Advertenties


ombouwen van een fase 2 1.6 16v naar een 2.0 16v

Gestart door Sandro, 13 september 2011, 22:31:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandro

Hallo allemaal,

Ik heb net een 2.0 16v fase 2 coupétje bijn mn 1.6 16v fase 2 cabrio gekocht voor een paar onderdelen maar nou heb ik dus ook nog een leuk torretje erbij !-!. Nou was mijn vraag of jullie weten of deze motor ook in de 1.6 past omdat ik overal lees dat er onderdelen anders zijn. :?

Hoor t graag!

foto's van de auto komen nog. (wil kijken of hij hier misschien bekend is)

Christian de Vriend

moet je gehele ophanging,subframe ect. overzetten
en dan zit je nog met de vraag,zet ik de remschijven voor achter ook over.

al met al leuk idee,maar weet waar je aan begint,het is niet "ff" gedaan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Sandro

hier is de coupe die ik gekocht heb:










Kent iemand deze? motor loopt niet maar kan niet veel zijn denk ik.

Weet ook dat t niet ff gedaan is maar wil niet te veel aan moeten passen want hij moet namelijk ook niet te lang in de garage blijven staan want dan staat hij mn stiefpa in de weg dus niet dat ik veel moet slijpen en pas maken.

Karin

#3
Leuke velgen zitten hier onder, zou deze omzetten naar de cabrio.

Dirk Kuipers

Ik denk dat het nog wel aardig wat werk is. Ook de remmerij moet je denk ik overzetten dan.
Ik kan je helaas geen info geven of alles wel pasklaar is.. Kun je de kabelboom ook makkelijk omzetten? Ik verwacht daar ook nog wel een klein probleem?
Als je een 2.0 16v cabrio wilt rijden zou ik als ik jou was gewoon zo'n versie kopen en deze 2 verkopen.. ;)

matthew

En gezien kentekenplaat zou ik toch wel denken dat het hier om een ide gaat,en of je dat nou wilt gaan rijden.

Dat kan dus nog wel veel werk zijn om hem aan de praat te krijgen.

Mocht je het doen,zou ik hem ook eerst op de coupe aan de praat zien te krijgen,dan weet je zeker dat die het doet voordat ke aan de ombouw begint.

Het voorterrein moet overgezet worden,en de remmen zou ik ook overzetten,je hebt dan tenslotte meer vermogen moet je ook wat harder kunnen remmen.

Heatzone (Mark)

Matthew heeft gelijk, dit betreft een IDE versie. Als je dat ECHT wilt dan kan je ze beter meteen een cabrio met IDE blok kopen inplaats van zelfinbouwen. er zijn er genoeg van en allemaal voor een leuke prijs!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Juist geen IDE, dat geeft alleen maar problemen.
of je koopt een Cabrio met een 2 liter blok in 8 of 16 klepper, of je houdt je huidige cabrio en met het geld wat je met die Coupe hebt verdient steek je in je cabrio. ( het jou keuze wat je er uiteindelijk mee doet, maar zie dit als een tip )
Voor deze motor kun je toch ook leuke resultaten mee krijgen en er zijn genoeg dingen voor te koop! "Tip" gebruik de zoek functie om er achter te komen wat er allemaal mogelijk is om je auto te Tunen. ;)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Jacques

#8
Het is te doen. (Ik neem aan dat je een F7R 710 of 714 hebt!) Het hele subframe kan zo over met draagarmen en al. Je krijgt er wel een bedradingsklus bij. Ook moet de hoofdremcilinder veranderd worden naar 23,8mm.
Ik heb een 2.0 16V in een R19 gebouwd en incl de remmen.
lees mijn topic maar. Voor de electronica kan ik je meerdere oplossingen geven. Zelf heb ik een F7P computer gebruikt, maar dat is in jouw geval geen handige keuze. http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=10

Dante

Citaat van: Jacques op 15 september 2011, 18:41:14
Het is te doen. (Ik neem aan dat je een F7R 710 of 714 hebt!) Het hele subframe kan zo over met draagarmen en al. Je krijgt er wel een bedradingsklus bij. Ook moet de hoofdremcilinder veranderd worden naar 23,8mm.
Klinkt als een bak werk, een bak tijd & een bak geld... Persoonlijk zou ik ze dan allebei verkopen & 1 mooie 2.0-16v Cabrio er voor halen, met misschien nog geld over om 'm iets op te leuken !-!
Oh, en de koplampen & wielen van de blauwe afhalen voor eigen gebruik of doorverkoop... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Jacques

Volgens h-base is de 29DXRN een 2.0 IDE. Dan zou ik verder ophouden met piekeren en gewoon de 1.6 cabrio houden.

Sandro

Oké heel erg bedankt allemaal en ben er nu uit. Ik hou gewoon lekker m'n 1.6 cabrio en zet de velgjes en koplampen over. Eventueel ook nog een paar andere leuke dingetjes en dan gaat ie weer te koop met een kleine voorschade. (heb namelijk de motorkap, bumper en koplampen zelf nodig om die van mij weer te maken)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev