Advertenties


keerring???? Motor eruit????

Gestart door mexxje1, 29 maart 2005, 14:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mexxje1

Hallo mensen,

sinds een half jaartje ben ik trotse eigenaar van een megane coupe uit 1996.
Helaas begint hij olie te lekken.(motorolie
Iemand heeft me verteld dat dit de keerring is die lekt. En dat waarschijnlijk de hele motor eruit moet om dit te vervangen, waardoor het een zeer hoog kostenplaatje zal worden.

Herkant iemand dit?

RMCMichiel

 :o ik ben sinds n half jaar ook trotse bezitter en had onlangs ook een olielekkage in de motor. Dit lag echter aan een ringetje of rubbertje dat scheef zat waardoor de olie ertussenuit kan lekken door de druk. Ik zou zeggen, schuif er eens onder of kijk vanaf boven met een maglite waarvandaan het lekt, het hoeft niet zo ernstig te zijn als het lijkt.  :D

Meganez

Heb precies hetzelfde probleem sinds ik mijn megane vorige week terug kreeg na de koprevisie. Ik rij zelf een 2.0 8v. Ik weet niet welk motortype jij hebt, maar bij mij zit de keering waar die olie lekt simpelweg aan de rechterkant (als je er recht voor staat) aan het blok. Het is een kwestie van 3 tork boutjes losschroeven en die ring vervangen. Heb er zelf helaas nog geen tijd voor gehad maar ga er eind van de week aan beginnen.

RMCMichiel

 :D volgens mij had ik het daar ook zitten, heb het alleen laten fiksen, wist van tevoren niet wat er was  :-[

iemand enig idee trouwens of het reeel is de hoedenplank (het zachte deel) uit n megane te halen?

Meganez

Citaat van: RMCMichiel op 29 maart 2005, 18:04:35
:D volgens mij had ik het daar ook zitten, heb het alleen laten fiksen, wist van tevoren niet wat er was :-[

iemand enig idee trouwens of het reeel is de hoedenplank (het zachte deel) uit n megane te halen?

Reeel voor wat? Als je hem er uit haalt zit je naar een carroseriedeel te kijken waar nog een hoop gaten in zitten ook. Je kan er een mdf plaat op leggen, alleen zou ik wel eerst ff goed overwegen of dit ook echt nut heeft voor jou. Ik persoonlijk vind dat zonde omdat je dan de mooie ronding, die achter de hoofdsteunen loopt, kwijt bent.

RMCMichiel

klopt helemaal, ik wilde kijken of dat evt. makkelijker zou zijn bij blinderen, maar moet het allemaal nog uitzoeken hoe en wanneer k het ga doen, wanneer ik iets gedaan heb laat k het jullie weten en zien. :D

Thomas Rouw

ls je dat goed wilt doen kun je beter de hele ruit er ff uithalen.

klinkt moeilijker dan dat het is hoor, als je hem er niet meer inkrijgt, pleur je hem op de achterbank en rijd je ff naar de carglas dealer, en laat je hem weer plaatsen, voor 35euro!

grtz Thomas

RMCMichiel

 en hoe haal je die eruit? volgens mij is terugplkaatsen gratis als je beperkt casco bent?  ???

Tony

Jaaahhh dat is de makkelijkste manier om je keerring te vervangen   ;D
Hierna de stoelen eruit, dashboard, gat in schutbord en hup, je kunt ook bij de achterkant van de motor  :) :) :)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev