Advertenties


Roest gevoelige plaatsen

Gestart door Tony, 22 maart 2005, 03:20:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tony

Dit topic ontbreekt nog.

Het zou mooi zijn om de roestgevoelige plaatsen van de Megane Coupe/cabrio hier te plaatsen.

Ik zal maar beginnen:

Ik merk dat metname de naad onder de achterlichten na 6 jaar corrosie gevoelig is gebleken. Ik heb al 6 gevallen van coupe's ( bj vanaf '96 )  die daar beginnen te blaren (meestal boven het Megane logo).

Decepticon#1

Ik ontdekte het bij mij laatst in de wielkast achter en dan het randje (wat nog in de kleur van de auto is). Tevens ontdekte ik dat hierdoor een klein randje in de wielkast ontstaat waar ik een enorme zooi aan modder weghaalde...niet prettig. Wat kun je trouwens tegen die roestplekjes doen? (behalve overspuiten of vervangen)

Greetz,

Peter

Dennis Postma

Heb zelf het probleem dat er kleine plekjes ontstaan op de rand van het dak net boven de voorruit  :-\ ik verwacht een deze dagen m'n sideskirts te ontvangen en dan ga ik toch ff langs de spuiter dus vraag ik gelijk ff wat ik met m'n probleem kan doen  :D

Meg-Cabrio

Let bij de Cabrio ook vooral op je Accubak.!!
deze heb ik laatst moeten laten fixen omdat ie bijna doorgerot was.
het water en bladeren etc. blijven erin liggen waardoor het dus op den duur door gaat roesten!!
(het zou kunnen dat er bij mij een plastic gedeelte ontbrak in mijn parafaanplaat maar volgens mij niet)

Qweras

Bij mijn auto is een klein beetje roest te ontdekken rondom de A van Megane achterop
Reden des te meer om de teksten eraf te halen en opnieuw te laten spuiten!

coupe-monte-carlo

ook bij de coupe: de plaats van de accu  :-[ gaat sneller dan je zou verwachten

EyesOnly

Inderdaad vooral op de 'bak' letten waar de accu staat.
Mijn coup? heeft overigens totaal geen last van roest.
Misschien omdat ie uit 99 is, maar ja das toch alweer 6 jaar oud.

RMCMichiel

De enige roest die ik zo gauw kon vinden was van het metaal gebruikt in de voorste 2 raamsnorren...

Tony

Ik heb vandaag nog even met de loupe de onderzijde van mijn beest bekeken en daar zie ik toch het een en ander:

Hoewel Renault de nodige bevestigingen voor extra leidingen heeft in gebouwd, vindt onze wetgever en gasinbouwconglomeraat het toch nodig om gasleidingen te bevestigen met roestgevoeligmateriaal en onnodig te boren in de kokerbalken met alle ellende van dien. Dat behoeft in elk geval aandacht.
Voorts zie je diverse bechadigingen door gebruik van krik en 2 koloms punten die de kokerbalk/bodem verbindingen beschadigen. Dat is dan weer het werk van dealers en andere brancegenoten die lomp omgaan met de corrosiebescherming.
Steenslag is een goede derde, metname aan de motorkapranden en -hievoor al genoemd- de rand aan het dak boven de voorruit.

Wat beginnende roest aangaat: Ik doe dat altijd behandelen met Fertran, dat is een stabilisator en primer. Dit middel wordt vaak gebruikt door restauratie bedrijven.

Ik heb daar zelf ook goede ervaringen mee, het stopt/stabiliseert roest en blank metaal heel goed. Het is wel duur spul, maar doet wat het moet doen.

Verder behandel ik alle holle ruimtes met het onder hoge druk en fijne verneveling aanbrengen van gewone motorolie. Werkt zeer goed en stopt zelfs beginnende roest. (niet aanbrengen waar electrische stekers zitten, dan is ML weer beter)

guido

Mijn coupeetje begon te roesten op de achterklep. 16V uit 96 met originele spoiler. Langs de spoiler wat blaartjes.
De spoiler maar eens los gehaald en jawel hoor: blaren all over. Is nu netjes bijgewerkt en gespoten, bleek gelukkig oppervlakkig te zijn.

Verder inderdaad rond het logo op de achterklep: de lijm laat wat los aan 1 kant en dan begint het logo te schuren.
Gewoon bijgewerkt met de lakstift en het logo goed vast gezet (wel een nieuw logo moeten kopen, kost wel wat...)

Voorop the usuall steenslag, af en toe een roestpuntje. Meestal wel steenslag maar niet meteen roest.

Op de motorkap laat de blanke lak los onder het logo. Ik denk dat de voorkant een kusje heeft gehad bij de vorige eigenaar. ?:P ?Koplampen hadden ook een verschillende kleur (zwart&grijs) ?8) ?Gebeurde ook op bij de bumper, maar die is met de klep meteen weer meegespoten, meteen dan ook maar de strips van de koplamp en de spiegelkapjes.

Vind dat roesten wel meevallen, maar ja ik heb dan ooit een (E) kadett gehad. Da's pas roesten ?:)

mvg,

Guido

guido

Oh ja, de onderkant nog: een verstevigingsbalk(je), dacht bij de voorwielophanging (?), was aardig aan het roesten. Loopt van links naar rechts. Kost gelukkig niet zoveel en is gemakkelijk te wisselen. Misschien iets wat alleen onder een 16V hangt, ziet er een beetje uit als een 'add on' ?;D

ilonar8

Ik heb ook nog geen roest kunnen ontdekken ( bj: 1998)
Maar op de megane coupe van een bekende van mij( tevens bj 1998) was er roest te vinden op de zijkant waar je achterklep op valt.
Naast het rubberen randje zegmaar.

Tony

Dat kan.

Daar horen origineel een soort (ronde) teflon stickers te zitten om het rubber stootblokje op te vangen.
vaak wordt dat vervangen door een lik vaseline en soms wacht men tot het gaat roesten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev