Advertenties


Na het slippen!

Gestart door Megane55, 7 april 2011, 19:21:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Megane55

Hallo allemaal

Ik heb een megane coupe uit 96 met een 1.6e motor.

Na het optrekken met slippende banden en wat licht gestuiter hoorde ik iets kapotgaan
waardoor ik in de auto een hard trillend geluid begon te horen

de hele dashboard en stuurt trilt.

hij ging opeens ook niet meer in zijn 1e en 2e versnelling. Dat is nu verholpen, schakelen gaat weer
maar de harde trillingen in de auto zijn er nog.

in mn stuur voel ik de trilling zitten en op de dashboard zie je de rillingen lopen over mn megane.

buiten hoor je het geluid niet, maar binnen wel.

Als je gas geeft in zn vrij hoor je de trillingen harder worden.

eenmaal in zn versnelling en meer dan 1.5 toeren is het weg.

en bij het optrekken in zn 1 (een beetje snel) dan hoor je iets op zijn plek vallen ofzo, iets dat los zit of speling?


wat zou dit kunnen zijn??
alvast bedankt

juul

dit kan de voorste motorsteun zijn, had ik ook en kon toen ook moeilijk in 1 en 2 komen.
Is vaak die van rechtsvoor

Megane55

Klopt
ik hoor dat gebonk idd van rechtsvoor komen bij het optrekken..

nou heb ik voor niks ook een katalysator gekocht
omdat ik dacht dat die van binnen kapot was.

maar goed morgen ochtend ff checke dan maar

reacties, antwoorden tips welkom.



juul

als je airco hebt zit ie precies onder de aircopomp

Rick Santbergen


DHL

Bij mij zijn de motorsteunen ook vervangen. Rechts boven en dan onderaan die 8 vorm. Maar ik vond, in vergelijking tot andere wagens, dat de versnellingspook toch nog beweegde bij vertrekken en gas loslaten. Zou een eigenschap van Megane 1 zijn. Ben er toch nog eens mee naar de garage geweest. Die technnieker heeft twee busjes gemaakt voor die onderste steun. Wat een verschil! Kan het iedereen aanraden. Was maar een tiental minuten werk voor die man.
Ik wil ook nog meegeven dat sommige Megane 1 soms rammelen onderaan. Het rare is dat die rammel enkel te horen is als het rond de motor goe warm wordt. Dagenlang achter gezocht. Waren de stuurchappen die roestig waren. Schrijf het hier maar eens, misschien kan het kosten besparen bij wie het ook voor heeft, want
heeft mij wel wat gekost voor het gevonden was.

En on topic... zeker en vast een motorsteun. Inderdaad, je wielen laten slippen op droog wegdek is een goede test om te weten of ze ngo goed zijn  :q

Megane55

Nou heb ik een bloedhekel aan garage's die zogenaamd niks kunnen doen omdat het ze gewoon alleen maar goedkoop uitkomt!

3 garages geweest en alle 3 zeggen ze de motor moet gelicht worden en dat kunnen wij niet blablabla

ik lees hier zelfs dat mensen het zelf doen, SHAME ON YOU meneer de zogenaamde monteur.

Ik ga gewoon naar een turkse garage, die doen alles gewoon wat ze zeggen. Niet allemaal maar wel de meeste.

Die zeiken teminste niet om de kleinste dingen.

een beetje chaggo omdat de trilling vandaag de dag nog doorgaat.

###garages.

Maar bedankt jongens, nu weet ik in ieder geval dat het mijn motorsteun is.

En iemand een kalaysator kopen? helemaal nieuw, in zak niet opengemaakt 147,- gekocht, 130,- mag die weg.

gegroet

Benjamin Renon

Snap best dat je chagarijnig bent en snel geholpen wilt zijn, maar je moet ook begrijpen dat je met je auto "ongepland" op vrijdag langskomt. Er ligt voor een garage misschien nog genoeg werk door ziekte, uitgelopen werkzaamheden of wat dan ook. Ze kunnen dan op dat moment alleen een diagnose stellen en niet gelijk aan de slag.
Als iedereen op de bonnefooi binnen zou komen wandelen is het einde zoek er moet dus ook af en toe nee verkocht worden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

DHL

Ja, da's wel waar. Bij ons ook, de vrijdagnamiddag wil iedereen langskomen... zonder afspraak. Terwijl dat de dag is dat alles afgewerkt en buiten moet. Maar veel mensen hebben vrij de vrijdagnamiddag en dan denken ze onmiddellijk geholpen te worden. Wat in de praktijk niet kan.
Vrijdag is ook een slechte dag om je wagen binnen te doen als er nog diagnose moet gesteld worden. Dikwijls wordt één en ander gedemonteerd voor de diagnose en ala het onderdeel niet in voorraad is staat je wagen geblokkeerd tot de maandag (Als het atelier, zoals op vele plaatsen 's zaterdags gesloten is)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev