Advertenties


LPG specialist gezocht

Gestart door Jasper, 7 maart 2005, 21:10:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasper

Hallo allemaal,

FF een vraagje, heeft iemand misschien een goed adres van een LPG specialist, in de buurt van Arnhem of Tilburg??
Mijn Coupeetje heeft een belachelijk vermogensverlies op LPG.... (Laatst werd ik bij het stoplicht gewoon zoekgereden door een 1.6, terwijl ik 2.0 rijd....... >:( ) De dealer zegt dat het wel meevalt, maar ik vind het verschil belachelijk! Ik heb meerdere malen begrepen van mensen dat het met een G-3 installatie zeer weinig tot niks uit zou mogen maken.

Wie helpt mij uit!!!

Groeten Jasper

Jasper (Apache monteur)

.... En toevallig ook nog eentje die de cilinderkoppen kan vervangen??? Ik heb nu 145.000 op de teller staan en hij heeft 5000 geleden zijn "laatst mogenlijke" verstelling gehad........... ?:(
Laat me raden:..... Duur geintje?? :-\
(En is 140.000 niet al erg vroeg voor een laatste verstelling...??)

Groeten Jasper


8) .......... Nothing beats a AH-64D Apache................... ?8)

Jasper "Avionics 301sq"

haha,... die rijstijl valt wel mee hoor,.... voornamelijk lange afstanden. Kruissnelheid van 130 a 140.... Ongeveer de helft van de top van een Apache.....
En dat adresje is....???

Tony

Ik rij zelf ook een 2.0 8v op g3 en inderdaad het kost je wat vermogen.
Ik weet niet welke generatie g3 je rijdt, maar als je direct ingespoten hebt, dan maakt het vermogen inderdaad niet veel uit (wel iets)
Bij mij scheelt het ongeveer 10-15%. Maarja als ik wil 'spuiten', dan gewoon op benzine.
Je kunt niet sportief rijden op LPG, anders hadden ze dat in de formule 1 wel gedaan.

Vaak is het verlies tijdens het optrekken te wijten aan de vertraging van de gasinstroom. Dit kun je enigzins verhelpen door je actuator goed schoon te houden. Soms wil een ander - sneller -  type ook wel helpen. Met gas moet je gewoon goed doortrekken (tot 3500-4000 rpm) en dan pas schakelen. Anders houdt de actuator je niet bij. Jekunt de snelheid van je gasstroom ook verder optimaliseren, door de verdamper zo dicht mogelijk bij het spruitstuk te plaatsen (meer dan 30 cm maakt je auto traag tijdens doorschakelen) en de actuator op 1/3 vanaf het spruitstuk te plaatsen. Als je een directingespoten systeem hebt, haal dan het filter er maar eens tussenuit.

Jasper (Avionics)

En de Actuator..... Waar kan ik die (waarschijnlijk) vinden? Kan je die er gewoon tussenuithalen zonder de LPG ergens heen gaat? Ik heb de F.A.Q. wel gelezen hoe het moet. Maarja, het is nou eenmaal geen Apache..... Wat kost het +/- om dat te laten reinigen?
Het klink wel precies als het probleem dat ik heb.......

Greetings Jasper

Tony

Citaat van: Jasper (Avionics) op  8 maart 2005, 16:52:31
En de Actuator..... Waar kan ik die (waarschijnlijk) vinden?

Dat ligt eraan welktype g3 je hebt. Als je direct ingespoten hebt, dan heb je geen actuator.
Jeroen plaatst nog een FAQ over dat systeem (storingzoeken)

Een hele goeie inbouwer is van Dartel in Den Bosch. Die heeft ook veel ervaring met Renault (dealer zit aan de overkant)

Jasper

Heb je ook een e-mail adress dan Remko?? Staat namelijk op onzichtbaar..............

8) Dit is trouwens een zeldzaam plaatje van een coupe..... ;D? ?8)


Jeroen

Citaat van: Tony op  9 maart 2005, 10:47:31

Jeroen plaatst nog een FAQ over dat systeem (storingzoeken)


En inmiddels geplaatst  :D

Tony

#8
Citaat van: Jasper op  9 maart 2005, 16:43:14
8) Dit is trouwens een zeldzaam plaatje van een coupe..... ;D   8)

Dat jij dat durft  :o: Als die heli je auto beschadigd is ie niet verzekerd. (je auto bedoel ik dan  :))

Staat ergens in de reglementen van Min van Def. Parkeren van prive autos op niet aangewezen terreinen is niet toegestaan.  bla bla...  ???
Gelukkig hadden mijn monteurs geen coupe... Meer kadet of zo... :'(

Ik blijf toch liever op de grond met 72 ton, 120 km/h en remweg van 120 naar 0 in 7,5 meter  :D



My baby!

Jasper

Goh,....... Is dat niet een eh..... PROOI van de Apache??  :) :)

En er staat me wel vaag iets bij van een of ander regelement...... Weet alleen niet meer wat. Haha
Lang leve de Avonddienst met (ook) autogekke opzichters....

Tony

Citaat van: Jasper op 10 maart 2005, 12:09:13
Goh,....... Is dat niet een eh..... PROOI van de Apache?? :) :)

Tenzij de Apache 35 mm bestendig is...  8)
Want mama gaat altijd mee. ;D



We raken weer oftopic... :-X


Tony

Wel jammer,
Geen Leopard of Apache forum... :-[

Remco, je moet is in zo'n ding scheuren. :o
Rijdt bijna als een coupe. kuipstoeltje, (half) sportstuur en snelle automaat en weinig kans op blikschade  :)

Tony

Tja, van mij mag je. Maar ik ben al 18 jaar uit dat bedrijf. Oude liefde roest niet.
Hoewel de wegligging van mijn coupe me altijd doet denken aan die van de YP, een bocht van 90 graden met 80 km/h en stukken banden die om je oren vliegen en dat zonder zeeziek te worden... heerlijk!.

EyesOnly

Hey jasper, ff off-topic:

Heb je ook een hoge kwaliteit foto van de coupe met de apache ?
Zijn namelijk de 2 machines die ik echt helemaal GEWELDIG vind en heb ze natuurlijk nog nooit naast elkaar zien staan ;)

Jasper

Ja hoor Erik,
Mail me maar: jasper_van_looyengoed@hotmail.com
Dan stuur ik ze wel op.

Groeten Jasper

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev