Advertenties


Vermogen Renault 19 1.8S

Gestart door Tedo, 11 juli 2011, 13:53:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Is de 2.0 16v in de Megane II fysiek hetzelfde blok als in de Clio II RS dan?
Zo ja: waarom is er bij de Megane dan een turbo opgeschroefd met 165 pk als gevolg (tegen 172/182 voor de ongeblazen versie in de Clio II)? In de huidige Clio III Gordini zit zelfs 202 pk.
Wat rijdt er dan prettiger: dit blok of de 2.0 TCe 180?

matthew

Dat ligt eraan waar je van houd.
De 2.0 rs begint pas echt verschrikkelijk te leven bij 5000toeren.Tot 3000 toeren is het zelfs een gewone 2.0.
Een 2.0 tce begint al bij3000 toeren flink te trekken,maar is bij 6000 wel een eind uitgedaan en de clio rs gaat door tot 7500.

Ik vind het beide wel wat hebben,maar als je veel snelweg rijdt en tussentijds wil accelereren,dan zal de 2.0 tce fijner rijden voor je.

Optisch lijkt het blok er wel op.

Tedo

Voor dagelijks gebruik is een TCe 180 dus praktischer, als ik je verhaal goed lees. Zal ook wel zuiniger zijn, want een "gewone" 2.0 16v rijdt al 1:10, dus de 2.0T en 2.0 RS zullen nog wel meer lusten. Ik ben getrouwd in een RS 225, en dat was een lekkere felle wagen. Wel irritant dat je de turbo eerst tot rust moet laten komen voor je de motor afzet (bij de TCe hoeft dat niet, begreep ik).

matthew

Zou ik zeker wel doen.
Bij elke turbo auto zou ik demotor na laten draaien,want elke turbo wordt olie gesmeerd en als je de auto uit zet na net goed gereden te hebben stopt de olie circulatie en de schoepenwiel van de turbo draaid dan nog even door.(maar dan zonder smering,en dan gaan ze snel stuk).
Ik heb zelf hiervoor de meg rs 225 gehad,daar reed ik 1op10 1op 11 mee.

Tedo

#19
Netjes: die cijfers haal ik met een ongeblazen 2.0 16V niet eens: 10.4l/100 km  8)7

En wat dat uitdraaien van de turbo betreft: ik vermoed dat veel (lease)eigenaren van een TCe 180 dit niet weten cq. doen. Opletten dus bij aanschaf van een gebruikte straks.

matthew

jep zeker goed opletten.
Het is toch altijd geluk hebben met zoiets 2e hands,of zorgen dat er een jaar garantie op zit.
Ik heb de rs 3jaar en 2mnd gehad en geen problemen.
1e eigenaar was een eigenaar van een bedrijf en die had in 1,5 jaar 60000km gereden.Maar gelukkig wel netjes,ik verkocht men auto met 122000km en was nog steeds top.

Met de clio rs rijdt ik nu ook 1 op10 1op11 ,wel meer 1 op11 als met de meg rs.
Dit is ook wat ikzelf uitreken,dagteller km ters en dan delen op liters.
De boordcomputer klopt eigenlijk altijd net niet.

Wouter

Citaat van: Roy op 12 juli 2011, 13:23:44
@Wouter: Kan je hem ook niet meer opvragen via www.vwe.nl?
Daar kan je kentekens nog wel een tijd opvragen, en dan kan je bij historie zien of hij gedemonteerd of geexporteerd is.
Ik houd onze R19 ook nog steeds in de gaten, zit sinds 11-2010 geen APK meer op.

Groetjes Nicole

Ja dit werkt dus en het blijkt dat de auto gedemonteerd is :(
Die sloopregeling is wel een opsteker geweest voor de economie maar eeuwig zonde voor onze oude liefdes!

Herrinnerd iemand zich nog de aflevering van Topgear waar een heel vliegveld vol staat met auto's die in de sloopregeling zijn ingeruild maar nog niet gedemonteerd zijn? Daar stonden ook nog wel wat klassiekers in spe die nooit meer de openbare weg zullen zien:(
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Roy16v

net als die andre rouvoet,dankzij hem word mijn mb niet meer wegenbelasting vrij,heeft me 5000 door de neus geboord en wat je zegt,heeeel erg veel ouwe autos zie je niet meer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev