Advertenties


Map sensor mapsensor REPLICA net zo goed als Origineel?

Gestart door richardv, 1 juni 2011, 16:29:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

Ik wil de map-sensor in mijn megane 1.6 uit 2004 gaan vervangen omdat ik het niet uitsluit dat degene die er nu in zit niet meer lekker werkt. Heb geregeld startproblemen en niemand komt er uit. Ook de dealer niet. Aangezien de originele behoorlijk aan de prijs zijn vraag ik mij af of deze replica op Ebay iets kan wezen. Betaalbaar maar ja, ik wil ook niet goedkoop duurkoop uiteindelijk. Iemand ervaringen met dergelijke onderdelen?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230626061218&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Rens

Als dat 19 euro is, vraag ik me wel af wat een originele kost eigenlijk..
Je zegt dat het veel geld is, maar wat zal dat dan ongeveer zijn?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

richardv

Als ik mij niet vergis zijn ze origineel zo rond de 80 euro.

Remco Walhout

dat vind ik wel groot verschil maar kan de dealer hem niet uitwisselen om te kijken of die echt kapot is?
Megane II 2.0 16V GT

richardv

De dealer waar ik altijd kom is daar niet zo van zal ik maar zeggen. Vorig jaar was nokkenasversteller defect. Maar daarvoor hadden ze enkel de sensor vervangen en mij de auto weer mee teruggegeven.

Heb ik nog ruzie over zitten maken aangezien de sensor niet stuk was en ik wel kon betalen en 1 week later weer terug kon om de nokkenasversteller te laten doen. Koste me dus 100 euro voor de niet kapotte sensor en 900 euro voor de echte reparatie.

Hun antwoord: Het had ook de sensor kunnen wezen en dus dan we die altijd eerst. Te sneu voor woorden.

Maw Ze zijn daar niet zo van rij even met deze sensor en kijk hoe het dan is. Meteen kopen. Renault Zaandam daar kom je echt graag  :cry: :cry:

Ik moet dus ergens iets op de kop zien te tikken en probeer dus uit te vinden of replica net zo goed is als origineel. Immers als er een Renault logo al op staat dan ben je sowieso meer kwijt.

Christian de Vriend

misschein sensor van de sloop vandaan halen?
80 euro zou voor mij geen breekpunt zijn van origineel of replica spul.

is het geen optie om naar een andere dealer te gaan,hier heb ik binnen straal van 40km 3 dealers zitten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

richardv

#6
Ik heb er maar 1 gekocht. Ben volgens mij dan altijd goedkoper uit als bij het "misschien is dat het probleem" onderdeel vervangen bij de dealer. Laat het nog wel weten. Heb het al in meerdere topics laten weten. Dit is mijn 1e en laatste Renault. Heb er gewoon veel shit mee en de dealer hier is ook gewoon waardeloos . En ik krijg steeds meer het idee dat het meer komt door de dealer hier in Zaandam dan de Renault (auto) zelf. De expertise is gewoon waardeloos.  Ik kan er wel een boek over schrijven. Had het nog niet geschreven in dit topic (elders wel, zie de zoekfunctie. ) Startprobleem werd voor 95 % verweten aan de BDP. Wilden ze wel vervangen. 170 euri. Niet veel vertrouwen en niet laten doen. Maar ik heb het onderdeel (ORIGINEEL Renault) toen toch maar bij hun besteld en gekocht en ingebouwd en was toen 80 euro kwijt . In de hoop dat het dat was!  Is dus niet het probleem.  Dus weer 80 euro de bekende sloot in. Maar ja als ik het Renault had laten doen was ik meer kwijt.  Nu via forum vermoed ik deze sensor. Moet het allemaal zelf zien uit te vinden. Auto uit garantie zoek het maar lekker uit)

Renault dealer Arend Zaandam. Ik ga het toch weer eens zeggen. Jullie zijn werkelijk waardeloos (Behoudens de jongens van de onderdelen afdeling. Altijd netjes!) . (en ik heb ook al eens geschreven over de wijze hoe ze met je omgaan). (Zie weer mijn andere topics). Maar ja dat off topic.

Den

Is wel erg zonde maar ook een dealer weet niet alles.
Wat je nog kunt proberen is alles een keer een goede reset te geven.
Als je een abs probleem hebt en je hebt de sensoren vervangen blijft er vaak een storing instaan met als gevolg dat het lampje blijft branden en dat de ecu dat blijft zien als probleem.
Met je bdp kan dat ook gebeuren als met je lambasonde.
dan gaat er een soort van nood of aangepast programma draaien om verdere schade te voorkomen.
Een rest bied dan vaak uitkomst.

Of het hetzelfde is als met een mag 1 weet ik niet maar de proceduren bij een mag 1 is:

Accu klemmen allebei los.
De draden los laten en dan die 2 tegen elkaar houden zodat alles restspanning eruit getrokken wordt.
Daarna de klemmen aansluiten en de auto starten zonder gas te geven,
Verder alle gebruikers aanzetten (verlichting, blower, muziek, achteruitverwarming enzovoorts)
Dit zo minimaal 10 tot 15 minuten laten draaien zonder gas te geven en nu wordt alles ingesteld vanaf 0.

Nu staan de fabrieksinstellingen weer op 0 zonder storingen in het systeem en is het proberen waard.
Verder zou ik kijken waar er een andere dealer zit of een renault specialist in de buurt en daar even polshoogte nemen of het beter is.

Succes
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

richardv

Tja. De accu was er uit toen ik de BDP sensor monteerde. Kon niet anders anders kom je er niet goed bij. Je was dit aan het posten toen ik ik het volgende schreef. Dat ga ik  toch plaatsen. :

En ja ik ben met deze klaar. Er is op redelijke afstand een andere Renault specialist (niet dealer). Daar gaat ie de eerste keer heen. Wil eigenlijk, zoals iedere NL er de beste prijs maar heb Arend Zaandam nu al meerdere malen de kans gegeven om het eea op te lossen tegen de volle mep. Kwam er zelf niet uit en wilde dat ook wel betalen. Maar ze stellen mij keer op keer teleur.

richardv

Ik hoop eigenlijk zo dat iemand van Renault (en zeker Zaandam dealer Arend) meeleest. Ze beseffen niet wat voor schade ze aan het Renault imago toevoegen. Mijn broer moest op korte termijn een andere auto en vroeg mijn advies. Ik zei gewoon.. geen Renault. Is gewoon triest eigenlijk. Maar ja. Weer off-topic.

Ik herhaal weer even. Ik kamp met dit probleem al 2 jaar. Heb het nu al meerdere malen via de dealer willen oplossen en... Helaas.

Jacques

Hi mopperkont. Ik heb nog wel een mapsensor liggen om te proberen. Als het zo'n rechthoekig ding is, die komen in heel veel auto's voor. Je kunt er ook gewoon een op de sloop halen. Uiteraard wel van een atmosferische auto.

matthew

Heb je al eens nieuwe injectoren geplaatst?

We hebben ooit een auto gehad(meg2 fase 1 1.6)Met af en toe startproblemen.
Ook van alles aangedaan,zoals bdp en nokkenasverstellerpoelie en injectors gereingd.

Maar met reinigen wil het niet altijd oplossen,dus toen maar overgezet van een andere auto(uit leenauto) die wel goed was,en na een maand weer contact gehad met klant hoe het ermee was en probleem was over.

Voor je nokkenassensor kan toch kapot zijn geweest.Als de melding er rood in staat,zou je het toch eerst altijd met de sensor vervangen moeten doen,want dat is je basis.
En je nokkenaspoelie is volgens mij ook vervangen voor het ratelend geluid bij koude start en dat probleem was dus toen wel opgelost.
De storing van de sensor heeft er die week daarna dan ook niet ingestaan(weet ik zeker) en is het gewoon pech geweest dat de poelie erbij kwam.
En ja dat is een hoop geld waar je andere dingen van had kunnen doen.

Ik zal ook niet ontkennen dat elke dealer makkelijk is en vind het ook erg jammer voor jouw dat het allemaal zo loopt met je Megane.

richardv

Sorry heren voor mijn late reactie. Ik was even in het buitenland. Ik weet dat ik klink als een mopperkont. Maar geloof mij.... ik druk mij nog echt netjes uit hoor. Ik baal er vreselijk van. Maar als jullie in de forums terug kijken dan zullen jullie zien dat ik hier al heeeeel lang mee bezig ben. Ook heb ik de injectoren al eens uitgewisseld (staat ook in het forum) (Zie topic:Megane Scenic met terugval in toeren na EERSTE koude start) met een gehele set met maar 70 k. Bedankt ook voor het voorstel om een map sensor te lenen. Vind ik top maar dat heeft ook wat voeten in aarde. De nokkenasversteller is overigens niet vervangen ivm met een ratel maar ivm de combinatie slecht starten (wat dus nog steeds zo is) en het af en toe uitvallen van de motor. Dat laatste is niet meer het geval. Blijft voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat er eerst voor een behoorlijke prijs een achteraf NIET defecte sensor wordt vervangen. Met achteraf de reden: Dat doen we altijd eerst want dat kan het ook wezen. Moet je zowieso niet eerst de klant bellen en te zeggen dat het de sensor kan zijn maar misschien ook de de nokkenasversteller op zich. (In mijn geval werd ik niet gebeld werd het ingebouwd en kreeg hem me als gerepareerd). Volgens mij zei ik overigens 100 euro voor deze sensor maar volgens mij was het meer bedenk ik mij nu. Voor degene die het echt willen weten kan ik de nota opzoeken en uploaden.
Maar goed. Volgens mij Mathew, want volgens mij bevestig je de werkwijze bij Renault, je kan het toch niet maken om de sensor maar allereerst te vervangen (AL DAN NIET IN OVERLEG MET DE KLANT) met de gedachte: Dat kan het zijn en doen we maar eerst. Moet het niet zo zijn vanuit de dealert: Zet er een sensor in geef hem mee met de klant en zeg. Als het is opgelost betaald u mij deze sensor. Zo niet dan is het dit of dit.

matthew

Ze moeten zowiezo eerst bellen of het mag ja of nee.
Ik kan niet weten welke storing er in stond,want als de storing er stond (blijvend)zou ik wel zeggen eerst hier mee beginnen.
Staat het er niet in,dan inderdaad zeggen we monteren hem en probeer het eens een week.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev