Advertenties


vocht in de koplamp

Gestart door mentalernie, 28 juni 2011, 20:30:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mentalernie

Hallo,

Ik ben sinds een week of 3 de trotse eigenaar van een 3 deurs megane 2 uit 2004.
Vandaag heb ik m eens grondig gepoetst (o.a. met de hogedrukreiniger) en nu zit er vocht in 1 van m'n koplampen

De vorige eigenaar heeft de (standaard) xenon lampen en starters vervangen, dus denk dat daar een kapje los is of misschien iets mis is gegaan.
Ook gaf hij aan dat voor het vervangen van een lamp, dus ook het losmaken van de lampunit, de hele bumper los zou moeten.

Kan iemand mij misschien wat uitleg geven?

Het is mijn bedoeling om de koplamp te demonteren en dan deze te drogen en uiteindelijk opnieuw af te kitten en terug te plaatsen.

Alvast bedankt voor de hulp!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Als je kleine handjes hebt en een beetje handig bent, dan kan je een lampje wisselen via de Wielkasten.
Mocht je wel handig zijn maar niet over kleine handen beschikken dan moet je de bumper los maken, 15 min werk 7 boutjes: 3 onder de auto bij de bodemplaat en 2 aan iedere zijde bij de wielkasten, owja en je hebt nog plastic drukpennetjes onder de motorkap/bovenkant bumper.

Koplamp kan je van voren dicht kitten maar van achteren niet dicht maken! een goede koplamp is namelijk LEK! het voch wat er in zit moet namelijk ook weer uit kunnen, als je een heel klein gaatje aan de achterkant vanonder de koplamp maakt kan het water/vocht zo ontsnappen en ben je van je probleem af!  ;)

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

mentalernie

Het is condens, flinke condens. Denk dus dat de lamp echt niet goed dicht is bij de behuizing / koplampglas of, zoals ik eerder ook al zei, dat er een kapje los is.

Ik wil hem graag even drogen in de zon / verwarming met alle kapjes eraf en dergelijke.
Dus dan denk ik dat ik de hele bumper moet loshalen dus.

Ik heb dit gevonden...
http://www.ray-lee.co.uk/MR364MEGANE8.pdf

Ga dit vrijdag / zaterdag eens proberen denk ik zo...

misschien dat ik wat foto's kan maken en dan een soort how-to kan maken die anderen ook kunnen gebruiken...

Tedo

Alle koplampen van alle merken kunnen weleens condens bevatten. Tip die ik van een Audi-forum haalde; plaats zo'n zakje met van die vochtvreters (vaak in schoenendozen etc.) van achter in de koplamp (lukt ook wel met grotere handen, maar lenigheid is vereiste). Deze wel weer verwijderen als je weer gaat rijden, en zonodig herhalen (met een nieuw zakje).

juul

Citaat van: theedooz op 28 juni 2011, 21:18:11
Alle koplampen van alle merken kunnen weleens condens bevatten. Tip die ik van een Audi-forum haalde; plaats zo'n zakje met van die vochtvreters (vaak in schoenendozen etc.) van achter in de koplamp (lukt ook wel met grotere handen, maar lenigheid is vereiste). Deze wel weer verwijderen als je weer gaat rijden, en zonodig herhalen (met een nieuw zakje).

Dit werkte ook niet altijd want die bolletjes houden geen vocht vast geprobeerd in een bakje water werd niet groter of loste op

mentalernie

ik heb in ieder geval de bumper eens verwijderd...
is idd best te doen :D

daarna heb ik de koplamp gedroogd met de föhn en toen alles weer netjes in elkaar gezet.

nu hopen dat bij de volgende poetsbeurt / flinke regenbui het vocht niet weer terug komt want dan moet ik gaan kitten...

Drekepeteke

#6
Ik heb dat ook eens gehad.
Toen heb ik boven in de lamp onder de motorkap een gaatje geboord van 2mm.
Ik heb toen met een fohn de lamp aan de voorkant verhit zodat het vocht condenseert en met een compressor lucht in het gaatje geblazen zodat het vocht uit de lamp werd geblazen.
Na 5 minuten was vocht weg en heb ik met een beetje kit een plat rond rubbertje op het gaatje geplakt.
Ik heb er geen last meer van gehad.
Maar mocht het weer voorkomen trek ik het rubbertje ervan af en doe ik de procedure gewoon weer opnieuw.

Het is zo gepiept en scheelt best wel veel werk !-!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev