Advertenties


Haperen 2.0 16v

Gestart door JanB, 8 augustus 2010, 17:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanB

Hallo allemaal,

Al sinds de aankoop van mijn Megane 2 2.0 16v heb ik bij deze auto last van het feit dat de motor blijft haperen bij mn accelereren. Ook bij afremmen op de motor is dit merkbaar. Er is al veel door de garage gedaan (o.a. bobines, injectoren, map-sensor), maar wat me opvalt is dat het beste effect elke keer lijkt te komen van het resetten van de smoorklep. Daarna is het probleem al een stuk minder aanwezig, maar binnen een week of 4 komt het probleem toch altijd weer terug.

Mijn vraag is dan ook hoe dit zou kunnen. Op basis van welke waardes stelt de smoorklep zich in? Kan er een probleem zijn met het smoorklephuis waardoor deze ontregelt raakt? Ik ben bekend dat de smoorklep kan vervuilen, maar na 4 weken lijkt me dat toch snel.

Graag jullie advies.

Dank, Jan

matthew

Maar bij alleen resetten gaat de vervuiling niet weg.

Dus het smoorklephuis diend eerst gereinigd te worden en dan opnieuw worden ingelezen.

Het kan zijn dat het smoorklephuis stuk is,maar dit komt niet echt veel voor.

Dus eerst reinigen en dan inleren en rijden.

JanB

Dat reinigen is ook elke keer gedaan inderdaad waarna een flinke verbetering merkbaar is. Het rare vind ik dat na maximaal een week of 4 dezelfde klachten weer terug komen. Ik kan me niet voorstellen dat de klep dan alweer vervuild is. Daarom vroeg ik me af of deze zich ook verkeerd kan inleren?

matthew

Na 4 weken is de klep idd niet vervuild,dat duurd wel een jaar of 2 of 30000 tot 60000km,ligt aan je rijstijl en afstanden binnendoor of snelweg.

Er kun dus nog iets anders aan de hand zijn.

JanB

Inmiddels ben ik bij de dealer geweest;

Geen storingen te vinden.
Toch weer de smoorklep opnieuw ingeleerd zonder schoonmaken.
De tussendemper is kapot want die rammelt mn bij gasgeven.

Al met al kon er geen verklaring worden gevonden voor het haperen. Na bezoek aan de dealer merkte ik al wel direct een verbetering, waarschijnlijk dus door inleren. Kan dit met de tussendemper te maken hebben. Bijv. door teveel weerstand in het uitlaattraject en dat daardoor de gasklep waardes ontregelt raken?

Dank voor meedenken!


matthew

Als er iets los zoals schotje in uitlaat dan kan die uitlaatgas stroom blokkeren,maar dan moet merken dat je weinig vermogen,verder niet echt beinvloedbaar naar mijn mening voor het smoorklephuis.

JanB

Dan laat ik die middendemper maar zoals die nu is.

Wat me overigens ook opvalt is dat bij optrekken vanuit stilstand in de eerste versnelling het toerental altijd wat 'dipt' waardoor een vloeiende versnelling vanaf 0 km/u vaak lastig is. Dit is bij zowel een warme als een koude motor het geval.

Is dit mogelijk een herkenbare klacht?


Teunis85

@JanB

Ik herken precies de klachten die je ook hebt.

Ik heb een afspraak gemaakt bij een diagnose station. Als ik wat gevonden hebt hoor je !

Heeft iemand anders nog ideeen ?

Gr Teunis

JanB

Bij mij bestaat het probleem nog steeds. Ik denk dat ik misschien de middendemper en dan ook maar de lambdasonde ga (laten) vervangen. Wellicht dat dat verbetering geeft. Succes met jouw probleem iig.

JanB

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev