Advertenties


standaard uitlaat of dubbele

Gestart door marcel-renault-addict, 9 juni 2011, 13:37:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogier

Wat den bedoelt is dit 1 einddemper met 2 uitgangen, 1 voor de linker kant en 1 voor de rechter kant.

met dit systeem (correct me if i'm wrong) heb je een mooie verdeling van je uitlaat gassen, en van het geluid.

voor het andere heb je een splitter op de middendemper, deze spilt vanaf het midden je uitlaat al ;)

Rick Santbergen

Citaat van: Den op  9 juni 2011, 23:55:30
Het mooiste vind ik dat je een middendemper heb met 1 ingang en 2 uitgangen en hierop 2 aparte buizen naar links en rechts een kleine achterdemper van een bike.
Als ze het goed doen heb je een nette verdeling en een goed geluid. Dus niet dat 1 kant harder klinkt dan de andere kant en met die motordempers heb je een uniek geluidje

Of je kunt je middendemper niet monteren maar een t-stuk erop lassen, heb je ook geen vlammendover meer en dan roffelt het zo lekker na ;)

Als ik het goed begrijp van de uitlatenspecialist is er geen plek onder een megane om dit op deze manier netjes te doen. Vandaar dat er wordt gekozen voor de opsplitsing bij de einddemper.

Den

Onder een standaard auto moet je gaan werken met kleine dempers. Deze zijn te leveren maar het vereist echt maatwerk.
Bij ons gaat de reservewiel bak ook aangepast worden dus is het mogelijk om er iets mee te spelen.
Uitlaatspecialisten kunnen dit wel maar als ze bepaalde merken gebruiken weten ze vaak niet wat er nog meer te koop is.
Er zijn ook microdempers te koop met 1 ingang en 2 uitgangen, deze is zelfs kleiner als een middendemper en heeft 2 uitgangen van 50 rond.
Er zijn ook dubbele pijpen te koop die ovaal zijn getrokken.
Je kunt dus vele kanten op maar het ligt aan je leverancier, eigen handigheid en wat je wilt en hoe ver je hier in wilt gaan.
Niets is onmogelijk, toch ? ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rick Santbergen

Een uitlaatspecialist probeert de goedkoopste/beste oplossing te vinden voor de klant. En als je rondkijkt op dit forum is dat een splitsing bij de einddemper. Mijn uitlaat is custom made door een specialist met zeer veel ervaring in de tuning branche.

Niets is onmogelijk, maar  uit ervaring is gebleken wat de goedkoopste/gemakkelijkste oplossing is bij de Megane.

Den

#19
Heb je gelijk in natuurlijk. Voor de klant het beste maar ik wil geen standaard ;) of wat een ander al heeft haha.
Het zit vooral in de bocht over de achteras, aan de andere kant zit je tank dus past dat niet.

Bij bepaalde bedrijven heb ik vaak een gevoel van net niet wat ik zoek, snap je ?
Je kan voor 300 een mooie dubbele demper hebben maar voor 400 heb je er een die net wat strakker is.
Ook heb je vaak waar de meeste provisie op zit dat die het meest wordt aangeraden, niet altijd gelukkig.
Ik merk zelf dat als ik iets wil dat vaak de duurste oplossing is/wordt ;)
Ook wordt er vaker naar uiterlijk boven functie gekeken.
Iedere bocht die gelast is kan een restrictie zijn, dus kan verlies betekenen. Scherpe bochten beperken je flow dus kan ook weer verlies betekenen.

Als je een dubbele einddemper hebt die net als bij de meeste auto's maar aan 1 kant rookt vindt het zonde omdat je toch een bepaalde look hebt/wilt maar dan de functie mist. Dan kun je gewoon een eindstuk eronder zetten zonder op de pijp aan te sluiten. Heeft ook geen functie dan verder.

Verder moeilijk uit te leggen maar gassen zoek de makkelijkste weg naar buiten. Dus als je vanuit de demper een pijp rond de reservewielbak legt moet deze dus een omweg afleggen en zal verder weining functie hebben.
Hierom opperde ik dat het vanuit het midden moest om zo 2 dezelfde lengtes uitlaat lijn te krijgen en een goede verdeling. Verder krijg je dan bij je achteras een drukpijp tussen de 2 pijpen.


Enne goedkoop en makkelijk ;) bij megane's gaat niet veel goedkoop of makkelijk toch  :D
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rick Santbergen

Dat begrijp ik helemaal Den, maar ik probeerde alleen maar de vraag van de Topic Starter te beantwoorden. Uit zijn vraag en antwoorden kan ik opmaken dat hij niet de moeilijkste weg zoekt. Maar eerder de gebruikelijke.

Mijn custom links+rechts uitlaat heeft mij 650 euro gekost. Dit was inclusief het aanpassen van de achterbumper zodat die mooi aansluit. Deze uitlaat blaast aan beide kanten evenveel lucht uit, ook bij stationair. Hij is bij de einddemper opgesplitst, maar er is hierbij geen gebruik gemaakt van goedkope meuk. (kleine) vermogen winst/verlies zeggen mij niet zoveel bij een 1.6 16v, dan had ik wel een andere auto gekocht.

Den

Ja, ok op die manier maakt het niet uit dan.
650 is een mooie prijs voor rvs inclusief pasmaken van de bumper.

Maar ts heeft nu wel een duidelijk antwoord ;)
Het is meer dat ik ook wil uitleggen waarom het zo duur is, welke manier het beste werkt en waar je op moet letten.
Zelf vindt ik dat fijner als er een uitleg bij staat zodat je er wat van kan op steken

Ook de verdere mogelijkheden zijn altijd wel leuk om te lezen of wat een ander van plan is
(Indien dit goed te doen is uiteraard ;))
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

marcel-renault-addict

he leden mijn coupe heeft zaterdag de standaard demper er onder gekregen. maar nu is hij nog niet helemaal stil zoals mijn papa's scenic as die stationair draait.  et probleem is dat de spruitstuk kapot is of de pakking er van lek.

nd-photo.nl

Pakking kan je makkelijk zelf vervangen, (dop)sleutel 10 om spruitstuk eraf te halen.

marcel-renault-addict

Citaat van: nd-photo.nl op 18 juni 2011, 23:38:57
Pakking kan je makkelijk zelf vervangen, (dop)sleutel 10 om spruitstuk eraf te halen.

ik ben bang dat het hele spruitstuk vervangen moet worden. het lijkt net een diesel terwijl het gewoon een 1.6 benzine is

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev