Advertenties


Uitlaatspruitstuk 1.6e

Gestart door Nicole, 17 mei 2011, 21:09:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy16v

joa maar doen moet ik net even 1 inruilen waar ik dat op kan zetten.

het huidige spruitstuk moet iig gelast worden.

Christian de Vriend

#16
klinkt niet alleen mooi,maar werkt als een trein,zeker in combinatie met supersprint cat vervangen (waar een kleine demper in zit)
gaat de motor heel ander reargeren,pakt sneller op,en gaat langer door in toeren zonder in te kakken kwa koppel/vermogen,

kost toch niet veel meer vergeleken met een (nieuwe) gietijzeren spruitstuk.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy16v

ohh maar ik had zowiezo geen nieuw origineel spruitstuk gekocht,'
denk dat ik er zelf 1 ga maken daarvoor is de kennis wel aanwezig.

wat die originele spruitstukken zijn drama.


ik heb geen 2000 euro in de maand en woon niet meer bij pa en ma dus moet het allemaal in elkaar passen en lassen :P

nd-photo.nl

Ik heb goede dingen gelezen over het spruitstuk van SK Tuning, maar die is helaas niet meer zo gunstig in prijs (eerst 180, nu 350 euro). Weet niet hoeveel een Supersprint spruitstuk kost, kan je denk ik eerder naar kijken denk ik (makkelijker te verkrijgen vermoed ik).

En anders ook ff marktplaats e.d. in de gaten houden

nd-photo.nl

Vraagje over vervangen van spruitstuk, ik wil preventief ook de bouten vervangen waarmee het spruitstuk op het blok zit. Wie weet welke dat zijn en hoeveel die kosten (en nog mooier: ook waar ik die kan aanschaffen)

Alvast bedankt!

Christian de Vriend

supersprint spruitskuk kost tussen 350 en 450 dacht ik,precies weten doe ik het niet
mijn huidige heb ik met een leuke regeling gekocht,een rmc lid kocht een megane cabrio
en moest voor haar oude megane een kat. en spruistuk regelen,die heeft ze met mij geruilt
het enige wat ik moest doen was een nieuwe kat. kopen.

ktec heeft deze spruitstukken soms ook in de aanbieding
anders kan je ook bij reichhard-motorsport.de terecht.

die bouten zijn draadeindes die in het blok zitten,zou ze gewoon bij de dealer halen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Ik had al nieuwprijzen doorgekregen van MCC, nieuwprijs is 480e voor een Supersprint. Ik heb vandaag mn Haynes boek binnengekregen en zag idd dat je het spruitstuk erop zit met boutjes :) Das mooi! Ik had verwacht dat je de bouten in het blok moest draaien, maar dat is dus niet zo gelukkig maar.

nd-photo.nl

Met een gelukje een Supersprint spruitstuk + katvervanger kunnen overkopen, vandaag gemonteerd :)

Standaard Renault spruitstuk  

Old stock exhaust manifold by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

David Vs Goliath; Renault vs Supersprint

David vs Goliath by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Tijd voor extra "Horse"power

Adding "Horse"power by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Supersprint gemonteerd!

New Supersprint manifold in place by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Opbrengst:
-Veel "donkerder" geluid, maar geen storende resonerende toon
-Reageert stukje sneller op het gaspedaal
-Trekt onderin sneller op, minder gevoel van "dood punt"
-Voelt overal ietsje rapper

Christian de Vriend

#23
kost was,maar dan heb je ook wat... :)

heeft je kat verv. een dempertje of is het een rechte pijp?



als ik nog een tip mag geven....benzine druk regelaar er op monteren,liefst een dubbelmembraams regelaar.
dan kan ik je garanderen dat die reactie nog beter word.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Katvervanger = rechte pijp.

Heb je nog wat tips mbt drukregelaar (merk, type, etc?)? Mag hier of via PM

Christian de Vriend

#25
De gene die ik heb is van FSE tot 5 bar. met manometer (handig om te weten op wat voor druk je rijdt)
je hebt vele merken en soorten,sommige laten het toch afweten als ze een beetje moeten werken,en je wilt niet (zeker niet in hoge toeren)
dat de regelaar het (deels) laat afweten,en het blok te arm gaat lopen,op de testbank kwam naar voren dat de orginele regelaar het
in hoog(er) toerengebied het niet trok,en de motor arm ging lopen,dit kwam naar boven eigenlijk na montage van mn spruitstuk,
hierdoor kan je langer doortrekken,en daardoor moet de org. regelaar harder werken.

de regelaar
http://www.hoogstraautosport.nl/shop/index.php?route=product/product&product_id=185

manometer
http://www.hoogstraautosport.nl/shop/index.php?route=product/product&path=55_68&product_id=107

waar kom je eigenlijk vandaan?welicht dat eens langs kan komen als we weer een dynodag hebben,scheelt je kwa kosten,en je weet wat je hebt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Kijk dat is interessante info! Thanks.

Ik woon net onder Den Bosch, Dynodag is idd wel interessant. War kan ik meer info vinden?

Christian de Vriend

#27
Nog een tip,zodra de regelaar er op zit,lambdazonde los trekken van de ecu,dan gaat de ecu ook niet bijregelen
als je de druk gaat opvoeren,als je wilt weten hoe je de regelaar moet installeren moet je het zeggen.
ik heb mn benzinerail verziekt alvoor ik er achter kwam hoe het WEL moest  :q :)

je moet namelijk je orginele regelaar aanpassen,zodat deze overbrugd wordt,en de benzinedruk geregeld word door de nieuwe regelaar.
wat je dan moet doen is zoiezo een meter of 3 a 4 benzineleiding aanschaffen,onder de auto zitten 2 aansluitingen,vanaf daar moet je nieuwe slangen trekken
de oude zijn NIET te gebruiken,geloof me,ik ben 3 dagen bezig geweest om alles aan te passen,waarna ik alles er van tussen heb getrokken
en nieuwe slangen hebt gebruikt,de huidige slangen zijn niet tot nauwelijks rekbaar om verlopen of verbindings stukken te monteren.(ook niet na verhitting)
Ook niet vergeten om de nodige slangklemmen te kopen tbv de benzine slang.

standaard staat de benzine druk op 3 bar,dus 4 bar is lekker te merken  :q daarna wordt het (te) rijk kwa afr (air to fuel ratio)

Dan is het zeker de moeite waard om eens langs te komen,de kosten zijn 30 euro voor een run,en je krijgt een print mee naar huis met de resultaten
deze meetings worden om de zoveel maanden gehouden,als het zover is,dan gooi ik het niet zoiezo op het forum.
en geloof me,je komt dan niet van "ver" we hebben gehad dat mensen vanuit groningen kwam voor een chip,of vanuit Adam voor een rol sessie
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Eerst wat in me opkwam, past die nieuwe FSE unit niet op de plek van de originele?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev