng

Bedankt voor de reacties. Ik ga de bobines allemaal maar even schoon en droog maken

K3ng

ik wil bougies bekijken en eventueel  vervangen, maar ik zie ze niet zitten. zitten deze in het gat waar de bobines zitten?

Den

ja, zitten best diep in de motor.
De bobine's 'klik' je erop zeg maar

Succes !
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev