Advertenties


Auto verliest koelvloeistof

Gestart door moon001, 22 mei 2011, 15:30:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nicole

Zowiezo, als je d-riem lawaai maakt zou ik die gaan vervangen.
Deze moet zowiezo vv worden als event. de koppakking vv moet worden. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

200016v

#16
ik zou er dan zeer zeker geen Meter meer mee rijden ( mits de garage om de hoek was )
lekkage is toch zo op te sporen als de motor op temperatuur is en zien waar het weglekt!
en dat gegil dat is de snaar ( Vsnaar of Multiriem ) ( opspannen ) PS. een distributieriem KAN niet gillen die is getand! mocht dat het geval zijn is je motor waarschijnlijk al aan gort.en niet het geval is.
slang lek?
radiateur lek?
waterpmop lek?

koppakking kan je testen als de motor op temperatuur is ( en het thermostaat open staat ) via het bijvul Tankje.As bij het gasgeven al luchtbellen te zien zijn ( DUS NIET DE TERUGSTROOM VANUIT HET BLOK ( terugvoer) dan is je koppakking lek, stroomt het normaal door dan is er niks loos!

zelfs bij iedere keer bijvullen kan dat riskant zijn ( zelfs met te warme motor ) kan je Koppakking eraan gaan of nog meer schade veroorzaken!!!



mkool

#17
Dan voeg ik er wat aan toe want ik lees hier niet al te veel logische reacties.

Die 1.6e blokjes willen nog wel is langs de astapjes van het uitlaatspruitstuk lekken. Een paar van deze draaieindjes draai je in een koelvloeistofkanaal namelijk. Mijn vriendin had voorheen een 1.6e en deze had dat ook. Overigens zie je dan wel een lekspoor en ruikt het heerlijk onder de kap.

Ik zeg niet dat dat het is, maar wij hadden destijds dezelfde symptonen, ik zou niet zomaar het advies geven om de koppakking te gaan vervangen.

En een distributieriem die gilt? Komop zeg, die gilt niet, tenzij hij echt megastrak zit, dan joelt hij iets bij belasting, gillen doet ie niet, want als hij slipt dan liggen je kleppen er al lang uit namelijk. Ik denk dat je v-snaar (multiriem) gilt, dit lijkt me wat logischer ook.

De multiriemen kun je overigens zo wat strakker zetten.

edit-

200016v reageerde tegelijk met mij, dat is in elk geval een reactie waar hij wat aan heeft.

testit

een gillende distributieriem kan niet maar een gillende waterpomp wel en deze wordt aangedreven door de distributie riem en kan dan ook wel lekken.waarom niet even de kap eraf en controleren?

Den

#19
Beter lezen jongens,
Kvs verdwijnt....
Als er geen plasje onder ligt, waar gaat het dan naar toe ?

Gillende keukenmeid in de motorruimte, kunnen meer dingen zijn, eigenlijk alles wat draait of met een riem.
Riem kan ergens tegenaan lopen of scheef lopen.

Wat zou de logische volgorde zijn ?

Kvs met uv, kijken of de kachelradiator lek is.
Slang zou kunnen maar dat lekt het onder de auto, ts zei dat dat niet het geval was.
Water uit de uitlaat zou koppakking zijn, kvs in de olie zou mayo betekenen dus ook koppakking

Ik gok op lekke kachel

Verder riemen vernieuwen, waterpomp vervangen, thermostaathuis schoonmaken en verse kvs.
Voor de zekerheid compressietest uitvoeren

Typisch k7m kwalen, heb er ervaring mee
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

sijm138 (jesse)

@ den.
bij een lekke waterpomp hoef je ook geen plas te zien.
want dit gaat namelijk als een bloemkool vormen.
en die kan behoorlijk groot worden.

rijdt deze auto toevallig niet op gas?
soms bij de nieuwere types wil deze nog wel eens kvs verliezen op de t stukken om de slangen te splitsen en zie je ook geen plas maar wel je kvs vaatje leeg.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Den

Wat ik vaak merk met lekke waterpompen is dat het zeker iets opblaast maar uiteindelijk wordt de druk te hoog en gaat het lekken, vooral het krimpen en uitzetten speelt mee.

Het was ook zo dat tie al ontlucht was en om het kwartier kvs bij moet. Als je na een uur er 2 liter in heb zitten lijkt het mij geen bloemkool maar eerder een hete lucht ballon (kvs ballon ;))

Het is een 1.6 uit 96, het bekende blok he,

Gas is een goede, nog niet aan gedacht  !-!
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

sijm138 (jesse)

haha dat is idd aardig wat:P
veel meer dan normaal:P
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Den

Teveel ;)

Als het nergens anders blijft lijkt me het toch de kachelradiator.
Of een koppakking

Iig een plek waar het niet in een plasvorm blijft liggen
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev