Advertenties


Oliedruk meter ineens naar 0 bij 2500 toeren snelweg

Gestart door sjerrie, 21 maart 2011, 01:59:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjerrie

Motortype: f7r 2.0 16v

Gisteren uit eten geweest en op de weg naar het restaurant zag ik ineens dat de oliedruk helemaal wegviel.
Enkel bij vol gas kwam deze weer omhoog. Ook een rateltje bij het starten.
Het idee was dat het oliepeil laag zou zijn dus af laten koelen en het oliepeil nagekeken voordat we terug ging. Dit zat net onder de helft dus er wat olie bij gedaan tot 3/4.
Op de terugweg geen rare geluiden en nog net zoveel kracht als normaal.
Enkel na het afzetten van iemand bij het starten merkte ik dat het iets moeilijker ging.
Liep daarna goed en geen rare bijgeluiden.
Wat zo raar is dat het ineens gebeurde en verder geen meldingen of lampjes die gingen branden.
Nu dus thuis en dus nadenken wat het kon veroorzaken.

- oliepeil te laag (nagekeken en in orde)
- oliezeef verstopt
- plunjer vast als die erinzit
- oliepomp kapot
- druksensor kapot (meter doet het wel bij koude motor of hoge toeren)

Morgen de carterpan eronderuit halen en pomp nakijken cq zeefje schoonmaken.
Als er iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.
~Just got Maggied~

Colin

Bij mij doet ie het ook maar de helft van de tijd. Sensor al eens vervangen. Heb er nu wel vrede mee.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

dennis1975

bij mij doet hij het ook niet heel af en toe een halve centimeter en dan zakt hij weer terug zal wel eens willen weten waar die sensor zit die kost namelijk maar rond de €10

mvg dennis
Renault Mégane Coupé 2.0 16V Coach 1996

Jacques

Hier zit je oliedruksensor. Aan de achterkant van het blok aan de distributiezijde.


dennis1975

hee Jacques
bedankt ik was al aan het zoeken geweest maar op autodata gaf hij hem niet aan en achter op het blok kon ik hem niet vinden ik zal hem eens vervangen

mvg dennis de waal
Renault Mégane Coupé 2.0 16V Coach 1996

sjerrie

Jacques,

Blokje ziet er netjes uit hoor.
Wanneer ga je hem steken ?
~Just got Maggied~

sjerrie

Net de carterpan weer terug geplaatst.
Zeefje schoongemaakt maar die was schoon.
Kleppendeksel eraf gehaald. Zat olie rond de bougie dus pakking was lek. Met vloeibare pakking even dichtgeplakt tot de nieuwe pakkingen binnen zijn.
Druk is weer goed/beter met koude motor. Loopt in ieder geval tot het eerste streepje met stationair en tot net over de derde bij 3000 rpm.
Zal dus geen sensor probleem zijn helaas. Wel een nieuwe mee laten komen om toch maar te vervangen. Andere sensoren worden met de revisie allemaal vervangen voor nieuwe.
Blok/kop revisie stond op de planning maar eigenlijk tegelijk met de nieuwe zuigers, nokken, krukas, koppeling enzovoorts.
Ik hoop dat het nog een tijd goed gaat totdat de andere Mag helemaal klaar is en indien het blok ermee stopt zal het iets eerder worden helaas.
Maar goed het zal even testen worden of het nu anders is maar tot die tijd is het even aankijken.
Eerst maar eens gaan spelen met een Kliko williams. Zelfde blok maar lekke koppakking dus kan ik alvast oefenen met het demonteren en monteren van die blokken.
Het leek me al stug dat de oliepomp kapot was aangezien ze een motorleven lang mee moeten gaan. Of je moet droog gereden hebben.

Maar goed, ideeen of suggesties zijn altijd welkom. Ik hoor ze graag in ieder geval...

~Just got Maggied~

dennis1975

hallo sjerrie

Ik had ook dat probleem was het nu wel een beetje zat dat hij het soms wel deed en dan weer niet dus ik heb mijn tellerbak gedemonteerd om wat lampjes te vervangen en tot mijn verbazing zat er achter het oliedruk metertje de print niet helemaal goed vastgeklikt op de pinnetjes ff aangedrukt en hij werkt weer als een speer zoiets simpels maarja misschien bij jou ook het probleem wel is binnen een kwartiertje gefikst dus het proberen waard zal ik zeggen

mvg Dennis de waal
Renault Mégane Coupé 2.0 16V Coach 1996

sjerrie

Haha dat zou mooi zijn maar denk het niet want bij koude motor is hij wel goed.
Blok wordt met de tijd toch getuned en komt er een externe oliepomp op en een olieschot in de carter.
Pompen zijn goed hoor maar ik snap soms helemaal niets van renault-ontwerpers en als je de onderdelen prijzen bekijkt is het schandalig dat ze zo duur zijn met parts original en dat er zoveel kapot gaat.
Kijk er zoiezo morgen nog even naar voor de zekerheid.
Thnx !
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev